afer-europe tak 21 en 23
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
afer-europe tak 21 en 23
ik vind niets terug in dit forum over de Aviva vie levensverzekeringen/spaarboekjes van Gie afer-europe
Dit heb ik reeds meerdere jaren gevolgd en die geven een grotere intrest van de Firstrekening en consoorten. Dit is in Belgie en in Frankrijk gevestigd.
Niemand geen interesse?
Weet iemand wat er recent verandert is inzake Franse levensverzekeringen.
Dit heb ik reeds meerdere jaren gevolgd en die geven een grotere intrest van de Firstrekening en consoorten. Dit is in Belgie en in Frankrijk gevestigd.
Niemand geen interesse?
Weet iemand wat er recent verandert is inzake Franse levensverzekeringen.
Re: afer-europe tak 21 en 23
Ik ben daar zeer tevreden van. Rendementen liggen goed, afhallingen verlopen vlot, geen belastingen eerst 8j en daarvoor houden ze die zelf direct af.
Ik heb zelf enkel het waarborg fonds, zeker van kapitaal (hoewel we dit in de huidige tjden nooit met 100% zekerheid kan zeggen) en steeds een gewaarborgde min rente die in de 7j dat ik klant ben steeds overtroffen werdt.
Als je meer info wilt geef je maar een persoonlijk seintje.
Ik heb zelf enkel het waarborg fonds, zeker van kapitaal (hoewel we dit in de huidige tjden nooit met 100% zekerheid kan zeggen) en steeds een gewaarborgde min rente die in de 7j dat ik klant ben steeds overtroffen werdt.
Als je meer info wilt geef je maar een persoonlijk seintje.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit is een product naar Frans recht en dit zorgt voor fiscale onzekerheid (dubbele belastingheffing).
De franse fiscus zou blijkbaar tot 35% kunnen afhouden bij een afhaling in de eerste 4 jaar.
Tot nu toe heeft de Franse overheid dit niet gedaan, maar er is geen garantie dat dit in de toekomst niet zal gebeuren.
Hetzelfde probleem stelde zich met BKCP Expansion, maar sinds kort geeft BKCP zelf een formele garantie dat zij een eventuele dubbele belastingheffing uit eigen zak zullen vergoeden.
Dus toch wat oppassen.
De franse fiscus zou blijkbaar tot 35% kunnen afhouden bij een afhaling in de eerste 4 jaar.
Tot nu toe heeft de Franse overheid dit niet gedaan, maar er is geen garantie dat dit in de toekomst niet zal gebeuren.
Hetzelfde probleem stelde zich met BKCP Expansion, maar sinds kort geeft BKCP zelf een formele garantie dat zij een eventuele dubbele belastingheffing uit eigen zak zullen vergoeden.
Dus toch wat oppassen.
Je hebt Afer Belgie en Afer-europe Frankrijk maakt dat geen groot verschil? Volgens mij wel.robokat schreef:Dit is een product naar Frans recht en dit zorgt voor fiscale onzekerheid (dubbele belastingheffing).
Dus toch wat oppassen.
Volgens de Minister van financiën Reynders is dit de beste verzekering waarin alle punten waarop de fiscus zou kunnen belasten reeds bij aanvang van het contract werden ingebouwd.
Nog een pluspunt: zeg het niet aan de fiscus maar doorgeven van gelden in zekere mate zonder successierecht
Wat moet het meer zijn bij successieplanning en nog een kleine winst erbij.
-
fellowship
- Full Member

- Contacteer:
Afer Europe
Is er iemand van jullie die ervaring heeft met de Tak 21 van Afer Europe? (Multifonds Spaarverzekering)
Hoe beoordelen jullie dit product?
***moderator bericht: nieuw onderwerp samengevoegd met bestaand onderwerp.
Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum voor je een nieuw onderwerp opent. K. ***
Hoe beoordelen jullie dit product?
***moderator bericht: nieuw onderwerp samengevoegd met bestaand onderwerp.
Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum voor je een nieuw onderwerp opent. K. ***
Afer Europe heeft inmiddels een Belgische tak gecreëerd sinds eind 2011 zodat de mogelijke fiscale bezwaren (belasting in Frankrijk) wegvallen.
Dit lijkt mij een interessant produkt maar ik vind de instapkosten toch relatief hoog (2%, verminderd naar 1,75% vanaf 12.500 eur).
Dit lijkt mij een interessant produkt maar ik vind de instapkosten toch relatief hoog (2%, verminderd naar 1,75% vanaf 12.500 eur).
Bij mijn weten is dit altijd naar Belgisch recht geweest, terwijl er ook één naar Frans recht was.
(rechtstreeks betaling naar Frankrijk) er bestaan 2 websites
De instapkosten bedroegen 3% maar met discussie kon dit lager.
Het rendement is altijd bij de hogere klasse
(rechtstreeks betaling naar Frankrijk) er bestaan 2 websites
De instapkosten bedroegen 3% maar met discussie kon dit lager.
Het rendement is altijd bij de hogere klasse
-
sunny beam
- Newbie

- Contacteer:
Bij AFER zou het gevaar van dubbel-belasting niet langer bestaan (voor nieuwe contracten). Dat gevaar was er alleen bij definitieve opvragingen tijdens de eerste 8 jaar.
Nu bestaat dat risico niet meer. Maar AFER blijft onder het Franse waarborgfonds met bescherming tot 70000 Euro.
Zelf ben ik er al meer dan 10j klant, met meestal meer dan gemiddelde opbrengsten.
Nu bestaat dat risico niet meer. Maar AFER blijft onder het Franse waarborgfonds met bescherming tot 70000 Euro.
Zelf ben ik er al meer dan 10j klant, met meestal meer dan gemiddelde opbrengsten.
In de MoneyTalk van deze week stond een artikel over Tak 21-beleggingsverzekeringen en ik vond daar in de tabel ook het Waarborgfonds van AFER Europe, een Tak 21 waarvan ik eerder nog niet gehoord had. Wat me opvalt is dat op de website van AFER Europe heel wat informatie te vinden is over waarin deze Tak 21 belegt, met onder andere een gedetailleerd overzicht van de portefeuille.
Qua transparantie vind ik dit heel positief, en ook het rendement van de laatste jaren is niet slecht. Maar deze forumpost is de enige vermelding die ik op spaargids vond van deze Tak 21-beleggingsverzekering, dus ze blijkt niet zo bekend te zijn. What's the catch? Ziet iemand soms nadelen aan deze Tak 21-beleggingsverzekering behalve dat ze onder de Franse waarborgregeling valt met bescherming tot (slechts) 70.000 euro?
Qua transparantie vind ik dit heel positief, en ook het rendement van de laatste jaren is niet slecht. Maar deze forumpost is de enige vermelding die ik op spaargids vond van deze Tak 21-beleggingsverzekering, dus ze blijkt niet zo bekend te zijn. What's the catch? Ziet iemand soms nadelen aan deze Tak 21-beleggingsverzekering behalve dat ze onder de Franse waarborgregeling valt met bescherming tot (slechts) 70.000 euro?