Op welke markt(en) wordt een fonds genoteerd
TIP
Op welke markt(en) wordt een fonds genoteerd
Kan je ergens te weten komen waar een fonds genoteerd is?
Ik heb centjes geinvesteerd in VisionExpert, maar die vindt een aantal fondsen niet terug die ik wel "te pakken kreeg" met het shareware programma VisionLite (omdat dat laatste geen behoefte heeft aan de markt, maar VisionExpert wel). Zowel op "Funds" als op "Funds NL" vind ik een 6-tal fondsen niet terug, die ik met VisionLite opvolgde.
Bedankt alvast voor de hints ...
Ik heb centjes geinvesteerd in VisionExpert, maar die vindt een aantal fondsen niet terug die ik wel "te pakken kreeg" met het shareware programma VisionLite (omdat dat laatste geen behoefte heeft aan de markt, maar VisionExpert wel). Zowel op "Funds" als op "Funds NL" vind ik een 6-tal fondsen niet terug, die ik met VisionLite opvolgde.
Bedankt alvast voor de hints ...
Re: Op welke markt(en) wordt een fonds genoteerd
Ge verwart de « Officiële Beursnotering » zoals Euronext, Nasdaq,.. , met de parameter « Markten » die eigen is aan het beursprogramma VisionExpert.
VisionExpert ( -Pro ) koppelt iedere « Markt » aan een eigen driver ( zie ../Drivers *.DRV/ .. ), die voor de specifieke download ( via finance.yahoo.com, morningstar.be, e.a...) zorgt.
In mijn versie ( niet de laatste versie en zonder service-contract ) staan de door u vermelde drivers « Funds » en
« Funds NL » niet in.
Probeer eens de ontbrekende *.DAT bestanden vanuit VisionLite ( shareware ) te kopieëren naar de Fondsen-markt in VisionExpert.
Daarna vanuit VisionExpert de database vernieuwen ( Beheer/Effecten/Bewerken/Vernieuwen Database F5 ) waardoor de toegevoegde effecten zichtbaar worden en mogelijk mee-updaten met de rest.
Stel anders uw vraag eens op het eigen forum van VisionExpert.
VisionExpert ( -Pro ) koppelt iedere « Markt » aan een eigen driver ( zie ../Drivers *.DRV/ .. ), die voor de specifieke download ( via finance.yahoo.com, morningstar.be, e.a...) zorgt.
In mijn versie ( niet de laatste versie en zonder service-contract ) staan de door u vermelde drivers « Funds » en
« Funds NL » niet in.
Probeer eens de ontbrekende *.DAT bestanden vanuit VisionLite ( shareware ) te kopieëren naar de Fondsen-markt in VisionExpert.
Daarna vanuit VisionExpert de database vernieuwen ( Beheer/Effecten/Bewerken/Vernieuwen Database F5 ) waardoor de toegevoegde effecten zichtbaar worden en mogelijk mee-updaten met de rest.
Stel anders uw vraag eens op het eigen forum van VisionExpert.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor de info.
In de drivers folder van LITE staat slechts één driver (die van MorningSelective) en die staat ook in de drivers folder van EXPERT (heb via het EXPERT programma voor alle zekerheid een update gedaan ervan, maar kreeg de melding dat het al de laatste versie is).
Drivers die specifiek naar Funds en Funds NL verwijzen staan er bij mij bij EXPERT ook niet bij.
Om een berichtje op het forum te plaatsen had ik ook al gedacht, maar als ik daar ga kijken dan zie ik 2 berichtjes 4 maanden geleden, dan ééntje 8 maanden geleden, enz. Daar komt dus blijkbaar "geen kat" meer ...
Ik zal wel eens via een emailtje naar de helpdesk proberen om er het fijne van de weten.
In de drivers folder van LITE staat slechts één driver (die van MorningSelective) en die staat ook in de drivers folder van EXPERT (heb via het EXPERT programma voor alle zekerheid een update gedaan ervan, maar kreeg de melding dat het al de laatste versie is).
Drivers die specifiek naar Funds en Funds NL verwijzen staan er bij mij bij EXPERT ook niet bij.
Om een berichtje op het forum te plaatsen had ik ook al gedacht, maar als ik daar ga kijken dan zie ik 2 berichtjes 4 maanden geleden, dan ééntje 8 maanden geleden, enz. Daar komt dus blijkbaar "geen kat" meer ...
Ik zal wel eens via een emailtje naar de helpdesk proberen om er het fijne van de weten.
Hebt ge dit al geprobeert ?Probeer eens de ontbrekende *.DAT bestanden vanuit VisionLite ( shareware ) te kopieëren naar de Fondsen-markt in VisionExpert.
Als de ontbrekende effecten updaten in de shareware-versie, zou dit volgens mij ook moeten lukken in VisionExpert vermits
dezelfde driver « MorningSelective » gebruikt wordt.
De drivers folder bevat geen .DAT bestanden (alleen de MorningSelective.DRV). Ik zie er wel enkele in een andere sub folder van Lite, maar dat zijn enkel degene die ik in portefeuille heb (en die ik bij lijsten heb toegevoegd). Dat zijn niet degene die ik niet terugvind in Expert. Ik ben overigens eerlijk gezegd niet echt geneigd om die zomaar van de ene naar de andere software over te zetten (als leek in de materie). Heb een emailtje gestuurd naar de helpdesk van Expert.
Als ik wat info terug krijg dan plaats ik die hier.
Toch bedankt voor je hulp en voor de tijd die je eraan besteed hebt.
Als ik wat info terug krijg dan plaats ik die hier.
Toch bedankt voor je hulp en voor de tijd die je eraan besteed hebt.
Zo, probleem is al opgelost ... enfin, eerder een foutieve interpretatie van mezelf ...
Helpdesk VisionExpert werkt dus blijkbaar ook nog om 19.00 uur op zaterdagavond
Ik ging er vanuit dat de opgeladen historieken reeds alle bestaande fondsen bevatten, en dat ik ze dus zo kon toevoegen aan lijsten.
Niet dus. Ik heb de ontbrekende toegevoegd bij "Effecten" (zonder probleem), en nadien bij "Lijsten" (ook zonder probleem), en klaar is kees ... en fradaems ook
Helpdesk VisionExpert werkt dus blijkbaar ook nog om 19.00 uur op zaterdagavond
Ik ging er vanuit dat de opgeladen historieken reeds alle bestaande fondsen bevatten, en dat ik ze dus zo kon toevoegen aan lijsten.
Niet dus. Ik heb de ontbrekende toegevoegd bij "Effecten" (zonder probleem), en nadien bij "Lijsten" (ook zonder probleem), en klaar is kees ... en fradaems ook