1 bedrag & 1 belegging
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
1 bedrag & 1 belegging
Ik las hier op het forum de post van Al Fonds waar men spreekt over fondsen voor 250 - 500 euro. Wel, laat ons dat nu eens verder opentrekken;
Welke belegging zou jij doen met een bedrag van 300 euro.
Er is maar 1 regel:
Om de woorden van Vanackere te gebruiken: niet speculeren! Daarmee bedoel ik eigenlijk dat ik een doordachte keuze zou willen horen. Dus niet gokken op pennystocks ofzo. :-)
Ik hoop eigenlijk gewoon producten te leren kennen waar ik nog nooit van heb gehoord :d
En om het voorbeeld maar eens te geven;
Ik zou het geld in obligaties steken. Op die manier ben je (redelijk) zeker van je opbrengst zonder al te veel kosten.
Ik zou dus kiezen voor Templeton Global bond fund.
Als ik toch een aandeel zou kiezen: Belgacom. Gekozen op basis van het dividend (9%).
Welke belegging zou jij doen met een bedrag van 300 euro.
Er is maar 1 regel:
Om de woorden van Vanackere te gebruiken: niet speculeren! Daarmee bedoel ik eigenlijk dat ik een doordachte keuze zou willen horen. Dus niet gokken op pennystocks ofzo. :-)
Ik hoop eigenlijk gewoon producten te leren kennen waar ik nog nooit van heb gehoord :d
En om het voorbeeld maar eens te geven;
Ik zou het geld in obligaties steken. Op die manier ben je (redelijk) zeker van je opbrengst zonder al te veel kosten.
Ik zou dus kiezen voor Templeton Global bond fund.
Als ik toch een aandeel zou kiezen: Belgacom. Gekozen op basis van het dividend (9%).
Re: 1 bedrag & 1 belegging
dat global bond fund kan ook zakken in prijs, dus kapitaalgarantie is het niet.
één aandeel kiezen is geen voorbeeld van goede spreiding.
Aangezien ik denk dat het nu het moment niet is om obligaties te kopen, en je geen kapitaalsgarantie wilt, zou ik gaan voor een tracker op de MSCI world stock index of hoe noemt dat ding. Gewoon een tracker die aandeelkoersen volgt.
één aandeel kiezen is geen voorbeeld van goede spreiding.
Aangezien ik denk dat het nu het moment niet is om obligaties te kopen, en je geen kapitaalsgarantie wilt, zou ik gaan voor een tracker op de MSCI world stock index of hoe noemt dat ding. Gewoon een tracker die aandeelkoersen volgt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Met 300 EUR ga je jammergenoeg meer aan transactiekosten en beurstaks dan wat anders betalen. Vooraleer je belegging dan te begint te renderen sta je al op -3% bvb. Zet het dan liever op een spaarrekening en wacht tot je een groter bedrag (+1000 EUR) kunt beleggen. Tenzij je het doet met geprogrammeerd beleggen zoals Keytrade dat bvb aanbiedt. Of als je nog niet aan pensioensparen doet: begin er nu mee. Rendement op 1 jaar (zonder kosten weliswaar): 30%
Opgelet: het is niet zo dat ik echt in iets wil beleggen voor 300 euro!
Ik wil jullie voor de keuze zetten dat je dit zou moeten doen.
Door het lage bedrag zal je gedwongen worden kosten structuren te bkijken, dividenden op te zoeken,... Om zo tot 1 gegronde keuze te komen.
In praktijk ga ik echt niet voor 300 euro beleggen.
De opmerking dat de kosten te hoog zouden zijn: nee dus. In het topic "voor beginners" kan het blijkbaar wel. En als je fondsen via rabo kiest betaal je in vele gevallen slechts 0,65% bij uitstap.
Door het lage bedrag zal je gedwongen worden kosten structuren te bkijken, dividenden op te zoeken,... Om zo tot 1 gegronde keuze te komen.
In praktijk ga ik echt niet voor 300 euro beleggen.
De opmerking dat de kosten te hoog zouden zijn: nee dus. In het topic "voor beginners" kan het blijkbaar wel. En als je fondsen via rabo kiest betaal je in vele gevallen slechts 0,65% bij uitstap.
-
anonymous
Vanaf 1 mei wordt dit dus 1% ipv 0.65%. Dit is de beurstax die naar de staat gaat. Rabo (en andere banken) moet die dus gewoon doorstorten.