TAK21 - roerende voorherffing Elio 1 - wijzigingen
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
TAK21 - roerende voorherffing Elio 1 - wijzigingen
Intussen is de wet van kracht van de nieuwe RV, ttz 21% ipv 15%, of 25% indien meer dan 20K intresten.
Wat is nu de status van intresten verkregen bij TAK21, na 8 jaar?
Mijn geval, ik heb een tak-21 met bijna 20K intresten gekapitaliseerd, het contract is reeds meer dan 8 jaar oud.
Mocht ik dit contract opvragen, wordt er dan met deze 20K gekapitaliseerde intresten rekening gehouden om te bepalen of ik in de 25% categorie terecht kom?
Wat is nu de status van intresten verkregen bij TAK21, na 8 jaar?
Mijn geval, ik heb een tak-21 met bijna 20K intresten gekapitaliseerd, het contract is reeds meer dan 8 jaar oud.
Mocht ik dit contract opvragen, wordt er dan met deze 20K gekapitaliseerde intresten rekening gehouden om te bepalen of ik in de 25% categorie terecht kom?
-
anonymous6
Re: TAK21 - roerende voorherffing Elio 1 - wijzigingen
?
Op 'n TAK21 die 8-jaar-en-1-dag gestaan heeft, betaal je toch geen RV?
Of heb ik iets gemist???
Op 'n TAK21 die 8-jaar-en-1-dag gestaan heeft, betaal je toch geen RV?
Of heb ik iets gemist???
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ronnie, ik vind het logisch om ja te antwoorden op je laatste vraag !
Je kan wel ontsnappen door de som gespreid over een 'berekend /doordacht' aantal jaren op te vragen !!
Je kan wel ontsnappen door de som gespreid over een 'berekend /doordacht' aantal jaren op te vragen !!
Ronnie indien de Tak 21 ouder is dan 8 jaar en één dag dan is er geen RV en hoef jij niks aan te geven in de personenbelasting.
Liguidatieboni, intresten tot bedrag van vrijstelling, en tak 21 ouder dan 8jr. en 1 dag worden niet in aanmerking genomen voor de berekening van ded fameuze 20.000 euro, niet in de personenbelasting aan tegeven. Aldus in jouw geval geen enkel probleem.
Liguidatieboni, intresten tot bedrag van vrijstelling, en tak 21 ouder dan 8jr. en 1 dag worden niet in aanmerking genomen voor de berekening van ded fameuze 20.000 euro, niet in de personenbelasting aan tegeven. Aldus in jouw geval geen enkel probleem.
-
spaarhopper
- Newbie

- Contacteer:
Wat met de TAK21 producten die nog geen 8 jaar en 1 dag oud zijn.
Als je ze nu de interest niet opneemt, wordt dat dan ook meegerekend voor het bepalen van die 20.000 ?
Of telt dan dan pas op het moment dat je je geld ervan gaan opvragen ?
Als je ze nu de interest niet opneemt, wordt dat dan ook meegerekend voor het bepalen van die 20.000 ?
Of telt dan dan pas op het moment dat je je geld ervan gaan opvragen ?
De RV wordt steeds bekeken op het moment van afhalen van eender welk bedrag...dus bij minder dan 8 jaar en 1 dag, betaal je 21 of 25 % afhankelijk van het bedrag. Wanneer het geld langer blijft staan zonder afhalen...wordt er ( althans tot op heden, maar hoe lang nog?
) GEEN RV afgehouden onafgezien het bedrag.