groene energie
TIP
groene energie
POLL : Ecopower of Groenkracht?
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Berichten: 85
- Lid geworden op: 07 jan 2008
- Contacteer:
Re: groene energie
Limburg Wind!!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: groene energie
ecopower
Re: groene energie
Groenkracht is een slinks mechanisme om particulieren hun geld te verzamelen om via achtergestelde leningen aan electrawinds uit te lenen. Groenkracht lijkt me risicovoller dan ecopower.
Re: groene energie
Waarom kiezen ? Je kan bij elk voor een klein bedrag intekenen dus als je hierin wil beleggen dan lijkt het me verstandig om te spreiden en voor allebei te gaan.
Een overzicht van alle groene energie cooperaties zoals onder andere Ecopower en Groenkracht kan je hier vinden. Als je dus nog meer keuze wil dan enkel deze 2 dan kan dat
Een overzicht van alle groene energie cooperaties zoals onder andere Ecopower en Groenkracht kan je hier vinden. Als je dus nog meer keuze wil dan enkel deze 2 dan kan dat
- JulusCesar
- VIP member

- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: groene energie
In Nederland loopt ook 'meewind' om het Belgische project voor Zeebrugge te steunen. Mooie opbrengsten (ga eens kijken op de site).
Maar ik kan niet goed uitdokteren hoe dit zou lopen met de belastingen ? keer heffing ?
Iemand een idee ?
Ook Rabo zit in dit project ...maar ze geven niet thuis om bij hen aandelen te kopen.
Ecopower is OK; als je boven de limiet komt bij ecopower gebruik dan Beauvent.
Denk ook eens aan beleggen in micro krediet voor ontwikkelingslanden.
Bv Alterfin. Opbrengst OK +korting belastingen.
Zorg voor spreiding
Nog alternatieve alternatieven nodig...kijk eens bij triodos; maar dan direct in aandelen.
OPgelet dit alles is niet zonder risico. Zo is het alternatieve zonnefonds van Natuurpunt in de problemen.
Maar ik kan niet goed uitdokteren hoe dit zou lopen met de belastingen ? keer heffing ?
Iemand een idee ?
Ook Rabo zit in dit project ...maar ze geven niet thuis om bij hen aandelen te kopen.
Ecopower is OK; als je boven de limiet komt bij ecopower gebruik dan Beauvent.
Denk ook eens aan beleggen in micro krediet voor ontwikkelingslanden.
Bv Alterfin. Opbrengst OK +korting belastingen.
Zorg voor spreiding
Nog alternatieve alternatieven nodig...kijk eens bij triodos; maar dan direct in aandelen.
OPgelet dit alles is niet zonder risico. Zo is het alternatieve zonnefonds van Natuurpunt in de problemen.
Re: groene energie
JulusCesar,JulusCesar schreef:Ecopower is OK; als je boven de limiet komt bij ecopower gebruik dan Beauvent.
Wat bedoel je met: "boven de limiet"?
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Berichten: 487
- Lid geworden op: 21 mar 2009
- Contacteer:
Re: groene energie
ecopower is maximaal 50 aandelen aan 250,00€ stuk ... zit je daarboven, moet je ergens anders gaan shoppen ...
Re: groene energie
Ecopower
Re: groene energie
Het is ook Ecopower geworden.
Nu eens kijken om daar electriciteit af te nemen...
Nu eens kijken om daar electriciteit af te nemen...
Re: groene energie
Ik heb aandelen van Groenkracht en Ecopower. Heb al 2 jaar dividend gehad. Risico heb je overal. Ik had een aantal jaar geleden mijn geld op een "veilige" spaarrekening gezet van Kaupthing. Ging toch mooi over de kop. Bijna mijn geld kwijt. Ik heb het na 1 1/2 jaar terug gekregen van de overnemer, zonder rente. Met het geld heb ik in augustus 2009 meteen zonnepanelen laten plaatsen. Dit jaar verdien ik de investering terug. Met de certificaten koop ik dan weer aandelen bij dit soort bedrijven.
Re: groene energie
Ik ben ook wel geinteresseerd in Meewind. Kan dat niet via een Belgische firma?
- JulusCesar
- VIP member

- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: groene energie
MEEWIND.nl ?
Ondertussen kreeg ik wat meer info over meewind.
-instap 3%
-kosten 1,2% op de nominale waarde;
Hierbij zul je belasting betalen in Nederland en op het dividend in nogmaals in België...
Het percentage opbrengst 7-10 % is een vooropgesteld percentage.....men is nog maar aan het opstarten.
Verder is het onduidelijk hoe dit financieel in elkaar zit gezien deze aandelen niet genoteerd zijn.
De investering is ook slecht is één project dat zichzelf nog moet bewijzen.
Ondertussen kreeg ik wat meer info over meewind.
-instap 3%
-kosten 1,2% op de nominale waarde;
Hierbij zul je belasting betalen in Nederland en op het dividend in nogmaals in België...
Het percentage opbrengst 7-10 % is een vooropgesteld percentage.....men is nog maar aan het opstarten.
Verder is het onduidelijk hoe dit financieel in elkaar zit gezien deze aandelen niet genoteerd zijn.
De investering is ook slecht is één project dat zichzelf nog moet bewijzen.
Re: groene energie
Meewind!! Dat is eerder tegenwind.

