obligatiefonds :RORENTO
TIP
Obligatiefonds: Rorento
Rorento: geannualiseerd rendement op 10 jaar 3,08%.
Robeco Lux-o-rente: 5,01%
Rorento belegt in staats- en bedrijfsobligaties. Robeco Lux-o-rente belegt voornamelijk in staatobligaties met een minimum rating van A.
Om de overlapping te kennen moet je beide fondsen in een portefeuille op Morningstar ingeven en een X-ray analyse uitvoeren. Het heeft weinig zin om verschillende fondsen aan te kopen die in hetzelfde beleggen.
Mijn obligatiefondsen presteren veel beter dan mijn aandelenfondsen dus ik zie geen reden om te wachten met aankopen.
Robeco Lux-o-rente: 5,01%
Rorento belegt in staats- en bedrijfsobligaties. Robeco Lux-o-rente belegt voornamelijk in staatobligaties met een minimum rating van A.
Om de overlapping te kennen moet je beide fondsen in een portefeuille op Morningstar ingeven en een X-ray analyse uitvoeren. Het heeft weinig zin om verschillende fondsen aan te kopen die in hetzelfde beleggen.
Mijn obligatiefondsen presteren veel beter dan mijn aandelenfondsen dus ik zie geen reden om te wachten met aankopen.
Re: obligatiefonds :RORENTO
Hou er rekening mee dat obligatiefondsen sterk kunnen dalen indien de rente stijgt. Vroeg of laat zal dat ooit gebeuren en dan is het goed om te kunnen bijkopen.
Ook is er het afgelopen jaar enorm veel kapitaal naar obligatiefondsen gevloeid. Wanneer de omgekeerde beweging op gang komt, zal ook dit de koersen van de obligatiefondsen negatief beinvloeden.
Hou dus wat kruit droog om in de toekomst op die bewegingen te kunnen inspelen.
Ook is er het afgelopen jaar enorm veel kapitaal naar obligatiefondsen gevloeid. Wanneer de omgekeerde beweging op gang komt, zal ook dit de koersen van de obligatiefondsen negatief beinvloeden.
Hou dus wat kruit droog om in de toekomst op die bewegingen te kunnen inspelen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Obligatiefonds: Rorento
Als de rente stijgt lachen de termijnrekeningen je ook weer toe.