Belastingvermindering voor isolatie dak in personenbelasting
Re: Belastingvermindering voor isolatie dak in personenbelas
Dat is correct.....maar vanaf ergens in oktober vorig jaar, hebben ze een "wetsaanpassing" gedaan en mag je de isolatiekosten NIET meer bijtellen bij de renovatiekosten. De dakwerker kon vorig jaar m'n dak niet renoveren/isoleren wegens tijdsgebrek... en heeft dit dit voorjaar gedaan...met een verlies voor mij van 2000 euro wegens die wetswijziging.ludo schreef:Ik heb verleden jaar plat dak laten isoleren 10 cm door aannemer,en nieuwe roofing en dekpannen enz. koste 9012 euro, en heb 6000 euro terug van premies en belastingen ontvangen.
Hallo,
jullie spreken over het inbrengen van de kosten van het dak (en niet de isolatie) als renovatiewerken om dan 20% vermindering te krijgen. Bedoelen jullie dan inbrengen in de personenbelasting en zo ja onder welke post dan of gaat het hier over de renovatiepremie.
bedankt voor jullie reactie
jullie spreken over het inbrengen van de kosten van het dak (en niet de isolatie) als renovatiewerken om dan 20% vermindering te krijgen. Bedoelen jullie dan inbrengen in de personenbelasting en zo ja onder welke post dan of gaat het hier over de renovatiepremie.
bedankt voor jullie reactie
bij ons wordt het dak vernieuwd en van isolatie voorzien in januari, er werd echter reeds een voorschot betaald in oktober.
mag dit voorschot reeds aangegeven worden bij de aangifte van het jaar 2010 of moet ik wachten om het volledige bedrag aan te geven
in de aangifte voor 2011 ?
mag dit voorschot reeds aangegeven worden bij de aangifte van het jaar 2010 of moet ik wachten om het volledige bedrag aan te geven
ivesb schreef:bij ons wordt het dak vernieuwd en van isolatie voorzien in januari, er werd echter reeds een voorschot betaald in oktober.
ik heb dit voorschot ook ooit al eens ingebracht voor de werken dus echt uitgevoerd waren en geen problemen gehad, ik denk dat datum op factuur telt,dus volgens mij kan dit.
niemand komt zien of het al uigevoerd is maar er zitten grotere experts op dit forum
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Factuurdatum is in theorie van geen tel, het is betaaldatum die telt. Maar het is natuurlijk best mogelijk dat het passeert.. zolang je geen controle krijgt.kingsfan schreef:ivesb schreef:bij ons wordt het dak vernieuwd en van isolatie voorzien in januari, er werd echter reeds een voorschot betaald in oktober.
ik heb dit voorschot ook ooit al eens ingebracht voor de werken dus echt uitgevoerd waren en geen problemen gehad, ik denk dat datum op factuur telt,dus volgens mij kan dit.
niemand komt zien of het al uigevoerd is maar er zitten grotere experts op dit forum
En het heeft wel degelijk zin om een voorschot dat dit jaar betaald is, al aan te geven bij aangifte van inkomsten 2010, want dan heb je je fiscale voordeel een jaartje eerder op je rekening terug.
-
scootzoo77
- Jr. Member

- Contacteer:
Wat is er nog van tel anno 2012 met het hernieuwen van de regels?