Vap of svap
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Vap of svap
Ik vraag mij af als zelfstandige of ik best VAP neem of SVAP?
Nu moet je weten dat ik nog een inkomen als loontrekkende heb, wat mijn zelfstandige activiteit in feite 'bijberoep' maakt. Maar dit is louter een termenkwestie, het zelfstandig inkomen is nl te groot om van minimale bijdragen te genieten. Is zelfs groter dan het loontrekkende inkomen.
Vraag is dus of het sociale deel van vap wel nut heeft voor mij?
Ik lees dat ik in svap meer zal gespaard hebben aan mijn pensioen, ja ok, maar hou ik ook procentueel meer over?
Nu moet je weten dat ik nog een inkomen als loontrekkende heb, wat mijn zelfstandige activiteit in feite 'bijberoep' maakt. Maar dit is louter een termenkwestie, het zelfstandig inkomen is nl te groot om van minimale bijdragen te genieten. Is zelfs groter dan het loontrekkende inkomen.
Vraag is dus of het sociale deel van vap wel nut heeft voor mij?
Ik lees dat ik in svap meer zal gespaard hebben aan mijn pensioen, ja ok, maar hou ik ook procentueel meer over?
Re: Vap of svap
Ik heb nog nooit een goede vergelijking tussen beide gezien op dat vlak. De aanbieders verdedigen natuurlijk met hand en tand het sociale luik want dan krijgen ze meer premie binnen.
Voor de zelfstandige die genoeg verdient, maakt het niet veel uit omdat de fiscale winst zo groot is, dat men zonder problemen een beetje sociaal kan zijn.
Voor de zelfstandige die genoeg verdient, maakt het niet veel uit omdat de fiscale winst zo groot is, dat men zonder problemen een beetje sociaal kan zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.