afsluiten rekening
afsluiten rekening
Goedendag,
ik heb besloten om mijn spaarrekening plus af te sluiten, heb vervolgens het saldo naar een andere rekening overgeschreven, en heb woensdag 15/05 een mailtje gestuurd naar "info@ethias.be" met als inhoud:
Geachte,
Bij deze zou ik mijn spaarrekening plus BE26 xxx xxxxxxx xx willen afsluiten.
Het saldo na afsluiting mag U naar mijn zichtrekening BE37 xxx xxxxxxx xx overschrijven.
Met vriendelijke groeten,
Tot op heden heb ik nog niets van hen gehoord.
is dit normaal of moet ik op een andere manier iets ondernemen?
Ronny Jonckers
ik heb besloten om mijn spaarrekening plus af te sluiten, heb vervolgens het saldo naar een andere rekening overgeschreven, en heb woensdag 15/05 een mailtje gestuurd naar "info@ethias.be" met als inhoud:
Geachte,
Bij deze zou ik mijn spaarrekening plus BE26 xxx xxxxxxx xx willen afsluiten.
Het saldo na afsluiting mag U naar mijn zichtrekening BE37 xxx xxxxxxx xx overschrijven.
Tot op heden heb ik nog niets van hen gehoord.
is dit normaal of moet ik op een andere manier iets ondernemen?
Ronny Jonckers
Re: afsluiten rekening
Je vraag is hier al beantwoord.
ethias schreef:Beste, u kan dit op twee manieren doen :
- ofwel naar een kantoor van Ethias gaan en daar het document voor afsluiten van uw rekeningen invullen.
- ofwel contact opnemen met het contact center (011/28 28 21).
Zodra wij in het bezit zijn van de betrokken documenten zullen wij het nodige doen.
Ethias Bank
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is begrijpelijk dat Ethias geen actie onderneemt naar aanleiding van je mail. Iedereen kan immers een mail in jouw naam sturen. Maar dat neemt niet weg dat het onbeleefd is om helemaal niet te reageren. Waarvoor hebben ze dan dat info-mailadres?
Het is intussen in orde gekomen
Ik heb van Ethias een "aanvraagformulier afsluiting rekening" gekregen (in pdf) welk ik moet invullen en ondertekenen
Dit formulier moet dan samen met een kopie van de identiteitskaart naar ETHIAS BANK, Back Office, Sterrenkundelaan 19 – 1210 BRUSSEL.
Groetjes,
Ronny
Ik heb van Ethias een "aanvraagformulier afsluiting rekening" gekregen (in pdf) welk ik moet invullen en ondertekenen
Dit formulier moet dan samen met een kopie van de identiteitskaart naar ETHIAS BANK, Back Office, Sterrenkundelaan 19 – 1210 BRUSSEL.
Groetjes,
Ronny
Nu Ethias Bank Optima wordt, heb ik nog een vraagje...
Ik heb nog een spaarrekening bij Ethias die ik volgende week ga afsluiten.
Ik heb van Ethias een "aanvraagformulier afsluiting rekening" gekregen (in pdf) in Juni 2011, welk ik moest invullen en ondertekenen
Dit formulier moest dan samen met een kopie van de identiteitskaart naar ETHIAS BANK, Back Office, Sterrenkundelaan 19 – 1210 BRUSSEL.
Is dit adres nog altijd hetzelfde gebleven of is er ondertussen een nieuw (Optima) adres in de plaats gekomen ?
Ik heb nog een spaarrekening bij Ethias die ik volgende week ga afsluiten.
Ik heb van Ethias een "aanvraagformulier afsluiting rekening" gekregen (in pdf) in Juni 2011, welk ik moest invullen en ondertekenen
Dit formulier moest dan samen met een kopie van de identiteitskaart naar ETHIAS BANK, Back Office, Sterrenkundelaan 19 – 1210 BRUSSEL.
Is dit adres nog altijd hetzelfde gebleven of is er ondertussen een nieuw (Optima) adres in de plaats gekomen ?
-
voiddude
Ik heb zaterdag m'n rekeningen bij Ethias gesloten. Gewoon alles inscannen en doorsturen naar accounts@ethis.be 
Volgens mij moet je de afsluiting toch nog altijd ondertekend via hun formulier uitvoeren, maar ik kan natuurlijk verkeerd zijnvoiddude schreef:Ik heb zaterdag m'n rekeningen bij Ethias gesloten. Gewoon alles inscannen en doorsturen naar accounts@ethis.be
Ik zeg dit omdat ik destijds bij afsluiting van een andere rekening een berichtje van Ethias kreeg met de melding;
Geachte,
Gelieve dan het document in bijlage ingevuld en ondertekend terug te zenden naar het volgende adres:
ETHIAS BANK, Back Office, Sterrenkundelaan 19 – 1210 BRUSSEL.
Met vriendelijke groet,
(naam van de contactpersoon)
Contact Center | Directie Distributie
Ethias
Prins Bisschopssingel 73 3500 HASSELT
Tel. +32 11 28 28 00 Fax +32 11 85 66 66
Vandaar
Hier staat de juiste procedure op de ethias website :
12 Hoe kan ik mijn rekeningen afsluiten?
U kan een aanvraag doen om u rekening af te sluiten door een mail te sturen naar accounts@ethias.be . Beschikt u niet over internet, kan u een brief schrijven naar Ethias Bank, Sterrekundelaan 12, 1210 Brussel met aanvraag tot afsluiting van uw rekeningen. Hierbij dient u het rekeningnummer te voegen waarop het geld mag gestort worden, alsmede een copy van uw identiteitskaart.
U kan ook telefonisch contact opnemen via 02 210 96 21.
12 Hoe kan ik mijn rekeningen afsluiten?
U kan een aanvraag doen om u rekening af te sluiten door een mail te sturen naar accounts@ethias.be . Beschikt u niet over internet, kan u een brief schrijven naar Ethias Bank, Sterrekundelaan 12, 1210 Brussel met aanvraag tot afsluiting van uw rekeningen. Hierbij dient u het rekeningnummer te voegen waarop het geld mag gestort worden, alsmede een copy van uw identiteitskaart.
U kan ook telefonisch contact opnemen via 02 210 96 21.
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste, klanten die hun rekeningen willen afsluiten kunnen, ofwel een formulier aanvragen via accounts@optima.be, ofwel zelf een brief opmaken met de nodige instructies (nummers van de rekeningen die moeten afgesloten worden, alsook het nummer van een rekening bij een andere bank waar het geld moet gestort worden). Alles moet dan, degelijk ondertekend, samen met een kopie van de identiteitskaarten van de titularissen naar Optima Bank gestuurd worden op volgend adres : Sterrekundelaan, 19 te 1210 Brussel. Degelijk ondertekend betekend, o.a., dat alle titularissen van de betrokken rekeningen de aanvraag tot afsluiting moeten ondertekenen.
Optima Bank (vroeger Ethias Bank).
Optima Bank (vroeger Ethias Bank).