Een rekening opzeggen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Een rekening opzeggen
Het is simpeler dan bonjour om online een (spaar)rekening of 77 te openen. Maar weet iemand waar de knop staat om diezelfde rekening te liquideren, annuleren, op te zeggen, af te sluiten, deleten... meer bepaald bij Fortis en Dexia. Van hartelijk dank u zeer.
Re: Een rekening opzeggen
Dat kan je bij geen enkele bank online.
Ofwel een aangetekende brief versturen naar je kantoor met de vraag die bepaalde rekening(en) af te sluiten + kopie id,
ofwel het simpele 5 minuten tijd maken om even naar je kantoor te gaan
Ofwel een aangetekende brief versturen naar je kantoor met de vraag die bepaalde rekening(en) af te sluiten + kopie id,
ofwel het simpele 5 minuten tijd maken om even naar je kantoor te gaan

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Fortis weet ik zeker dat je een online spaarrekening niet zelf kan liquideren. Hiervoor moet je langs je agentschap gaan. Of misschien valt het via e-mail of telefonisch wel te regelen. Dat heb ik niet geprobeerd.
Per briefwisseling lukt ook, zelf gedaan eind vorig jaar.
Eerst saldo transfereren,daarna via mail, brief of kantoor afsluiting aanvragen en een rekening opgeven om de eventuele
interest op te zetten
interest op te zetten
@ allen. Dank voor de antwoorden. Ik blijf het tegenstrijdig vinden dat openen makkelijker gaat dan opzeggen, maar dat zal wel een reden hebben, en zal ook wel voor meer zaken zo zijn .
Logisch. Een bank ziet liever geld binnenkomen dan buitengaan.
De voorbije weken een paar rekeningen opgezegd:
- BMPB: Per brief (niet aangetekend) omdat ze de kaartlezer terugvragen. OK
- Ehtias: Per e-mail. OK
- Credit Europe: Per fax. OK
- Deutsche Bank: Per fax. OK
Dus zo omslachtig is het nu ook weer niet...
- BMPB: Per brief (niet aangetekend) omdat ze de kaartlezer terugvragen. OK
- Ehtias: Per e-mail. OK
- Credit Europe: Per fax. OK
- Deutsche Bank: Per fax. OK
Dus zo omslachtig is het nu ook weer niet...
Iemand al een rekening kunnen opzeggen bij Keytrade via mail? Heb dat (voor mijn K. rekeningen) op 5 jan. verzonden maar voorlopig zie ik ze nog steeds staan. Ik verwacht er geen intresten meer van.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Als ik rechttoe rechtaan mag zijn: waarom ga je weg bij KT? Of blijf je met een aantal rekeningen (bijv. zichtrekening) en haal je er je spaargeld weg?
Argenta : kantoor
CE : per brief OK
CE : per brief OK
- spaarcalculator
- Newbie
- Contacteer:
Bij Ethias
12 Hoe kan ik mijn rekeningen afsluiten?
U kan een aanvraag doen om u rekening te sluiten door een mail te sturen naar accounts@ethias.be . Beschikt u niet over internet, kan u een brief schrijven naar Ethias Bank, Sterrekundelaan 12, 1210 Brussel met aanvraag tot afsluiting van uw rekeningen. Hierbij dient u het rekeningnummer te voegen waarop het geld mag gestort worden, alsmede een copy van uw identiteitskaart.
U kan ook telefonisch contact opnemen via 02 210 96 21.
Ik heb een mail gestuurd, zoals hierboven beschreven en hier volgde het antwoord :
Geachte Heer,
Om uw rekening te kunnen afsluiten hebben wij een getekende aanvraag nodig.
In bijlage het formulier dat u ons ondertekend dient te bezorgen, vergezeld van kopij van uw identiteitskaart.
Met vriendelijke groeten,
xxx
Adjunct Front Office
Dus is het niet mogelijk om een rekening te sluiten per email, maar is men verplicht een formulier in te vullen met alle gegevens en in bijlage een kopij van zijn identiteitskaart en dit op te sturen per post.
Met alle veilige methoden die men heeft om aan P.C. banking te doen, rekeningen te openen, geld te transferen van de ene rekening naar de andere enz... is het dus niet mogelijk een rekening elektronisch langs P.C. banking te sluiten. Conclusie Het is gemakkelijker een rekening te openen dan ze te sluiten.
12 Hoe kan ik mijn rekeningen afsluiten?
U kan een aanvraag doen om u rekening te sluiten door een mail te sturen naar accounts@ethias.be . Beschikt u niet over internet, kan u een brief schrijven naar Ethias Bank, Sterrekundelaan 12, 1210 Brussel met aanvraag tot afsluiting van uw rekeningen. Hierbij dient u het rekeningnummer te voegen waarop het geld mag gestort worden, alsmede een copy van uw identiteitskaart.
U kan ook telefonisch contact opnemen via 02 210 96 21.
Ik heb een mail gestuurd, zoals hierboven beschreven en hier volgde het antwoord :
Geachte Heer,
Om uw rekening te kunnen afsluiten hebben wij een getekende aanvraag nodig.
In bijlage het formulier dat u ons ondertekend dient te bezorgen, vergezeld van kopij van uw identiteitskaart.
Met vriendelijke groeten,
xxx
Adjunct Front Office
Dus is het niet mogelijk om een rekening te sluiten per email, maar is men verplicht een formulier in te vullen met alle gegevens en in bijlage een kopij van zijn identiteitskaart en dit op te sturen per post.
Met alle veilige methoden die men heeft om aan P.C. banking te doen, rekeningen te openen, geld te transferen van de ene rekening naar de andere enz... is het dus niet mogelijk een rekening elektronisch langs P.C. banking te sluiten. Conclusie Het is gemakkelijker een rekening te openen dan ze te sluiten.
Een getekende aanvraag kan toch perfect via e-mail verstuurt worden ? Ik heb dit zelf kortelings nog gedaan zonder enig probleem.
Niet helemaal waar. Heb rekeningen maandag opgezegd ( brief ingescand en gemaild naar accounts adres) per email en vandaag staat het geld inclusief rente al op de rekening van argenta en rekeningen zijn afgesloten.
Via Ethias hoeft het niet via de post.
Credit Europe is een ander verhaal en accepteert geen e-mail, maar fax of post.
Via Ethias hoeft het niet via de post.
Credit Europe is een ander verhaal en accepteert geen e-mail, maar fax of post.
Ook ik heb mijn relatie met een bank verbroken.
Dit is het antwoord op mijn mail.
Beste mijnheer,
Om uw rekeningen bij Citibank af te sluiten hebben wij uw handtekening nodig.
Het is inderdaad gemakkelijk om hier een afspraak voor te maken.
Dit is het antwoord op mijn mail.
Beste mijnheer,
Om uw rekeningen bij Citibank af te sluiten hebben wij uw handtekening nodig.
Het is inderdaad gemakkelijk om hier een afspraak voor te maken.