Obligatie Tiba Fashion
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie Tiba Fashion
Onlangs kwam ik een advertentie tegen voor een obligatie voor een Nederlands bedrijf in volle expansie.
zie http://www.tibafashion.nl/Obligatie/index.html
Ik heb reeds een informatie boekje ontvangen en op het eerste zicht lijkt het interessant. Vooral de 7.5 % op jaarbasis is verleidelijk in dit laag rente klimaat... Langs de andere kant, in hoeverre is dit bedrijf te vertrouwen? Een faillissement is natuurlijk nooit uit te sluiten.
Wat denken jullie?
Groeten
Matthias
zie http://www.tibafashion.nl/Obligatie/index.html
Ik heb reeds een informatie boekje ontvangen en op het eerste zicht lijkt het interessant. Vooral de 7.5 % op jaarbasis is verleidelijk in dit laag rente klimaat... Langs de andere kant, in hoeverre is dit bedrijf te vertrouwen? Een faillissement is natuurlijk nooit uit te sluiten.
Wat denken jullie?
Groeten
Matthias
Re: Obligatie Tiba Fashion
Tja de fashion wereld zit in grooo..te crisis. Vraag maar eens aan Van Beirendonck en andere kollega's die bijv als TOP modehuis voor J&B, C&A, H&M, ... uit financiele noodzaak werken sinds 2012 ....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Welkom op het forum, newbie matthiaz. Leuk dat je in je eerste berichtje direct een product aanprijst
Bij beleggen in obligaties is het rendement altijd omgekeerd evenredig met het risico.
Een rente van 7,5% op 2 jaar is flink hoger dan die op Spaanse en Italiaanse staatsobligaties. Dit wijst er op dat het risico van de Tiba obligatie een stuk hoger zou kunnen zijn dan die van deze probleemlanden. Het feit dat dit product ongereglementeerd en ongecontroleerd is door de Nederlandse toezichtshouder, zorgt nog voor dat extra beetje spanning.
Voor wie dit niet spannend genoeg is, kan altijd nog overwegen in Griekse overheidsobligaties te stappen ...
Bij beleggen in obligaties is het rendement altijd omgekeerd evenredig met het risico.
Een rente van 7,5% op 2 jaar is flink hoger dan die op Spaanse en Italiaanse staatsobligaties. Dit wijst er op dat het risico van de Tiba obligatie een stuk hoger zou kunnen zijn dan die van deze probleemlanden. Het feit dat dit product ongereglementeerd en ongecontroleerd is door de Nederlandse toezichtshouder, zorgt nog voor dat extra beetje spanning.
Voor wie dit niet spannend genoeg is, kan altijd nog overwegen in Griekse overheidsobligaties te stappen ...
Bedankt voor jullie reacties. Mijn ongerustheid is nu onderbouwd door jullie argumenten.
Ik kan dus met een gerust hart "neen, dank u" zeggen.
Ik kan dus met een gerust hart "neen, dank u" zeggen.