Acc met dividendenrendement
TIP
Acc met dividendenrendement
Ik dacht dat de 'Acc' in de benaming van een fonds stond voor 'Accumulatie', of met andere woorden 'kapitalisatie'.
Nochtans staat er bij sommige van die fondsen toch een dividendenrendement vermeld bij Morningstar.
Bijvoorbeeld: GB00B0WH9Y53 : "Threadneedle Emerging Market Bond Retail Gross EUR Acc"
Dividendenrendement 5,51%
Iemand een verklaring? Of heb ik het gewoon verkeerd?
Nochtans staat er bij sommige van die fondsen toch een dividendenrendement vermeld bij Morningstar.
Bijvoorbeeld: GB00B0WH9Y53 : "Threadneedle Emerging Market Bond Retail Gross EUR Acc"
Dividendenrendement 5,51%
Iemand een verklaring? Of heb ik het gewoon verkeerd?
-
woutie-dax
- Newbie

- Contacteer:
Re: Acc met dividendenrendement
Zwiertje,
Op de fiche van threadneedle ( http://threadneedle.fundsource.fundwork ... ndfund.pdf ) dan zie ik bij roerende voorheffing N/A of not applicable.
Daaruit concludeer ik dat er geen dividenden worden uitgekeerd.
Ook op yahoo vind ik niets terug van dividenden.
mvg,
Woutie-dax
Op de fiche van threadneedle ( http://threadneedle.fundsource.fundwork ... ndfund.pdf ) dan zie ik bij roerende voorheffing N/A of not applicable.
Daaruit concludeer ik dat er geen dividenden worden uitgekeerd.
Ook op yahoo vind ik niets terug van dividenden.
mvg,
Woutie-dax
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rabobank weet zeker dat het een kapitalisatiefonds is.
Zwiertje, op Onvista.de staat: thesauriend : kapitalisatie
Ik heb dat fonds in portefeuille: nog nooit coupon gehad
Ik heb dat fonds in portefeuille: nog nooit coupon gehad
Blijft de vraag natuurlijk waarom er een dividendenrendement staat vermeld bij Morningstar.
Als ik het goed heb wil kapitalisatie zeggen dat de winsten mee belegd worden.
Dat wil niet zeggen dat er geen dividend is. Het dividend is er, maar ze keren het niet uit maar beleggen het onmiddellijk weer?
Dat wil niet zeggen dat er geen dividend is. Het dividend is er, maar ze keren het niet uit maar beleggen het onmiddellijk weer?
Dat kapitalisatiefondsen geen dividend uitbetalen OK. Evenwel zijn er distributiefondsen die evenmin dividend uitbetalen hoewel de portefeuille ervan aandelen bevat die elk in een dividend voorzien (bv. Fidelity Germany in 2011). Dat vind ik wel raar.
Morningstar publiceert wel meer "onduidelijkheden".
Soms worden er cijfers vermeld die nog eens extra verrekend zijn, zonder dat je dat kan controleren: zo krijg je natuurlijk kans op verrassingen.
Ook publiceren ze regelmatig 5-jaars rendementen voor fondsen die nog maar 3 jaar bestaan.
Voor de distributiefondsen zonder "distributie" ( zonder couponuitbetaling ): een distributiefonds is nooit verplicht om uit te betalen. Je kan dus voorbeelden opsommen van distributiefondsen die niks hebben uitbetaald. Ook is de coupon nooit dezelfde: ik heb al jaren FT Global Total Return: da's een fonds met een maandelijkse coupon: in al die jaren was de coupon elke maand anders: ook als men gaat rekenen in percenten !
En heel bizar: sommige fondsen met coupon halen een beter rendement dan hun kapitalisatiezusje/broertje zelfs als je geen rekening houdt met de coupon ( Ethna ).
Soms worden er cijfers vermeld die nog eens extra verrekend zijn, zonder dat je dat kan controleren: zo krijg je natuurlijk kans op verrassingen.
Ook publiceren ze regelmatig 5-jaars rendementen voor fondsen die nog maar 3 jaar bestaan.
Voor de distributiefondsen zonder "distributie" ( zonder couponuitbetaling ): een distributiefonds is nooit verplicht om uit te betalen. Je kan dus voorbeelden opsommen van distributiefondsen die niks hebben uitbetaald. Ook is de coupon nooit dezelfde: ik heb al jaren FT Global Total Return: da's een fonds met een maandelijkse coupon: in al die jaren was de coupon elke maand anders: ook als men gaat rekenen in percenten !
En heel bizar: sommige fondsen met coupon halen een beter rendement dan hun kapitalisatiezusje/broertje zelfs als je geen rekening houdt met de coupon ( Ethna ).