Rabo/BNP Pension Fund Balanced
Rabo/BNP Pension Fund Balanced
Ik heb momenteel BNP Pension Fund Balanced. Is er een verschil qua samenstelling met Rabo Pension Fund Balanced, of zijn deze fondsen 100% identiek.
Indien ja; waarom moet ik dan (nog langer) meer instapkosten betalen bij BNP?
Indien ja; waarom moet ik dan (nog langer) meer instapkosten betalen bij BNP?
Re: Rabo/BNP Pension Fund Balanced
De officiële boodschap van BNPPARIBAS FORTIS is dat die 3% percent instapkosten dienen voor de service die ze eventueel later leveren aan hun klanten. 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Het Rabo Pension Fund is inderdaad 100 % indentiek aan het BNP Paribas Pension Fund. Er is geen verschil in de samenstelling van het fonds. Bij Rabobank.be betaalt u geen instapkosten.
Qua service kan u van ons het volgende verwachten:
- het gratis wijzigen van compartiment indien uw beleggersprofiel wijzigt (bijvoorbeeld u nadert uw pensioenleeftijd en wil liever uw pensioenkapitaal veiligstellen in het Stability compartiment)
- uw fiscaal attest is als PDF beschikbaar in onze beveiligde site, u kan het afprinten wanneer u wenst. Wij sturen u bericht als dit document beschikbaar is.
- de mogelijkheid om voor 'automatisch pensioensparen' te kiezen, zo bent u zeker dat u steeds het fiscale maximum spaart
- de waarde van uw pensioenspaarrekening wordt dagelijks geüpdate en u kan steeds de historiek van de verrichtingen raadplegen
- wij sturen u bericht indien het fiscale maximum is gewijzigd
- wij sturen u bericht als uw 60ste verjaardag in aantocht is omdat dan meestal de tax lange termijnsparen wordt afgehouden
- indien u uw pensioenspaarkapitaal van een andere bank zou overdragen, betalen wij de eventueel aangerekende kosten hiervoor terug.
Qua service kan u van ons het volgende verwachten:
- het gratis wijzigen van compartiment indien uw beleggersprofiel wijzigt (bijvoorbeeld u nadert uw pensioenleeftijd en wil liever uw pensioenkapitaal veiligstellen in het Stability compartiment)
- uw fiscaal attest is als PDF beschikbaar in onze beveiligde site, u kan het afprinten wanneer u wenst. Wij sturen u bericht als dit document beschikbaar is.
- de mogelijkheid om voor 'automatisch pensioensparen' te kiezen, zo bent u zeker dat u steeds het fiscale maximum spaart
- de waarde van uw pensioenspaarrekening wordt dagelijks geüpdate en u kan steeds de historiek van de verrichtingen raadplegen
- wij sturen u bericht indien het fiscale maximum is gewijzigd
- wij sturen u bericht als uw 60ste verjaardag in aantocht is omdat dan meestal de tax lange termijnsparen wordt afgehouden
- indien u uw pensioenspaarkapitaal van een andere bank zou overdragen, betalen wij de eventueel aangerekende kosten hiervoor terug.
Jammer dat ik voor dit jaar al het max. bij BNP gestort heb. Wanneer zou ik best , ivm. de fiscale adminstratie , kunnen overstappen naar Rabo ?
Dat kan nu meteen al. De enige fiscale beperking is dat je binnen eenzelfde jaar maar in één pensioenspaarfonds mag storten. Maar aangezien je het maximum al gestort hebt bij BNP is dat geen probleem.
Anderzijds is het misschien raadzaam te wachten tot Rabobank weer een actie doet in verband met pensioensparen.
Anderzijds is het misschien raadzaam te wachten tot Rabobank weer een actie doet in verband met pensioensparen.