onroerende voorheffing vier maanden vroeger
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
onroerende voorheffing vier maanden vroeger
Onlangs kreeg ik mijn aanslagbiljet inzake onroerende voorheffing. Dit is nu zowat vier maanden vroeger in de bus gevallen dan vorig jaar, dus na acht maanden mag ik al opnieuw betalen. Is dit normaal ? Wie zijn gezinsbudget plant heeft deze zware kost op dit moment niet meegerekend. Kan dit zomaar? Zo kan men dit elk jaar doen en na drie jaar heeft de staat bij elke burger één jaar onroerende voorheffing extra. Trouwens, met al zo'n truken wordt het de burger steeds moeilijk gemaakt om zijn eigen financiën nog deftig te beheren. Weer iets om bij te houden of voor je 't weet ben je weer gezien. Kijk maar eens hoe moeilijk Electrabel het de burger al maakt om zijn factuur te begrijpen. En in al dit gefoefel is nergens een politieker te bespeuren om dit af te keuren.
Re: onroerende voorheffing vier maanden vroeger
en terugkrijgen doe je vanaf de 1ste dag vanaf de tweede maand na het ontvangen van het dossier..... 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Alles gaat gewoon vlotter bij de overheid, belastingen via TOW, ...
Ze lopen elkaar haast omver, zo dik lopen ze opde ministeries, dat moet nu wel snel gaan.
Ze lopen elkaar haast omver, zo dik lopen ze opde ministeries, dat moet nu wel snel gaan.
Het aanslagbiljet dat we dit jaar ontvangen van de onroerende voorheffing gaat toch over dit jaar, of slaag ik de bal mis?Yaris schreef:Zodra een jaar voorbij is mag de staat belastingen innen over dat jaar. Ze mogen dat al doen in januari als ze willen.
Aanslagjaar
Het aanslagjaar is het jaar waarvoor de belasting verschuldigd is. Het aanslagjaar van de onroerende voorheffing wordt genoemd naar het jaar waarvan de inkomsten als basis voor de belasting dienen. Zo verwijst aanslagjaar 2012 naar de inkomsten van 2012.
Elk aanslagjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.
Bij de berekening van de onroerende voorheffing wordt rekening gehouden met de toestand op 1 januari van het aanslagjaar
Het aanslagjaar is het jaar waarvoor de belasting verschuldigd is. Het aanslagjaar van de onroerende voorheffing wordt genoemd naar het jaar waarvan de inkomsten als basis voor de belasting dienen. Zo verwijst aanslagjaar 2012 naar de inkomsten van 2012.
Elk aanslagjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.
Bij de berekening van de onroerende voorheffing wordt rekening gehouden met de toestand op 1 januari van het aanslagjaar
http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps ... asp?fid=54" onclick="window.open(this.href);return false;
zie begrippenlijst.........; aanslagjaar.
zie begrippenlijst.........; aanslagjaar.
Correct, maar het AJ van de OV gaat toch over het bezit van dit jaar.
Dit in tegenstelling tot het AJ bij PB, die over inkomsten jaar AJ-1 gaan.
Dus is de uitspraak van Yaris toch verkeerd?
Het jaar is nog niet voorbij en toch innen ze er al vol belastingen voor.
Dit in tegenstelling tot het AJ bij PB, die over inkomsten jaar AJ-1 gaan.
Dus is de uitspraak van Yaris toch verkeerd?
Het jaar is nog niet voorbij en toch innen ze er al vol belastingen voor.
als het te laat komt is het normaal ?witte merel schreef:Onlangs kreeg ik mijn aanslagbiljet inzake onroerende voorheffing. Dit is nu zowat vier maanden vroeger in de bus gevallen dan vorig jaar, dus na acht maanden mag ik al opnieuw betalen. Is dit normaal ?
als ge deze kost incalculeert in het jaarbudget , als het dan wat vroeger is wordt het draaglijker.
en wat Vlaanderen doet doet het beter en sneller.
als er te betalen is , dan klaagt men.
is het om snel te incasseren leest men het nooit.
en troost u , ge zijt niet alleen die het rapper in de bus heeft ontvangen.
Estate Guru believer.
Ik heb mijn vorige aanslagbiljetten OV hier niet direct bij de hand om de exacte gegevens na te zien.
Maar : ik herinner mij heel goed dat dit de laatste jaren niet altijd in dezelfde periode van het jaar te betalen was.
Soms zit er voor de OV veel langer dan 1 jaar tussen omdat ze bijvoorbeeld achterstand hebben, en dan is het normaal dat de achterstand stilaan weggewerkt wordt.
Ook bij mij is het al gebeurd dat ik daardoor 2 aanslagbiljetten in 1 jaar tijd kreeg voor mijn enige woning.
Niet prettig natuurlijk ; maar wél normaal
Maar : ik herinner mij heel goed dat dit de laatste jaren niet altijd in dezelfde periode van het jaar te betalen was.
Soms zit er voor de OV veel langer dan 1 jaar tussen omdat ze bijvoorbeeld achterstand hebben, en dan is het normaal dat de achterstand stilaan weggewerkt wordt.
Ook bij mij is het al gebeurd dat ik daardoor 2 aanslagbiljetten in 1 jaar tijd kreeg voor mijn enige woning.
Niet prettig natuurlijk ; maar wél normaal
Inderdaad.
Vorig jaar kreeg ik er twee jaren achter elkaar: wel *(^%*(! die had ik toch al betaald ?
Helaas, ik heb mijn papieren archief goed moeten doorspitten, maar het bleek inderdaad, dat de vlaamse overheid een jaartje vergeten was en achteraf even de schade kwam inhalen. Ze stonden dus in hun recht.
Best complex allemaal: we hebben in december ons nieuwe huis gekocht, in april ons oude huis verkocht en in februari zijn we officieel op onze nieuwe stek gedomicilieerd.
Indien je op 1 januari eigenaar van een huis bent, dan moet je betalen, maar je krijgt pas kinderkorting als je ook daadwerkelijk in je huis bent gedomicilieerd op diezelfde 1 januari.
Vorig jaar kreeg ik er twee jaren achter elkaar: wel *(^%*(! die had ik toch al betaald ?
Helaas, ik heb mijn papieren archief goed moeten doorspitten, maar het bleek inderdaad, dat de vlaamse overheid een jaartje vergeten was en achteraf even de schade kwam inhalen. Ze stonden dus in hun recht.
Best complex allemaal: we hebben in december ons nieuwe huis gekocht, in april ons oude huis verkocht en in februari zijn we officieel op onze nieuwe stek gedomicilieerd.
Indien je op 1 januari eigenaar van een huis bent, dan moet je betalen, maar je krijgt pas kinderkorting als je ook daadwerkelijk in je huis bent gedomicilieerd op diezelfde 1 januari.