Mobistar aandelen kopen?
TIP
-
WhiteEagle1
Mobistar aandelen kopen?
Beste
Als beginnende belegger heb ik € 10.000,00 om te beleggen. Ik zie dat het aandeel van Mobistar laag staat (+- € 26,00). Zou het een goed idee zijn om van dat bedrijf aandelen van te kopen? Ik zou een winst van € 2.000,00 à 3.000,00 willen behalen. Ik ben dus niet van plan om op lange termijn op de beurs te blijven.
Heeft iemand advies?
Alvast bedankt!
Als beginnende belegger heb ik € 10.000,00 om te beleggen. Ik zie dat het aandeel van Mobistar laag staat (+- € 26,00). Zou het een goed idee zijn om van dat bedrijf aandelen van te kopen? Ik zou een winst van € 2.000,00 à 3.000,00 willen behalen. Ik ben dus niet van plan om op lange termijn op de beurs te blijven.
Heeft iemand advies?
Alvast bedankt!
Re: Mobistar aandelen kopen?
Ze zijn gisteren met bijna 5% gestegen, soms komt daarvan ook vlug nog een weerbots ( daling )
Je had ze eergisteren moeten kopen, en gistgeren verkopen
Je had ze eergisteren moeten kopen, en gistgeren verkopen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
WhiteEagle1
Ja, dat heeft gedeeltelijk mijn aandacht naar dat bedrijf geleid. De meeste koersdoelen worden op +- € 40,00 geschat.paul schreef:Ze zijn gisteren met bijna 5% gestegen, soms komt daarvan ook vlug nog een weerbots ( daling )
Inbev ziet er anders ook wel gunstig uit.
Je moet kijken naar de koersdoelen(voor wat ze waard zijn) na de laatste teleurstellende kwartaalresultaten.Deze schommelen bijna allemaal rond de 30€.
Er bestaat al een topic over Mobistar.
mobistar-t8831-15.html?hilit=mobistar" onclick="window.open(this.href);return false;
Er bestaat al een topic over Mobistar.
mobistar-t8831-15.html?hilit=mobistar" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry hoor, maar ik vind dit echt belachelijk. een winst van 20 a 30% op kortetermijn willen maken als beginner. Zelfs vele ervaren rotten slagen er niet in om 20 a 30% winst te maken op 2 jaar en jij wilt dat op kortetermijn bereiken. Komaan zeg.WhiteEagle schreef:Beste
Heeft iemand advies?
Alvast bedankt!
1 tip, begin er niet aan, ik voel al aan mijn kleine teen dat jij flink verlies gaat maken.
1) Wees realistisch
2) Ik wil op korte termijn winst maken -> heeeeeeel veel chance hebben of bijzonder goed weten wat je doet, het eerste is voor niemand weggelegd vrees ik en het tweede is bij jou kennelijk niet echt het geval. Mission impossible dus.
3) Typisch he, een aandeel daalt, het staat laag dus iedereen denk dat het koopwaardig is. Neen, fout! Kijk naar het bedrijf en bepaal dan of het koopwaardig is. Wat zie je dan, Mobistar keert heel zijn winst uit als dividend, de winst daalt en dus ook het diviend daalt, de vooruitzichtingen zijn bijzonder ongunstig (zelfs aan de naar beneden gestelde verwachten wordt niet voldaan), om de zoveel maanden komt er weer een nieuwe Europese of Belgische wet om de telecomtarieven verplicht naar beneden te brengen. Mobistar is geen groeier, maar simpelweg een daler en daar zit geen verandering in te komen. Het enige dat je kan hopen is dat France Telecom actie gaat ondernemen (bv Mobistar helemaal overkopen, of juist een overnemer zoeken en helemaal van de hand doen).
4) Koersdoelen zijn geen bal waard, de koersdoelen volgen vaak de koers en niet omgekeerd. Een jaar geleden stonden de koersdoelen voor Bekaert bv boven de 100 euro, de huidige koers is een vijfde van dat koersdoel. Het is al bewezen dat je meer winst maakt door het omgekeerde te doen van wat analisten aanbevelen dan wanneer je hen volgt.WhiteEagle schreef: Ja, dat heeft gedeeltelijk mijn aandacht naar dat bedrijf geleid. De meeste koersdoelen worden op +- € 40,00 geschat.
Hopelijk ben je er ook van op de hoogte dat Telenet op Base aast? Telenet doet momenteel beroep op Mobistar voor de mobiele diensten. Aan jou om uit de maken in hoeverre en of de markt op dit nieuws overreageert.
Als je dan toch een aandeel zou willen kopen met een potentieel van 20-30 procent, ga dan voor Nyrstar. Alleen moet China dan niet te veel inflatiewerend beleid gaan voeren en de wereldeconomie moet terug aanzwengelen, en...
Als je dan toch een aandeel zou willen kopen met een potentieel van 20-30 procent, ga dan voor Nyrstar. Alleen moet China dan niet te veel inflatiewerend beleid gaan voeren en de wereldeconomie moet terug aanzwengelen, en...
Iedereen zou hier een winst van 2000 à 3000 euro winst willen behalen.
Mijn raad zou zijn: Zet van die 10.000 euro er 9000 op een hoogrentende spaarrekening en leef je uit met die 1000 euro.
Kijk dan na 1 jaar wat er procentueel het verstandigste was.... ge zult verschieten.
Ps: Ik zou ook graag de lotto eens winnen, en euro-millions...
Mijn raad zou zijn: Zet van die 10.000 euro er 9000 op een hoogrentende spaarrekening en leef je uit met die 1000 euro.
Kijk dan na 1 jaar wat er procentueel het verstandigste was.... ge zult verschieten.
Ps: Ik zou ook graag de lotto eens winnen, en euro-millions...
Gelieve hier on topic te blijven! Het gaat hier over Mobistar. Wens je een ander aandeel te bespreken, open dan een nieuw topic!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Mobistar schrapt dividend !
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
Piper heeft op andere forums (o.a. forum Beursduivel bij Mobistar en Belgacom) reeds lang gewezen op de teloorgang van Mobistar omwille van dalende ebitda & dalende dividenden en dat reeds van toen Mobistar +/- 50 euro noteerde.
Kabelaars (Telenet en Ziggo) zijn wel lang in portefeuille gebleven, maar zijn enige tijd geleden omwille van waardering en toenemende concurrentie verkocht.
Vandaag dus voor mij geen enkele behoefte om telecom in mijn portfolio op te nemen.
Kabelaars (Telenet en Ziggo) zijn wel lang in portefeuille gebleven, maar zijn enige tijd geleden omwille van waardering en toenemende concurrentie verkocht.
Vandaag dus voor mij geen enkele behoefte om telecom in mijn portfolio op te nemen.
Ongelooflijk het staat nu rond 11 euro. Nooit 1 aandeel kopen. Spreiden en nog eens spreiden.
Inderdaad altijd spreiden en nog eens spreiden, maar één zo'n aandeel in portefeuille en het rendement is naar de wup.
Dergelijke aandelen vermijden is zelfs nog belangrijker dan de winnaars uitkiezen.
Dergelijke aandelen vermijden is zelfs nog belangrijker dan de winnaars uitkiezen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Klopt volledig!Piper schreef:Piper heeft op andere forums (o.a. forum Beursduivel bij Mobistar en Belgacom) reeds lang gewezen op de teloorgang van Mobistar omwille van dalende ebitda & dalende dividenden en dat reeds van toen Mobistar +/- 50 euro noteerde.
Piper heeft mij ook gewaarschuwd voor het aandeel Mobistar.
Vandaar beslist om mijn verlies te nemen. (aankoop was 23,8 en verkocht aan 18,5)
Verlies is ondertussen bijna volledig weggewerkt met andere beloftevolle aandelen zoals Exmar en Econocom.
Heb ik gedaan in januari. Toen heb ik in een wereldwijd telecomfonds belegd. Heeft me op 6 maanden 12% opgebracht.luc1961 schreef:Nooit 1 aandeel kopen. Spreiden en nog eens spreiden.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Volgens mij is het gewoon een (tijdelijke) paniekreactie en dus heb ik mobistar gekocht omdat ik DENK dat het een koopje geworden is. Eigenlijk hoop ik dus stiekem dat er een overnemer komt die meer dan €12 per aandeel biedt...
Het is inderdaad een risico, bedrijfstechnisch bekeken. Maar ik geloof dat het vandaag een tijdelijke paniekreactie is. ik kan fout zijn of gelijk hebben, de toekomst zal het uitwijzen
Het is inderdaad een risico, bedrijfstechnisch bekeken. Maar ik geloof dat het vandaag een tijdelijke paniekreactie is. ik kan fout zijn of gelijk hebben, de toekomst zal het uitwijzen