Info over MoneYou gevraagd
Info over MoneYou gevraagd
Om maar ineens af te steken :-)
Alvast welkom hier, beste moderator.
Ik heb even vluchtig gekeken naar jullie aanbod en heb alvast enkele vragen. Mijn excuses moesten de antwoorden op de site staan en indien ik erover gelezen heb.
1/ Eerst een algemeen vraagje. Vanwaar de naam MoneYou? Om eerlijk te zijn "bekt" het niet zo goed. En je kan er niet echt vanuit afleiden dat ABN AMRO erachter steekt.
2/ Ik zie dat jullie rentes zich net onder die van NIBC situeren. Uiteraard hebben jullie een iets betere rating, die jullie als rechtvaardiging van het verschil zullen opgooien
Maar welke garanties hebben wij als toekomstige klanten dat jullie deze rentes niet plotseling richting het 0-punt zullen brengen na enkele maanden als er genoeg spaargeld opgehaald is? (cfr Rabobank
)
3/ Ik zie op jullie site dat jullie ook een app plannen voor iOS, Android en Windows Phones. Momenteel staat er "binnenkort beschikbaar". Is er reeds een planning of een "niet-bindende richtdatum"?
4/ Als ik het goed begrijp van jullie site, hanteren jullie hetzelfde principe als jullie concullega's NIBC?
Dus geen eigen zichtrekening, maar een vaste termijnrekening bij een 3de bank?
Een token is er niet, maar er wordt gewerkt via het SMS systeem.
5/ Momenteel zie ik op jullie site, dat jullie enkel een gewone spaarrekening en een plus spaarrekening aanbieden.
Zijn er plannen om nog andere nevenproducten te gaan aanbieden in de nabije toekomst? Ik denk aan:
* Termijn rekeningen?
* fondsen
* De gewone bank diensten?
6/ Hebben jullie ook een rente calculator, zodat er kan gezien worden, wat de verwachtte rente is op het einde van het jaar (of binnenkort einde kwartaal)? En wanneer de getrouwheidsperiode verloopt van welk geld etc?
7/ Krijgen de eerste x klanten die via spaargids intekenen een cadeau?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
PS: Je mag je natuurlijk ook altijd even voorstellen, en een korte introductie waarom we juist voor jullie moeten kiezen en niet voor de andere Nederlandse consullega's NIBC en/of Rabobank
Alvast welkom hier, beste moderator.
Ik heb even vluchtig gekeken naar jullie aanbod en heb alvast enkele vragen. Mijn excuses moesten de antwoorden op de site staan en indien ik erover gelezen heb.
1/ Eerst een algemeen vraagje. Vanwaar de naam MoneYou? Om eerlijk te zijn "bekt" het niet zo goed. En je kan er niet echt vanuit afleiden dat ABN AMRO erachter steekt.
2/ Ik zie dat jullie rentes zich net onder die van NIBC situeren. Uiteraard hebben jullie een iets betere rating, die jullie als rechtvaardiging van het verschil zullen opgooien

Maar welke garanties hebben wij als toekomstige klanten dat jullie deze rentes niet plotseling richting het 0-punt zullen brengen na enkele maanden als er genoeg spaargeld opgehaald is? (cfr Rabobank

3/ Ik zie op jullie site dat jullie ook een app plannen voor iOS, Android en Windows Phones. Momenteel staat er "binnenkort beschikbaar". Is er reeds een planning of een "niet-bindende richtdatum"?
4/ Als ik het goed begrijp van jullie site, hanteren jullie hetzelfde principe als jullie concullega's NIBC?
5/ Momenteel zie ik op jullie site, dat jullie enkel een gewone spaarrekening en een plus spaarrekening aanbieden.
Zijn er plannen om nog andere nevenproducten te gaan aanbieden in de nabije toekomst? Ik denk aan:
* Termijn rekeningen?
* fondsen
6/ Hebben jullie ook een rente calculator, zodat er kan gezien worden, wat de verwachtte rente is op het einde van het jaar (of binnenkort einde kwartaal)? En wanneer de getrouwheidsperiode verloopt van welk geld etc?
7/ Krijgen de eerste x klanten die via spaargids intekenen een cadeau?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
PS: Je mag je natuurlijk ook altijd even voorstellen, en een korte introductie waarom we juist voor jullie moeten kiezen en niet voor de andere Nederlandse consullega's NIBC en/of Rabobank

Laatst gewijzigd door anonymous op 5 september 2012, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Info over MoneYou
Men denkt eraan om de 100 snelsten een anonymous (met inhoud) cadeau te doen.anonymous schreef:
6/ Krijgen de eerste x klanten die via spaargids intekenen een cadeau?![]()

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Info over MoneYou gevraagd
MoneYou is een samenvoeging van Money en you.1/ Eerst een algemeen vraagje. Vanwaar de naam MoneYou? Om eerlijk te zijn "bekt" het niet zo goed. En je kan er niet echt vanuit afleiden dat ABN AMRO erachter steekt.
Money want het goed om spaargeld.
You want u staat centraal.
MoneYou beseft dat de moderne spaarder zijn spaargeld op een flexibele manier in eigen handen wil nemen. Daarom is het openen, beheren en sluiten van een rekening bij MoneYou 100% online.
Het openen, beheren en sluiten van een rekening is bij MoneYou 100% online en daardoor absoluut papierloos. We werken met efficiënte en klantvriendelijke processen en hebben geen kantoren. Hierdoor kunnen we een aantrekkelijke rente aanbieden en is het openen, beheren en sluiten van een rekening gratis.2/ Ik zie dat jullie rentes zich net onder die van NIBC situeren. Uiteraard hebben jullie een iets betere rating, die jullie als rechtvaardiging van het verschil zullen opgooien
Maar welke garanties hebben wij als toekomstige klanten dat jullie deze rentes niet plotseling richting het 0-punt zullen brengen na enkele maanden als er genoeg spaargeld opgehaald is? (cfr Rabobank )
De aangeboden rentevoeten zijn afhankelijk van de laatste ontwikkelingen op de kapitaalmarkten.
De apps zullen binnen enkele weken op onze website worden gezet.3/ Ik zie op jullie site dat jullie ook een app plannen voor iOS, Android en Windows Phones. Momenteel staat er "binnenkort beschikbaar". Is er reeds een planning of een "niet-bindende richtdatum"?
Dat klopt, MoneYou werkt met een vaste zichtrekening bij een andere bank in België.4/ Als ik het goed begrijp van jullie site, hanteren jullie hetzelfde principe als jullie concullega's NIBC?
Om in te loggen gebruikt u uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet u wijzigingen van gegevens en transacties bevestigen via een SMS-beveiligingscode.
SMS-beveiligingscodes zijn niet alleen modern en praktisch, maar worden ook beschouwd als heel veilig. Bijna iedereen is tegenwoordig 24 uur per dag per gsm bereikbaar, wat het gebruik van deze methode mogelijk maakt. De codes worden alleen verzonden naar uw geregistreerde mobiele telefoon. De code is alleen geldig voor de door u gevraagde handeling en voor uw eigen rekeningnummer.
MoneYou heeft zich voor de lancering gefocust op de belangrijkste functionaliteiten om spaargeld op een eenvoudige wijze te beheren. We zullen later bekijken of en wanneer we nieuwe functionaliteiten en producten voor de Belgische markt zullen toevoegen.5/ Momenteel zie ik op jullie site, dat jullie enkel een gewone spaarrekening en een plus spaarrekening aanbieden.
* Termijn rekeningen?
* fondsen
Eens u klant bent, kunt u via uw Persoonlijke pagina bij Moneyou (online bankomgeving voor klanten) nagaan welk bedrag aan rente u in een kalenderjaar al heeft opgebouwd en hoeveel u in dat jaar zal ontvangen als u uw geld bij ons laat staan en de rente niet wordt veranderd.6/ Hebben jullie ook een rente calculator, zodat er kan gezien worden, wat de verwachtte rente is op het einde van het jaar (of binnenkort einde kwartaal)? En wanneer de getrouwheidsperiode verloopt van welk geld etc?
U kunt momenteel bij ons nog niet nagaan wanneer de getrouwheidsperiode verloopt.
Bij MoneYou vinden we het belangrijk om alle klanten op dezelfde manier te behandelen.7/ Krijgen de eerste x klanten die via spaargids intekenen een cadeau?
MoneYou focust erg op eenvoud. Al bij de aanvraag van een rekening kunt u onmiddellijk een eerste storting doen en direct profiteren van de rente. Alleen als de rekening ook daadwerkelijk geactiveerd is, hetgeen o.a. betekent dat de wettelijk verplichte verificatie van de identiteit heeft plaatsgevonden, zal u het recht op rente ook daadwerkelijk verwerven. Als de aanvraag niet voltooid wordt, krijgt u in overeenstemming met de wet het gestorte geld zonder rente terug.PS: Je mag je natuurlijk ook altijd even voorstellen, en een korte introductie waarom we juist voor jullie moeten kiezen en niet voor de andere Nederlandse consullega's NIBC en/of Rabobank
Binnen enkele weken brengen we ook apps uit voor iPhone, Android en Windows 7 Phone. Ook via deze apps kunt u direct een rekening openen, een rekening toevoegen, uw saldo consulteren en geld overschrijven tussen uw rekeningen.
Laatst gewijzigd door MoneYou op 5 september 2012, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijkbaar een nieuwigheid bij MoneYou die ik bij andere internetbanken nog niet gezien heb (zie onderaan quote van de FAQ die ik gevonden heb op website):
Je kan van elke rekeningtype max. 5 rekeningen openen. Je kan dus perfect max. 10 spaarrekeningen openen (5x Flex en 5x Plus). Ik zie hier wel opportuniteiten voor mensen die voor hun kinderen willen sparen op hun eigen na(a)m(en).
Bij bv. Rabo willen ze dit oplossen met de Gift Account, wat mij toch nog altijd omslachtiger lijkt.
Je kan van elke rekeningtype max. 5 rekeningen openen. Je kan dus perfect max. 10 spaarrekeningen openen (5x Flex en 5x Plus). Ik zie hier wel opportuniteiten voor mensen die voor hun kinderen willen sparen op hun eigen na(a)m(en).
Bij bv. Rabo willen ze dit oplossen met de Gift Account, wat mij toch nog altijd omslachtiger lijkt.
FAQ MoneYou schreef:Hoeveel MoneYou Spaarrekeningen kan ik openen?
Er kunnen bij MoneYou maximaal 5 spaarrekeningen per spaarproduct geopend worden (reeds afgesloten rekeningen meegeteld). Dus u kunt vijfmaal een MoneYou Flex Spaarrekening en vijfmaal een MoneYou Plus Spaarrekening aanvragen.
Als u één of meerdere spaarrekening(en) in gebruik hebt gehad maar deze rekeningnummers ondertussen hebt afgesloten, dan tellen deze rekeningen wel mee voor het maximum van 5.
Voorbeeld: Stel, u heeft 2 MoneYou Flex Spaarekeningen in gebruik en er is tevens reeds 1 MoneYou Flex Spaarekening afgesloten. Dan kunt u dus nog 2 rekeningen aanvragen voor Flex Sparen. Ook kunt u nog 5 MoneYou Plus Spaarrekeningen openen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het lijkt of ik een echo hoor van een andere Nederlandse internetbank.MoneYou schreef:...
Het openen, beheren en sluiten van een rekening is bij MoneYou 100% online en daardoor absoluut papierloos. We werken met efficiënte en klantvriendelijke processen en hebben geen kantoren. Hierdoor kunnen we een aantrekkelijke rente aanbieden en is het openen, beheren en sluiten van een rekening gratis.

@moderator: Je hebt mijn puntje 7 wel gequote maar geen antwoord tussen geplaatst 

Excuses. Ik heb het antwoord op puntje 7 ondertussen toegevoegd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
@anonymous: Nu kunnen we zeker zijn het is 'n 100% Nederlandse bank!

Geen zichtrekeningen bij Moneyou? Kredietkaaten?
-
- Jr. Member
Spruitekop schreef:Het lijkt of ik een echo hoor van een andere Nederlandse internetbank.MoneYou schreef:...
Het openen, beheren en sluiten van een rekening is bij MoneYou 100% online en daardoor absoluut papierloos. We werken met efficiënte en klantvriendelijke processen en hebben geen kantoren. Hierdoor kunnen we een aantrekkelijke rente aanbieden en is het openen, beheren en sluiten van een rekening gratis.
Misschien wel een overgelopen bankmoderator van een andere hollandse bank
Neen, enkel spaarrekening. Ze werken met een vaste tegenrekening (= zichtrekening bij een andere bank).-rocK! schreef:Geen zichtrekeningen bij Moneyou? Kredietkaaten?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Klopt, op dit moment bieden we enkel 2 gereglementeerde spaarrekeningen: Flex Sparen (hogere basisrente) en Plus Sparen (hogere getrouwheidspremie en hoger rendement in totaal). Zelf bieden we geen zichtrekeningen. Om een spaarrekening bij MoneYou te openen dient u een zichtrekening bij een andere bank in België op te geven. Het voordeel voor u als klant is dat u uw zichtrekening die ook voor andere zaken gebruikt, eveneens kan gebruiken voor uw MoneYou Spaarrekeningen.
- josreynders
- Newbie
- Contacteer:
ik heb begin september rek geopend en 500€ overgemaakt. bericht ontvangen alles in orde. 19 sept en 21 september storting gedaan van samen 25.000€. Nog steeds niet op rek. Verrschillende mails verstuurd naar moneyou. Geen reactie. Waar zijn mijn centen naar toe. Hoe zit het met interest van 19sept tot op heden?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Tof
En kunde voor de rest nog goed slapen Josreynders met 25.000€ die ergens hangt tussen 2 banken?

En kunde voor de rest nog goed slapen Josreynders met 25.000€ die ergens hangt tussen 2 banken?