Chalets en vakantiehuizen in de Ardennen.
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Chalets en vakantiehuizen in de Ardennen.
Heeft iemand ervaring hiermee, om bvb via één of ander immo kantoor aan te kopen.
Mochten er eigenaars zijn die dit willen meedelen, wat is het rendement ongeveer bij verhuur?
Mochten er eigenaars zijn die dit willen meedelen, wat is het rendement ongeveer bij verhuur?
Re: Chalets en vakantiehuizen in de Ardennen.
Daar heb je zelf toch ervaring mee, Luc B., want je hebt of had zelf een chalet in de Ardennen:
de-ardennen-doen-wat-reklame-hieronder-t9706.html" onclick="window.open(this.href);return false;
de-ardennen-doen-wat-reklame-hieronder-t9706.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Onderschat je vaste kosten niet,
- taks op tweede verblijf
- provinciale taks
- kadastraal inkomen
- kijk en luistergeld (moet je in de ardennen nog betalen)
- onderhoudskosten
- concierge kosten
- syndic kosten
- vergoeding meters electriciteit en gas
- enz. enz.
Wat je opobrengst is, is sterk afhankelijk van de twee topmaanden, juli en augustus, en de Kerst- en Nieuwjaarsvakantie, staat het dan één of twee weken leeg, dan vloek je. Voor de opbrengst moet je het niet doen, tenzij, de prijs van je vastgoed sterk stijgt.
Vergelijk het met de Vlaamse kust, door de vastgoedstijging van de jongste jaren, en een goed verhuur-immo kantoor kan het, maar niet zeker, een goede investering zijn.
Van je geinvesteerde geld, heb je uiteraard geen rente, kortom, ik heb het mijn tweede verblijf veel jaren geleden al verkocht, nu huur ik, waar en wanneer ik wil, en er is keuze zat !
- taks op tweede verblijf
- provinciale taks
- kadastraal inkomen
- kijk en luistergeld (moet je in de ardennen nog betalen)
- onderhoudskosten
- concierge kosten
- syndic kosten
- vergoeding meters electriciteit en gas
- enz. enz.
Wat je opobrengst is, is sterk afhankelijk van de twee topmaanden, juli en augustus, en de Kerst- en Nieuwjaarsvakantie, staat het dan één of twee weken leeg, dan vloek je. Voor de opbrengst moet je het niet doen, tenzij, de prijs van je vastgoed sterk stijgt.
Vergelijk het met de Vlaamse kust, door de vastgoedstijging van de jongste jaren, en een goed verhuur-immo kantoor kan het, maar niet zeker, een goede investering zijn.
Van je geinvesteerde geld, heb je uiteraard geen rente, kortom, ik heb het mijn tweede verblijf veel jaren geleden al verkocht, nu huur ik, waar en wanneer ik wil, en er is keuze zat !
@yaris: ik leer graag bij...
Ik zie daar enorme opportuniteiten doch je moet er verdomd veel kennis van zaken hebben en zeker de mensen uit de omgeving kennen enzovoort. Je kunt daar makkelijk een bouwgrond kopen die effectief landbouwgrond is...
Ook in bosgebied, waar niet mag gebouwd worden, rijzen er prachtige villa's van vlamingen uit de grond...
Omzeggens 60% van de restaurants hebben Vlaamse uitbaters/eigenaars.
Veel bossen, vijvers enz. zijn eigendom van Vlamingen...
Vandaar mijn vraag hier: Ik wil NIKS over het hoofd zien, en meestal krijg ik hier goeie tips...
Ik zie daar enorme opportuniteiten doch je moet er verdomd veel kennis van zaken hebben en zeker de mensen uit de omgeving kennen enzovoort. Je kunt daar makkelijk een bouwgrond kopen die effectief landbouwgrond is...
Ook in bosgebied, waar niet mag gebouwd worden, rijzen er prachtige villa's van vlamingen uit de grond...
Omzeggens 60% van de restaurants hebben Vlaamse uitbaters/eigenaars.
Veel bossen, vijvers enz. zijn eigendom van Vlamingen...
Vandaar mijn vraag hier: Ik wil NIKS over het hoofd zien, en meestal krijg ik hier goeie tips...