obligatie KBC ifima
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
obligatie KBC ifima
Zit met volgende vraag:
in 2009 heb ik voor één van de kinderen 2000€ belegd in obligaties bij KBC IFIMA a 4,80%.
Nu krijg ik hier een stand van zaken en zie staan dat de wisselkoers aan 90,85% staat op 30-12-2011 en totaalbedrag 1817E
Als ik het goed begrijp dan brengt die 2000E niks op,integendeel?
Tnx voor jullie antwoorden
in 2009 heb ik voor één van de kinderen 2000€ belegd in obligaties bij KBC IFIMA a 4,80%.
Nu krijg ik hier een stand van zaken en zie staan dat de wisselkoers aan 90,85% staat op 30-12-2011 en totaalbedrag 1817E
Als ik het goed begrijp dan brengt die 2000E niks op,integendeel?
Tnx voor jullie antwoorden
Re: obligatie KBC ifima
Kan je eens de exacte ISIN code geven ?
Zijn het echte obligaties of een gestructureerde belegging ?
Zijn het echte obligaties of een gestructureerde belegging ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
euh,ISIN code? 

Staat altijd vermeld op de productfiche. Of als je kijkt bij je effectrekening bij de details van de belegging zou die daar ook wel ergens moeten staan.
iets in de aard van xs044.....(12cijfers)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik vermoed dat het hier gaat om XS0446553736, een medium ter note, genoteerd op de markt in Luxenburg, loopt tot 2016 en coupondatum 15/09/2012.
Met die code kan ik niets terugvinden over dit product, dus blijft het puur giswerk waarom de koers zo laag staat.
Indien dit een normale obligate is, zou ik zeggen dat de lage koers het wantrouwen van de markt in Ifima weerspiegelt. Indien Ifima niet failliet gaat in de komende jaren, zal de koers zich herstellen naarmate de einddatum nadert.
Indien je ongerust bent, kan je de vraag best even stellen aan KBC. Ze moeten normaal een verklaring kunnen geven en je vertellen of er iets ergers met het product aan de hand is.
Indien dit een normale obligate is, zou ik zeggen dat de lage koers het wantrouwen van de markt in Ifima weerspiegelt. Indien Ifima niet failliet gaat in de komende jaren, zal de koers zich herstellen naarmate de einddatum nadert.
Indien je ongerust bent, kan je de vraag best even stellen aan KBC. Ze moeten normaal een verklaring kunnen geven en je vertellen of er iets ergers met het product aan de hand is.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Robocat, IFIRMA staat voor KBCInternationale financieringsmaatschappij. Ik heb de info geplukt via Luxnext. De prijs is mogelijk de notering op de secundaire markt
http://www.luxnext.com/en/sign_info/XS0 ... 4150.xhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luxnext.com/en/sign_info/XS0 ... 4150.xhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien Ifima niet failliet gaat.........???En wat indien het wel failliet gaat
Zal me maandag es informeren bij KBC
Zal me maandag es informeren bij KBC
Je moet niet panikeren, de kans dat dit gebeurt is nog altijd relatief klein.
Dat je niet exact weet welk product je in huis hebt, is niet goed. Het risico van een achtergesteld certificaat is bvb hoger dan van een gewone obligatie en als je in iets belegt moet je dat echt wel weten.
Dat je niet exact weet welk product je in huis hebt, is niet goed. Het risico van een achtergesteld certificaat is bvb hoger dan van een gewone obligatie en als je in iets belegt moet je dat echt wel weten.
@fazizi: Op volgende link vind je wat meer informatie over de obligatie. https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/-BZKCO73/~-BZKIZN1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikzelf bezit ook zo eentje met ISIN code: XS0466651717
Ikzelf bezit ook zo eentje met ISIN code: XS0466651717
De isin code is zoals hierboven vermeld(bericht van bucksenraeke) idd XS0446553736