Stopzetting spaar- en zichtrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Stopzetting spaar- en zichtrekening
Ik zou mijn spaarrekening en zichtrekeningen bij Fortis willen opzeggen. de spaarrekening staat al 8 maanden droog en ongebruikt omdat de rentes toen belachelijk laag waren. Nu hangt de arrogantie bij de Fortis top me zo de keel uit dat ik ook mijn zichtrekeningen wil opzeggen.
Maar dan komen er een paar vraagjes op:
-Wat met de interesten van 2 maanden die ik nog moet krijgen op mijn spaarrekening?
-Wat als er nog iemand geld overschrijft naar een inmiddels gesloten zichtrekening? Bestaat er een soort 'do my move' zoals met de briefwisseling bij de post, waar alles automatisch doorgestort wordt naar een nieuw opgegeven rekeningnummer?
Maar dan komen er een paar vraagjes op:
-Wat met de interesten van 2 maanden die ik nog moet krijgen op mijn spaarrekening?
-Wat als er nog iemand geld overschrijft naar een inmiddels gesloten zichtrekening? Bestaat er een soort 'do my move' zoals met de briefwisseling bij de post, waar alles automatisch doorgestort wordt naar een nieuw opgegeven rekeningnummer?
Laatst gewijzigd door kourni op 22 oktober 2008, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stopzetting spaar- en zichtrekening
Als je vandaag afsluit krijg je intresten tot vandaag. Je intresten zullen dus tot vandaag berekend worden (net hetzelfde als zou je overschrijven naar andere rekening en je rekening dus op nul zetten). Maar doordat je de rekening afsluit krijg je ook de intresten betaald.
Als nog iemand overschrijft naar die rekening zal die persoon dat geld enkele dagen later terug op zijn rekening gestort krijgen omdat het rekening nummer niet meer bestaat.
Als nog iemand overschrijft naar die rekening zal die persoon dat geld enkele dagen later terug op zijn rekening gestort krijgen omdat het rekening nummer niet meer bestaat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou mijn zichtrekening (EASY-PACK Fortis) ook willen stopzetten wegens 2,60 euro/maand te betalen en er niks meer hebben opstaan. Echter heb ik nog een pensioenspaarrekening lopen bij hun die ik nog niet wil stopzetten (maar ook niet meer op stort).
Concreet:
1) kan die blijven bestaan zonder zichtrekening/spaarrekening/bankkaart?
2) Ben ik dan "gewone klant" en zijn er dan nog kosten die ik moet betalen?
Concreet:
1) kan die blijven bestaan zonder zichtrekening/spaarrekening/bankkaart?
2) Ben ik dan "gewone klant" en zijn er dan nog kosten die ik moet betalen?
Normaalgezien kan je een contract pensioensparen afsluiten zonder dat je rekeningen hebt bij diezelfde bank. Dus de stortingen kunnen dan perfect gebeuren van een externe bank. Bijgevolg geen kosten meer.
Een paar jaar geleden heb ik mijn zicht- en spaarrekening opgezegd bij KBC, terwijl mijn pensioenspaarrekening daar blijven verder lopen is.
Men heeft mij (in antwoord op mijn mailtje) vanuit de hoofdzetel van KBC bevestigd dat dit perfect kon.
Eventuele nieuwe stortingen kon ik doen vanaf een andere bankrekening en de einduitbetaling kan ook zonder problemen gedaan worden naar een rekening bij een andere financiële instelling.
Men heeft mij (in antwoord op mijn mailtje) vanuit de hoofdzetel van KBC bevestigd dat dit perfect kon.
Eventuele nieuwe stortingen kon ik doen vanaf een andere bankrekening en de einduitbetaling kan ook zonder problemen gedaan worden naar een rekening bij een andere financiële instelling.
Bedankt voor de uitleg!