Roerende voorheffing spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Roerende voorheffing spaarrekening
Hallo
Ik heb enkele dagen geleden mijn spaarrekening bij een DL afgesloten en krijg dus een kosten- en interestafrekening.
Is het normaal dat op de Classic Spaarrekening 21% roerende voorheffing afgaat als ik slechts €1,70 creditrente had?
Ik dacht dat dit vrijgesteld was?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb enkele dagen geleden mijn spaarrekening bij een DL afgesloten en krijg dus een kosten- en interestafrekening.
Is het normaal dat op de Classic Spaarrekening 21% roerende voorheffing afgaat als ik slechts €1,70 creditrente had?
Ik dacht dat dit vrijgesteld was?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Re: Roerende voorheffing spaarrekening
Als deze onder de "gereglementeerde" spaarrekeningen valt, mag daar geen RV afgehouden worden voor een rente tot 1830€ per persoon.
Voor zichtrekeningen, termijnrekeningen en niet-gereglementeerde spaarrekeningen wél.
Voor zichtrekeningen, termijnrekeningen en niet-gereglementeerde spaarrekeningen wél.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volgens het reglement van de spaarrekening: https://www.deltalloydbank.be/nl_be/Ima ... SSICNL.pdf
gaat het om een gereglementeerde spaarrekening.
Mijn oog valt er nu pas op maar na controle blijkt dat ze vorig jaar een roerende voorheffing van 15% hebben afgehouden.
Het betreft om maar een paar euro maar een paar euro bij iedere klant is toch veel. Maar het zou me verbazen moest dit een fout zijn.
gaat het om een gereglementeerde spaarrekening.
Mijn oog valt er nu pas op maar na controle blijkt dat ze vorig jaar een roerende voorheffing van 15% hebben afgehouden.
Het betreft om maar een paar euro maar een paar euro bij iedere klant is toch veel. Maar het zou me verbazen moest dit een fout zijn.
Gaat het hier over een spaarrekening met één titularis of over een gezamelijke spaarrekening, al dan niet echtgenoten of wettelijk samenwonenden ?
Is de afhouding geen « zegelrecht » ipv « roerende voorheffing » ?
Is de afhouding geen « zegelrecht » ipv « roerende voorheffing » ?
Het is een spaarrekening op naam van mijn vrouw en mij.
Op de uittreksels staat duidelijk ''Roerende voorheffing: 21%".
Op de uittreksels staat duidelijk ''Roerende voorheffing: 21%".
Waarschijnlijk staan uw vrouw en gij, bij DL geregistreerd als NIET gehuwd of wettelijk samenwonend.
Als dit inderdaad zó is, dan is de RV afhouding terecht !
Als de afhouding onterecht werd toegepast zal u DL er moeten op wijzen dat jullie gehuwd of wettelijk samenwonend zijn !
Als dit inderdaad zó is, dan is de RV afhouding terecht !
Als de afhouding onterecht werd toegepast zal u DL er moeten op wijzen dat jullie gehuwd of wettelijk samenwonend zijn !
Ok, bedankt voor je antwoorden.
Ik moet deze week nog bij het kantoor langs en zal ik dat eens navragen. Maar het lijkt me straf dat we niet geregistreerd zijn als gehuwd/wettelijk samenwonend.
Ik moet deze week nog bij het kantoor langs en zal ik dat eens navragen. Maar het lijkt me straf dat we niet geregistreerd zijn als gehuwd/wettelijk samenwonend.
Gaan de banken nu aan de fiscus ook alle verworven intresten op spaarrekeningen aangeven? De meeste mensen openen een nieuw spaarboekje bij zelfde of andere bank als de intrest boven de 1830€ dreigt te komen. Als de banken dit per persoon doorgeven en de fiscus alles zou samentellen zijn der velen aan voor de moeite??
thx 4 info
thx 4 info