5000 Eur enkele dagen overbruggen, hoe doe ik dat??
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
5000 Eur enkele dagen overbruggen, hoe doe ik dat??
Beste,
Gisteren heb ik 5000 eur van Rabo naar Dexia/Belfius overgeschreven. Nu heb ik dat morgen nodig maar vandaag zie ik 't nog niet staan op mijn Dexia rekening, 't zweeft dus nog tussen de 2 banken.
Nu hoop ik dat 't morgen wel op de rekening staat, maar ik ben ondertussen even aan 't kijken hoe ik dit 't best kan overbruggen. 't gaat immers maar over max. een aantal dagen.
Best een privé-lening afsluiten? Maar dan zal allicht niet gaan voor amper enkele dagen (ik bedoel alles terugbetalen eens het geld op de rekening staat), of beter mijn mastercard gebruiken gezien 't toch voor een (zéér) korte periode is?
Wie weet wat 't goedkoopst uitkomt?
Alvast bedankt voor de reacties,
Maryline
Gisteren heb ik 5000 eur van Rabo naar Dexia/Belfius overgeschreven. Nu heb ik dat morgen nodig maar vandaag zie ik 't nog niet staan op mijn Dexia rekening, 't zweeft dus nog tussen de 2 banken.
Nu hoop ik dat 't morgen wel op de rekening staat, maar ik ben ondertussen even aan 't kijken hoe ik dit 't best kan overbruggen. 't gaat immers maar over max. een aantal dagen.
Best een privé-lening afsluiten? Maar dan zal allicht niet gaan voor amper enkele dagen (ik bedoel alles terugbetalen eens het geld op de rekening staat), of beter mijn mastercard gebruiken gezien 't toch voor een (zéér) korte periode is?

Wie weet wat 't goedkoopst uitkomt?
Alvast bedankt voor de reacties,
Maryline
Re: 5000 Eur enkele dagen overbruggen, hoe doe ik dat??
Als je het geld gisteren na 12u 's middags hebt overgeschreven, zal het geld normaal deze namiddag op de Belfius rekening staan. Als je bij Rabo een overschrijving doet vóór 12u dan staat het meestal in de namiddag al op de andere rekening. Best tussen 14u en 14u30 eens kijken op je Belfius rekening. Dan komen de inkomende bedragen op de rekeningen. Staat het er niet tussen ook nog eens na 16u kijken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou zeggen:
* probeer eerst via credit card. Als je dit dan gewoon aanzuivert op het einde van de maand is dit renteloos.
* Of zie of je een paar dagen zoveel in het rood kan staan op je rekening. Voor een paar dagen (zelfs met 5000 euro) zal dit nu niet zoveel rente zijn en je moet er niet teveel voor rondlopen
* probeer eerst via credit card. Als je dit dan gewoon aanzuivert op het einde van de maand is dit renteloos.
* Of zie of je een paar dagen zoveel in het rood kan staan op je rekening. Voor een paar dagen (zelfs met 5000 euro) zal dit nu niet zoveel rente zijn en je moet er niet teveel voor rondlopen
5000 euro in het rood gaan op een rekening gaat niet zo maar automatisch (soms tot 1250 euro en dan nog niet altijd ).
Mastercard lijkt mij goed idee :wel op letten voor de maxima
Bij DB is een maximum van 10 000 euro per DAG, maar ze begrensen wel tot 1250 euro als de rekening niet gedekt is, maar daar ben je nu eigenlijk niet veel mee
Zelfs als iemand je dat geld gratis wil voorschieten , is het altijd nog geen oplossing. Cash geld voor zo een bedrag is niet evident.
Wel een mastercard van iemand, die voldoende gedekt is, of voldoende betaling toelaat.
Bij DB is een maximum van 10 000 euro per DAG, maar ze begrensen wel tot 1250 euro als de rekening niet gedekt is, maar daar ben je nu eigenlijk niet veel mee
Zelfs als iemand je dat geld gratis wil voorschieten , is het altijd nog geen oplossing. Cash geld voor zo een bedrag is niet evident.
Wel een mastercard van iemand, die voldoende gedekt is, of voldoende betaling toelaat.
Dank je wel voor de reacties,
Ik zal in eerste instantie deze namiddag nog eens kijken op de rekening (overschrijving gisterenavond pas gebeurd).
En mocht 't niet zo zijn dan is die tip van mastercard 't beste. Aanzuiveren op 't einde van de maand en klaar is kees.
'k heb die kaart nog niet te lang en vandaar ben ik er nog niet 100% vertrouwt mee. Momenteel houden ze maar een klein bedrag via domiciliëring in en op de rest berekenen ze natuurlijk intrest!
Na mijn belletje om 't volledig bedrag van de zichtrek. af te nemen komt dit ook in orde. Best wel fijn zo'n kaart
Bedankt!!
Ik zal in eerste instantie deze namiddag nog eens kijken op de rekening (overschrijving gisterenavond pas gebeurd).
En mocht 't niet zo zijn dan is die tip van mastercard 't beste. Aanzuiveren op 't einde van de maand en klaar is kees.
'k heb die kaart nog niet te lang en vandaar ben ik er nog niet 100% vertrouwt mee. Momenteel houden ze maar een klein bedrag via domiciliëring in en op de rest berekenen ze natuurlijk intrest!

Bedankt!!

Inderdaad, ik kan zulk bedrag op de zichtrek. niet in het rood gaan. Mastercard kan ik voldoende afhalen, alleen ken ik de beperking per dag nietpaul schreef:5000 euro in het rood gaan op een rekening gaat niet zo maar automatisch (soms tot 1250 euro en dan nog niet altijd ).

Dat hangt van bank tot bank af, verschillen zijn enorm.
Bij DB tot 300 000 euro per maand, maar dat is puur theorie
Maar bij sommige banken zitten er al beperkingen tot 2500 euro op dacht ik.
Dus maakt het niet veel uit of je al dan niet gedekt bent.
Op spaargids zou men daar eens een vergelijkende tabel over kunnen maken.
Bij DB tot 300 000 euro per maand, maar dat is puur theorie
Maar bij sommige banken zitten er al beperkingen tot 2500 euro op dacht ik.
Dus maakt het niet veel uit of je al dan niet gedekt bent.
Op spaargids zou men daar eens een vergelijkende tabel over kunnen maken.
Bank heeft liefst dat je vooraf een seintje geeft als je een 'groot' bedrag in cash nodig hebt.
MasterCard bij Belfius is in principe beperkt tot 1900 €/dag, dacht ik. Je kan echter vragen in je kantoor om deze standaardlimiet tijdelijk te verhogen, hetgeen men bij akkoord onmiddellijk kan doen...Een paar maanden geleden vroeg ik dit en kreeg ik een tijdelijke verhoogde gebruikerslimiet van 5600€.
Limiet Mastercard is blijkbaar 600/dag, straks toch ff bellen dus...
Volgens mij kan het geen probleem zijn om aan het loket die €5000 te krijgen, als je kan bewijzen dat je die opdracht gisteren ingevoerd hebt.
Ik volg hierbij volgende redenering:
- het geld MOET vandaag sowieso op de rekening aankomen als de opdracht gisteren gegeven is.
- je gaat enkel in het rood op het eind van de dag als alle verrichtingen gebeurd zijn
Moesten ze daar voor mij problemen van maken bij mijn 'huisbankier' dan ben ik tegen maandag klant bij een andere.
Ik volg hierbij volgende redenering:
- het geld MOET vandaag sowieso op de rekening aankomen als de opdracht gisteren gegeven is.
- je gaat enkel in het rood op het eind van de dag als alle verrichtingen gebeurd zijn
Moesten ze daar voor mij problemen van maken bij mijn 'huisbankier' dan ben ik tegen maandag klant bij een andere.
Momenteel nog niets te zien op de zichtrekening
Nog even wachten.
Mastercard is niet van Belfius (nog steeds ff wennen aan de nieuwe naam
), en de daglimiet kan niet zomaar opgetrokken worden.
Lijkt me een goed idee om een bewijs van overschrijving mee te nemen.
Een mastercard bij Belfius nemen brengt allicht weer kosten met zich mee, zoals voor alle zaken wat ze doen. Enfin.

Mastercard is niet van Belfius (nog steeds ff wennen aan de nieuwe naam

Lijkt me een goed idee om een bewijs van overschrijving mee te nemen.

Als je dat geld gisterenavond hebt overgeschreven, moet het zeker morgen op de andere rekening staan.
Nog steeds niet, afwachten dus...anonymous schreef:Als je dat geld gisterenavond hebt overgeschreven, moet het zeker morgen op de andere rekening staan.
Nu ik eraan denk: er was iemand op het forum die meldde dat als je via de IBAN overschrijving werkt het een dag langer duurt. Heb jij de overschrijving via het IBAN of via het Belgische formaat ingegeven?
vaganzza[at]spaargids[punt]be