first rekening
Re: first rekening
je kan een simulatie doen op myEthias hoeveel het je zou kosten om je geld gedeeltelijk of volledig op te nemen op je first rekening.
Je moet enkel RV betalen als je een opnamen doet in een contract jonger dan 8 jaar. Jij moet dus geen RV meer betalen, ook niet op nieuwe stortingen.boy schreef:Beste ,
Ik bezit langer dan 8 jaar een first rekening met gew. rendement van 3,75, welk rendement heb ik nu voor een bijstorting op dezelde rekening en is deze storting vrij van RV (maw moet de bijstorting weer 8 jaar staan om van de vrijstelling te genieten )
Het rendement van nieuwe stortingen heb ik geen idee van, want in de jaren dat ik mijn contract heb, is het al enkele keren aangepast (lees: verlaagd).
Let wel: Als ik het goed heb is er nog steeds een taks van 1.1% op stortingen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor een bijstorting is de rente nu 2,5% is .De nieuwe stortingen zijn direct vrij van roerende voorheffing maar op de nieuwe stortingen is er wel 1,1 taks op de volledige bedrag .
Men melde mij van Ethias dat er niet meer kan bijgestort worden op de First rekening.
Is dit plots veranderd ?
Is dit plots veranderd ?
Er kan geen nieuwe first meer afgesloten worden ,maar heb juist voor nieuwjaar contact opgenomen en toen was het nog mogelijk om bij te storten op de bestaande first.
Op de First-fiscaal kan je nog wel bijstorten ! Ik heb het nog maar net gedaan !
De First-fiscaal is natuurlijk een ander soort contract dan de gewone First ! Vandaar het verschil zeker ?!
De First-fiscaal is natuurlijk een ander soort contract dan de gewone First ! Vandaar het verschil zeker ?!
Hoorde deze morgen na het nieuws iets over ethias finance dat niet zo positief was. Nu weet ik niet of ethias finance iets te maken heeft met de first rekening van ethias. Weet iemand daar het fijne van? maw. loopt mijn kapitaal in first rekening gevaar. Ik weet ook dat hier een staatswaarborg op is, maar als het fout loopt, wanneer zie je daar iets van (zie arco : 2 a 3 jaar wachten).
thx
thx
wat-hoort-bij-wat-t12164.html#p107998" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit bericht heeft niets te maken met Ethias-verzekerigen.
Lees volgend artikel:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120119_019" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees volgend artikel:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120119_019" onclick="window.open(this.href);return false;
first rekeningen vallen onder tak 21 Verzekeringen en zijn volgens mij op twee manieren beschermd :
1) door de staatswaarborg van 100.000€ en die betalen uit 2 OF 3 maanden na eventuele faling ( situatie arcopar is anders omdat dit aandelen zijn) .
2) Door het feit dat first en andere tak 21 onder de verzekeringen vallen moeten ze aan strengere regels voldoen dan een spaarrekening; Ze moeten hogere bedragen in reserve houden en mogen maar in beperkte mate risico's nemen met ingelegde gelden.
De tak verzekeringen waar first onder valt zou niets te maken hebben problemen bij Ethias finance .
1) door de staatswaarborg van 100.000€ en die betalen uit 2 OF 3 maanden na eventuele faling ( situatie arcopar is anders omdat dit aandelen zijn) .
2) Door het feit dat first en andere tak 21 onder de verzekeringen vallen moeten ze aan strengere regels voldoen dan een spaarrekening; Ze moeten hogere bedragen in reserve houden en mogen maar in beperkte mate risico's nemen met ingelegde gelden.
De tak verzekeringen waar first onder valt zou niets te maken hebben problemen bij Ethias finance .