Zichtrekening voor zaak
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Zichtrekening voor zaak
Hoi,
Ik ben op zoek naar een zakelijke zichtrekening met een spaarrekening
Mijn vereisten zijn:
- liefst gratis, maar niet noodzakelijk
- onmiddelijke overschrijving van eigen spaarrekening naar zichtrekening
- 1 Visakaart
- loketverrichtingen zijn niet nodig, ik doe alles online. Een goede webinterface is dus nodig
- ik werk enkel met facturen, heb dus nooit cash geld in handen
Ik ben voor mijn privé verrichtingen klant bij o.a. Keytrade, maar ik zou ook eens willen polsen wat de ervaringen zijn bij andere banken. (Argenta, DB, ING, ...)
Laat alle opmerkingen en suggesties maar komen
Ik ben op zoek naar een zakelijke zichtrekening met een spaarrekening
Mijn vereisten zijn:
- liefst gratis, maar niet noodzakelijk
- onmiddelijke overschrijving van eigen spaarrekening naar zichtrekening
- 1 Visakaart
- loketverrichtingen zijn niet nodig, ik doe alles online. Een goede webinterface is dus nodig
- ik werk enkel met facturen, heb dus nooit cash geld in handen
Ik ben voor mijn privé verrichtingen klant bij o.a. Keytrade, maar ik zou ook eens willen polsen wat de ervaringen zijn bij andere banken. (Argenta, DB, ING, ...)
Laat alle opmerkingen en suggesties maar komen

Re: Zichtrekening voor zaak
Ik heb rekeningen bij DB & ING(weliswaar privaat,dus het kan verschillen voor zakelijke rekeningen).
Concreet kan ik het volgende zeggen:
bij ING (Lion account):
* overschrijving van spaar=>zicht gebeurt bijna direct, zelfs op een zondag
* Kredietkaart is niet gratis
Deutsche Bank
* Kredietkaart is gratis en de limieten zijn makkelijk zelf aanpasbaar(dankzij de stand van de zichtrekening).
* Overschrijving van spaar=>zicht duurt 1 a 2 bankwerkdagen(overschrijving op zaterdag, geld verschijnt dinsdag op mijn zichtrekening.
Voor zover ik weet biedt Argenta zelfs geen zakelijke rekeningen aan.
Concreet kan ik het volgende zeggen:
bij ING (Lion account):
* overschrijving van spaar=>zicht gebeurt bijna direct, zelfs op een zondag
* Kredietkaart is niet gratis
Deutsche Bank
* Kredietkaart is gratis en de limieten zijn makkelijk zelf aanpasbaar(dankzij de stand van de zichtrekening).
* Overschrijving van spaar=>zicht duurt 1 a 2 bankwerkdagen(overschrijving op zaterdag, geld verschijnt dinsdag op mijn zichtrekening.
Voor zover ik weet biedt Argenta zelfs geen zakelijke rekeningen aan.
Laatst gewijzigd door Pendelaar op 9 juni 2012, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor mijn zaak zit ik bij Argenta. Ik ben er tevreden over maar je hebt natuurlijk niet alle faciliteiten die je bij een grootbank hebt. Zo kan ik geen stortingen doen buiten de kantooruren en af en toe ligt hun internetbankieren plat voor onbepaalde tijd.
Wat zijn de gebruikerservaringen voor ING webbanking? Als ik lees dat het online bankieren van Argenta regelmatig uitligt is dat geen optie voor mij.
ING heeft als nadeel dat je nog steeds naar de bank moet om je afschriften af te drukken...
Ongelooflijk over wat een prehistorische toestanden je hier leest:
- bij Argenta kan de site dagenlang platliggen;
- bij Deutsche Bank duurt het twee bankwerkdagen om tussen je eigen rekeningen over te schrijven (bij andere banken onmiddellijk, ook in het weekend);
- bij ING kun je thuis geen rekeningafschriften downloaden.
Leven we in de 21e eeuw voor of na Christus?
- bij Argenta kan de site dagenlang platliggen;
- bij Deutsche Bank duurt het twee bankwerkdagen om tussen je eigen rekeningen over te schrijven (bij andere banken onmiddellijk, ook in het weekend);
- bij ING kun je thuis geen rekeningafschriften downloaden.
Leven we in de 21e eeuw voor of na Christus?
En dat allemaal 'gesponsord' door ons belastinggeld... Jammer dat de Rabo's en consoorten niet willen begrijpen dat we ook voor onze bedrijven goedkope banken willen maar mèt een volledige service.Yaris schreef:Leven we in de 21e eeuw voor of na Christus?
Lukt bij mij anders wel(lion account,lion deposit & lion premium). Maar het is inderdaad zoeken.JurgenG schreef:ING heeft als nadeel dat je nog steeds naar de bank moet om je afschriften af te drukken...
En das mijn inziens ook het geootste nadeel aan het online systeem, onoverzichtelijk & niet het meest gebruiksvriendelijke.
Maar bij mij heeft ie er nog nooit uitgelegen, dus is hij in elk geval al beter dan Argenta.
heb goede ervaring met fortis, iets duurder da wel,,, maar wel compleet, overzichtelijk, snel, duidelijke rekening uittreksels..
Aan iedere bank zal altijd wel iets positiefs en of negatiefs zijn.
Aan iedere bank zal altijd wel iets positiefs en of negatiefs zijn.
Hoe je aan je afschriften komt wil ik wel eens weten, zelfs onze kantoordirecteur van ING slaagt er niet om dat voor ons te regelen.Pendelaar schreef:Lukt bij mij anders wel(lion account,lion deposit & lion premium)JurgenG schreef:ING heeft als nadeel dat je nog steeds naar de bank moet om je afschriften af te drukken...
Maar het moeten dan wel 'echte' afschriften zijn die we in de boekhouding van ons bedrijf kunnen gebruiken, afdruk van een overzichtje van betalingen is niet goed genoeg daarvoor.
(effe voor de duidelijk, het is een Lion Account voor een natuurlijk persoon, misschien dat het voor een rechtspersoon niet/anders werkt).
Diensten=>Rekeninginformatie->Uw Rekeningafschriften->Download uw rekeningafschriften.
Dan krijg je van die linkjes met een pdf-bestand.
Aangezien zie nadien om bevestiging vragen of je ze weldegelijk ontvangen heb, en ze bij een positief antwoord niet langer opvraagbaar zijn, ga ik ervan uit dat ze geschikt zijn voor een boekhouding.(Maar voor mijn is een rekeninguittreksel toch in de eerste plaats een overzichtje van betalingen/ontvangsten)
Diensten=>Rekeninginformatie->Uw Rekeningafschriften->Download uw rekeningafschriften.
Dan krijg je van die linkjes met een pdf-bestand.
Aangezien zie nadien om bevestiging vragen of je ze weldegelijk ontvangen heb, en ze bij een positief antwoord niet langer opvraagbaar zijn, ga ik ervan uit dat ze geschikt zijn voor een boekhouding.(Maar voor mijn is een rekeninguittreksel toch in de eerste plaats een overzichtje van betalingen/ontvangsten)