Dat is toch teveel geld?
TIP
Dat is toch teveel geld?
mijn vriendin ( een alleenstaande 40 jarige vrouw zonder kinderen) heeft onlangs ( maart) een hypothecaire lening aangegaan voor een appartement.
Op goed vertrouwen
is ze, via één of ander bureau ( die zogezegd gespecialiseerd is in mensen op weg helpen bij het lenen)
bij recordbank terecht gekomen.
Ze betaald daar 4,05 % rente op een lening van 145000 euro, formule 5/3/3.
Ze hebben haar ook een schuldsaldo verkocht waar ze 72 euro per maand voor moet betalen. Ze wist niet dat dit niet verplicht was en in de bank hebben ze daar natuurlijk niet van gerept.
Toen ze dat vertelde ben ik hier wat opzoekwerk komen doen:
- volgens mij had ze veel goedkoper kunnen lenen
-de prijs van de schuldsaldo is toch veel te hoog?? Ik vind geen tarieven terug maar ik herinner me niet dat ik ooit zo veel betaalde.
Mijn vraag is nu... Kan zij nog iets doen? Of zijn die prijzen normaal?
Op goed vertrouwen
bij recordbank terecht gekomen.
Ze betaald daar 4,05 % rente op een lening van 145000 euro, formule 5/3/3.
Ze hebben haar ook een schuldsaldo verkocht waar ze 72 euro per maand voor moet betalen. Ze wist niet dat dit niet verplicht was en in de bank hebben ze daar natuurlijk niet van gerept.
Toen ze dat vertelde ben ik hier wat opzoekwerk komen doen:
- volgens mij had ze veel goedkoper kunnen lenen
-de prijs van de schuldsaldo is toch veel te hoog?? Ik vind geen tarieven terug maar ik herinner me niet dat ik ooit zo veel betaalde.
Mijn vraag is nu... Kan zij nog iets doen? Of zijn die prijzen normaal?
-
webmaster
Re: Dat is toch teveel geld?
aanbiedingen van gebruikers met formule 5/3/3
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... =5%2F3%2F3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... =5%2F3%2F3" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Dat is toch teveel geld?
Ja, heb ik gezien.
Maar wat kan ze er nog aan doen?
Kan ze haar schuldsaldo nog intrekken? Is dat het normale tarief ?
Kan ze naar een andere bank gaan en zoja... hoeveel zouden dan de kosten zijn om deze lening te laten overnemen?
Ik bedoel verbrekingskosten en zo...
Ik ben een volslagen leek in deze materie maar dit geval lijkt mij toch te duur.
Maar wat kan ze er nog aan doen?
Kan ze haar schuldsaldo nog intrekken? Is dat het normale tarief ?
Kan ze naar een andere bank gaan en zoja... hoeveel zouden dan de kosten zijn om deze lening te laten overnemen?
Ik bedoel verbrekingskosten en zo...
Ik ben een volslagen leek in deze materie maar dit geval lijkt mij toch te duur.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: Dat is toch teveel geld?
We weten niks over haar inkomen, we weten niks over de waarde van het appartement, we weten niks over haar andere leningen, niks over haar gezondheidstoestand, niks over ....
Hoe kunnen we dan weten of haar tarief goed of slecht is?
Hoe kunnen we dan weten of haar tarief goed of slecht is?
Re: Dat is toch teveel geld?
op het eerste zicht is dit niet extreem slecht .... ook niet extreem goed
-
anonymous
Re: Dat is toch teveel geld?
Is deze lening reeds bij de notaris beschreven?
Zo nee, dan kan je er nog steeds onderuit, mits betalen van de dossierkosten (gewoonlijk max 250 €)
Zo ja, zit je met een stuk meer kosten, daar je terug via de notaris moet passeren.
Zo nee, dan kan je er nog steeds onderuit, mits betalen van de dossierkosten (gewoonlijk max 250 €)
Zo ja, zit je met een stuk meer kosten, daar je terug via de notaris moet passeren.
Re: Dat is toch teveel geld?
En hoelang moet ze die ssv betalen? Gebruikelijk 3/4 looptijd dacht ik maar er zijn z
oveel formules. Rookt ze? t
Tis vrij hoog die rente en die ssv daar is een eenmalige premie altijd het voordeligste maar je mag niet vergelijken met de premie van een prille 20er
oveel formules. Rookt ze? t
Tis vrij hoog die rente en die ssv daar is een eenmalige premie altijd het voordeligste maar je mag niet vergelijken met de premie van een prille 20er
Re: Dat is toch teveel geld?
Als ze haar lening wilt laten overnemen door een andere bank, moet ze dus weer via de notaris?
Ze is in uitstekende gezondheid maar is wel een roker. Ze moet die 75 euro 13 jaar maandelijks betalen.
Ze is in uitstekende gezondheid maar is wel een roker. Ze moet die 75 euro 13 jaar maandelijks betalen.
Re: Dat is toch teveel geld?
11700€ voor een SSV?Dit zijn regelrechte maffiapraktijken als je het mij vraagt.
Re: Dat is toch teveel geld?
Bij Cardiff zou uw vriendin een éénmalige premie van 3039€ betalen voor het geleende bedrag(145000€).
Voor een jaarlijkse premie zou ze 276,18€ betalen.Na 13 jaar is dit 3590,34€.
Bij Delta Lloyd een éénmalige premie van 4500€.
Jaarlijkse premie gedurende 13 jaar.429€.Totaal.5577€.
Voor een jaarlijkse premie zou ze 276,18€ betalen.Na 13 jaar is dit 3590,34€.
Bij Delta Lloyd een éénmalige premie van 4500€.
Jaarlijkse premie gedurende 13 jaar.429€.Totaal.5577€.
Re: Dat is toch teveel geld?
Zou ze nog kunnen van die schuldsaldo afgeraken?
Deze is ingegaan begin maart.
Deze is ingegaan begin maart.
Re: Dat is toch teveel geld?
Je zou deze kunnen afkopen bedoel je?Normaal moet dat kunnen.Doe de simulaties op de site van Cardiff en/of Delta Lloyd.Neem deze mee naar Recordbank.Vraag een aanpassing of vraag de afkoopwaarde.
Re: Dat is toch teveel geld?
Deze week gaan we samen eens naar een andere bank.
Hartelijk dank iedereen
Hartelijk dank iedereen