Veranderen van pensioenspaarverzekering
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Veranderen van pensioenspaarverzekering
Hallo,
Ik doe momenteel bij Ethias aan First Pensioensparen.
Aangezien ik oa. in de komende jaren geen winstdeelname verwacht en niet beschik over gegarandeerde rentes boven 4% zoals enkel anderen op dit forum (enkel 3,25%; 2x 3,60%, 2x 3% en 2,5%), wil ik bij voorkeur veranderen en het gespaarde bedrag overzetten.
Ik heb oa. op het forum wat proberen op te zoeken, maar geraak er niet volledig aan uit of dit een goed idee is.
De meeste reacties gaan over pensioenfondsen ipv verzekeringen.
Ik heb echter het volgende begrepen uit mijn opzoekwerk:
- Ethias dient voor eind 2013 ook zijn Ethias Pensioensparen van de hand te doen.
Op dat moment kan je gratis uitstappen.
- Indien ik nu verander, zullen er uitstapkosten geteld worden. Sommige banken nemen deze echter over.
- Een overgang kan enkel van spaarverzekering naar spaarverzekering, dus niet naar een fonds.
Klopt dit?
Welke banken nemen de uitstapkosten over?
Alvast bedankt
Ik doe momenteel bij Ethias aan First Pensioensparen.
Aangezien ik oa. in de komende jaren geen winstdeelname verwacht en niet beschik over gegarandeerde rentes boven 4% zoals enkel anderen op dit forum (enkel 3,25%; 2x 3,60%, 2x 3% en 2,5%), wil ik bij voorkeur veranderen en het gespaarde bedrag overzetten.
Ik heb oa. op het forum wat proberen op te zoeken, maar geraak er niet volledig aan uit of dit een goed idee is.
De meeste reacties gaan over pensioenfondsen ipv verzekeringen.
Ik heb echter het volgende begrepen uit mijn opzoekwerk:
- Ethias dient voor eind 2013 ook zijn Ethias Pensioensparen van de hand te doen.
Op dat moment kan je gratis uitstappen.
- Indien ik nu verander, zullen er uitstapkosten geteld worden. Sommige banken nemen deze echter over.
- Een overgang kan enkel van spaarverzekering naar spaarverzekering, dus niet naar een fonds.
Klopt dit?
Welke banken nemen de uitstapkosten over?
Alvast bedankt
Re: Veranderen van pensioenspaarverzekering
Ethias First Pensioensparen en Ethias First Fiscaal langetermijnsparen moeten niet weg eind 2013.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dus pensioen spaarverzekering is overdraagbaar ??
geldt dit ook voor KBC pensioen spaarrekening kan deze ook overgeplaatst worden
geldt dit ook voor KBC pensioen spaarrekening kan deze ook overgeplaatst worden
Neil,
ik zou gewoon niet meer storten op je contract bij Ethias First. Heb hetzelfde voor. Gewoon een nieuw contract openen (' Fonds of spaarverzekering) en daar in storten. Zorg wel dat je per kalenderjaar maar in 1 contract stort.
Heb ook Ethias pensioen een aantal jaar gestort en ben nu overgeschakeld op ARPE fonds waar ik elke maand op stort en bevalt me goed.
De rest heb ik bij Ethias laten staan aan de gegarandeerde rente.
ik zou gewoon niet meer storten op je contract bij Ethias First. Heb hetzelfde voor. Gewoon een nieuw contract openen (' Fonds of spaarverzekering) en daar in storten. Zorg wel dat je per kalenderjaar maar in 1 contract stort.
Heb ook Ethias pensioen een aantal jaar gestort en ben nu overgeschakeld op ARPE fonds waar ik elke maand op stort en bevalt me goed.
De rest heb ik bij Ethias laten staan aan de gegarandeerde rente.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
In principe zou je een pensioenspaarverzekering naar een andere pensioenspaarverzekering moeten kunnen overzetten, maar bv niet naar een pensioenspaarfonds, zoals ARPE.