Veilig beleggen in buitenlandse munteenheden
TIP
Veilig beleggen in buitenlandse munteenheden
Ik vroeg me af welke mogelijkheden er zijn om veilig in buitenlandse munten te beleggen (dollar, yen).
In het huidig Europees klimaat wil ik wil mijn portefeuille wat spreiden over verschillende munten heen.
Momenteel heb ik reeds 'JPM US Aggregate Bond' in mijn portefeuille. Dit fonds noteert in dollar maar bij de aanschaf gebeurt toch de conversie naar euro. Echter vermoed ik dat al ik dit fonds ooit verkoop, ik euro's in de plaats zal krijgen (rabobank).
Zijn er andere manieren om dit aan te pakken? Ik ben op zoek naar bescheiden rendementen ( 2 à 3% ).
Is het bv mogelijk een gewone zicht / spaarrekening te openen in dollar, evt yen? Is het dan ook mogelijk een bank binnen te stappen en dollars van je rekening af te halen?
In het huidig Europees klimaat wil ik wil mijn portefeuille wat spreiden over verschillende munten heen.
Momenteel heb ik reeds 'JPM US Aggregate Bond' in mijn portefeuille. Dit fonds noteert in dollar maar bij de aanschaf gebeurt toch de conversie naar euro. Echter vermoed ik dat al ik dit fonds ooit verkoop, ik euro's in de plaats zal krijgen (rabobank).
Zijn er andere manieren om dit aan te pakken? Ik ben op zoek naar bescheiden rendementen ( 2 à 3% ).
Is het bv mogelijk een gewone zicht / spaarrekening te openen in dollar, evt yen? Is het dan ook mogelijk een bank binnen te stappen en dollars van je rekening af te halen?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Veilig beleggen in buitenlandse munteenheden
Spaarrekeningen in een andere munt dan de euro zijn niet 'gedekt' door het deposito fonds.
Voor de rest is het al een beetje laat voor de aankoop van andere munten...de euro zit al lager en de 'vluchtmunten' zijn al overvraagd.
Eventueel kan je denken aan CAD, SEK. Testaankoop adviseert hiervoor de renta fondsen van KBC
Ook de zloty en andere oostelijke munten kunnen.
Meer exotisch zijn aobligaties in ZAR, BRL TRy met hoger wissel risico.
Voor de rest is het al een beetje laat voor de aankoop van andere munten...de euro zit al lager en de 'vluchtmunten' zijn al overvraagd.
Eventueel kan je denken aan CAD, SEK. Testaankoop adviseert hiervoor de renta fondsen van KBC
Ook de zloty en andere oostelijke munten kunnen.
Meer exotisch zijn aobligaties in ZAR, BRL TRy met hoger wissel risico.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Veilig beleggen in buitenlandse munteenheden
@midh Je kan eventueel beleggen in: goud, zilver en aandelenfondsen (zoals Carmignac Investissement die momenteel 0% blootstelling hebben aan de euro). Denk dus niet alleen aan cash, obligaties of spaarrekeningen.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.