Omzeiling getrouwheidspremie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Omzeiling getrouwheidspremie
Niet - gereglementeerde spaarrekenigen aanbieden om de grtr.pr. te omzeilen.
Nadeel is wel de roerende voorheffing van 21%.
Wat is jullie mening en die van de banken??
Nadeel is wel de roerende voorheffing van 21%.
Wat is jullie mening en die van de banken??
Re: Omzeiling getrouwheidspremie
Is onbetaalbaar : 21% verloren, dat is niet haalbaar.
De mening van de banken kan je vragen in de 'vraag het aan........... '
De mening van de banken kan je vragen in de 'vraag het aan........... '
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste Dries,
De rente die de banken geven op spaarboekjes is niet iets dat de Paasklokken of St Niklaas aanbrengen maar is marktgerelateerd. Op dit ogenblik is de markrente op korte termijn zeer laag: in sommige landen in Europa betaalt men de Nationale banken om geld bij te houden ( da's het omgekeerde van intrest ).
Het is dus erg moeilijk voor een bank om een interessante intrest aan te bieden.
Om de getrouwheidspremie te omzeilen zoals jij voorstelt, zou de bank al bijna een kwart ( 21 % RV ) meer moeten geven om nog maar net hetzelfde te geven als een bank die het niet doet. Wil jij elk uur een kwartier langer werken om hetzelfde te verdienen als jouw collega ?
De rente die de banken geven op spaarboekjes is niet iets dat de Paasklokken of St Niklaas aanbrengen maar is marktgerelateerd. Op dit ogenblik is de markrente op korte termijn zeer laag: in sommige landen in Europa betaalt men de Nationale banken om geld bij te houden ( da's het omgekeerde van intrest ).
Het is dus erg moeilijk voor een bank om een interessante intrest aan te bieden.
Om de getrouwheidspremie te omzeilen zoals jij voorstelt, zou de bank al bijna een kwart ( 21 % RV ) meer moeten geven om nog maar net hetzelfde te geven als een bank die het niet doet. Wil jij elk uur een kwartier langer werken om hetzelfde te verdienen als jouw collega ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als je beziet dat in NL de rentes een pak hoger liggen als hier. (De vorige Rabo-moderator gaf als uitleg dat ze de inflatie volgden, zoveel verschil is er de laatste 3-4 jaar niet geweest tussen B-NL)
Argenta geeft daar 2.80%
Argenta geeft daar 2.80%

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Via de hierboven vermelde Nederlandse site kwam ik aan dit
Een soort 'step up' maar veel doorzichtiger dan bij ons; je kunt immers gelijk wanneer je geld opnemen....
Hoe dat de politiekrs bij ons dit syteem niet hebben overgenomen..dit lijkt mij ook stabiliteit te brengen voor de banken.
Nou, verder zien die intresten er leuk uit voor kees en margot; vergeet echter niet dat hierop een soort roerende voorheffing zit die ze moeten invullen in een soort box...
KlimrenteSparenREAAL KlimrenteSparen is een spaarrekening met een vaste, zeer hoge rente. Hoe langer u uw geld laat staan, hoe hoger de rente. Tot wel 4,75% in het 5e jaar. En uw geld blijft kosteloos opneembaar. Zie de tabel hiernaast voor de actuele tarieven.
Klimrente 1 jaar 2,35%
Klimrente 2 jaar 2,75%
Klimrente 3 jaar 3,00%
Klimrente 4 jaar 3,50%
Klimrente 5 jaar 4,75%
Rentes gelden over het gehele saldo
Een soort 'step up' maar veel doorzichtiger dan bij ons; je kunt immers gelijk wanneer je geld opnemen....
Hoe dat de politiekrs bij ons dit syteem niet hebben overgenomen..dit lijkt mij ook stabiliteit te brengen voor de banken.
Nou, verder zien die intresten er leuk uit voor kees en margot; vergeet echter niet dat hierop een soort roerende voorheffing zit die ze moeten invullen in een soort box...
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoeveel taks wordt hiervan afgeroomd in Nederland en in België?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
@JulusCesar: "Box 3".
In Nederland is er een ander systeem van belasting op spaargelden en kapitalen
In mijn geval zou het Nederlands systeem nadeliger zijn dan het Belgisch systeem van roerende voorheffing.
In mijn geval zou het Nederlands systeem nadeliger zijn dan het Belgisch systeem van roerende voorheffing.
De Booster actie van Keytrade is een goed voorbeeld maar alleen voor nieuwe klanten met nog enkele voorwaarden.
Maar met de aanpassing die op komst is voor de spaarrekeningen,geld die ook voor niet-gereglementeerde spaarrekenningen??
Zoja ,zullen ze in de toekomst(vanaf 2013) geen booster acties meer kunnen lanceren...
Maar met de aanpassing die op komst is voor de spaarrekeningen,geld die ook voor niet-gereglementeerde spaarrekenningen??
Zoja ,zullen ze in de toekomst(vanaf 2013) geen booster acties meer kunnen lanceren...
Die SNS Reaal is nu niet bepaald de bank waar ik op dit moment graag met mijn geld zou zitten: http://nos.nl/audio/394684-sns-reaal-di ... lemen.html" onclick="window.open(this.href);return false;JulusCesar schreef:Via de hierboven vermelde Nederlandse site kwam ik aan dit
KlimrenteSparenREAAL KlimrenteSparen is een spaarrekening met een vaste, zeer hoge rente. Hoe langer u uw geld laat staan, hoe hoger de rente. Tot wel 4,75% in het 5e jaar. En uw geld blijft kosteloos opneembaar. Zie de tabel hiernaast voor de actuele tarieven.Klimrente 1 jaar 2,35%
Klimrente 2 jaar 2,75%
Klimrente 3 jaar 3,00%
Klimrente 4 jaar 3,50%
Klimrente 5 jaar 4,75%
Rentes gelden over het gehele saldo
Remember: hogere rente is meestal gelijk aan hoger risico, óók bij spaarrekeningen

We zullen dat nog even moeten afwachten, maar ik vermoed dat die reglementering niet geldt voor niet-gereglementeerde spaarrekeningen.dries944 schreef:geld die ook voor niet-gereglementeerde spaarrekenningen??
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!