Het lukte maar niet..., nu wel.
Het lukte maar niet..., nu wel.
Een paar weken geleden heb ik netjes een gezamenlijke spaarrekening ge-opend bij ABN AMRO, de identiteitskaarten doorgemaild, 1 euro gestort. Ik krijg steeds maar semi geautomatiseerde meldingen terug van de helpdesk, dat de naam van mijn rekening alleen mijn eigen naam vermeld. Dat is inderdaad ook zo, aangezien deze bestond nog voor ik mijn echtgenote leerde kennen. In elk geval heeft ze een volmacht op mijn rekening, maar daar houdt men dus geen rekening mee.
Goed, dan maar een bedrag van 1 euro gestort van onze Deutsche Bank rekening, die eveneens op onze gezamenlijke naam staat. Och, maar dat is ook niet goed, want het moet om een Belgische Bank gaan! Ik snap er niets van, want onze rekening is een Belgische rekening in een kantoor in Brugge (toch ook in België dacht ik). En het moet in Euro zijn! Ik heb een rekeninguitreksel doorgestuurd van mijn 1 euro storting, en daar staat alleen maar Euro op. Ik zou niet weten hoe ik in Belgische frank of guldens zou werken....
Het enige goede is dat ze mijn 1 euro teruggestort hebben. Op mijn herhaaldelijke vraag wat ik nu moet doen, komt alleen het antwoord dat ik mijn identiteitskaarten moet doorsturen, wat ik reeds drie maal gedaan heb, en waarvoor men mij trouwens telkens bedankt.
Op deze site zie ik dus vele gelijkaardige verhalen. Deze bank kan op termijn toch niet rendabel zijn, met zo'n manier van werken.... Maar allez, laten we ze nog wat krediet geven.. Ik zal blijven proberen.
Goed, dan maar een bedrag van 1 euro gestort van onze Deutsche Bank rekening, die eveneens op onze gezamenlijke naam staat. Och, maar dat is ook niet goed, want het moet om een Belgische Bank gaan! Ik snap er niets van, want onze rekening is een Belgische rekening in een kantoor in Brugge (toch ook in België dacht ik). En het moet in Euro zijn! Ik heb een rekeninguitreksel doorgestuurd van mijn 1 euro storting, en daar staat alleen maar Euro op. Ik zou niet weten hoe ik in Belgische frank of guldens zou werken....
Het enige goede is dat ze mijn 1 euro teruggestort hebben. Op mijn herhaaldelijke vraag wat ik nu moet doen, komt alleen het antwoord dat ik mijn identiteitskaarten moet doorsturen, wat ik reeds drie maal gedaan heb, en waarvoor men mij trouwens telkens bedankt.
Op deze site zie ik dus vele gelijkaardige verhalen. Deze bank kan op termijn toch niet rendabel zijn, met zo'n manier van werken.... Maar allez, laten we ze nog wat krediet geven.. Ik zal blijven proberen.
Laatst gewijzigd door mr_louis op 5 oktober 2012, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het lukt maar niet...
Het probleem, mijn beste Mijnheer Louis, is wschl. dat U denkt dat een rekening op uw naam met volmacht voor uw echtgenote, identiek is aan een gezamenlijke rekening. Er is vanzelfsprekend een hemelsbreed verschil tussen beide. Ik vermoed overigens dat uw DB-rekening ook in hetzelfde bedje ziek ligt. Bijgevolg heeft U zichzelf vastgereden!
Anderzijds is de communicatie van Moneyou niet steeds verhelderend en reageren ze onvoldoende op de kern van het probleem.
Anderzijds is de communicatie van Moneyou niet steeds verhelderend en reageren ze onvoldoende op de kern van het probleem.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Het lukt maar niet...
Beste Vlo. Voor onze Fortis rekening heb u inderdaad gelijk. Maar onze DB is een gezamelijke rekening, met onze beide namen vermeld op de rekening. Dit zou moeten lukken, maar zoals u ook aangeeft: de communicatie met de helpdesk is zeker niet verhelderend om tot een oplossing te komen. Ik vermoed dat hun helpdesk hierdoor meer en meer achterstand krijgt, precies omdat hun semi automatische mails niet tot een oplossing leiden maar tot nog meer mails. Verder verwacht ik van een bank dat ze klanten proberen aan te trekken. Nu lijkt her erop dat ze klanten weren... Ik hoop op beterschap.
Re: Het lukt maar niet...
Beste Mijnheer Louis,
Uw initiele storting komt dus van Fortis, een rekening op uw naam alleen. Tot nader order van uwentwege, wordt deze rekening als tegenrekening beschouwd en is dus voor Moneyou (ABN-Amro) niet compatibel met uw nieuw te openen GEZAMENLIJKE rekening. Latere stortingen van andere -zelfs gezamenlijke- rekeningen veranderen daar niets aan. Zoals ik eerder opmerkte, heeft U zich vastgereden en omwille van de geautomatiseerde reacties van Moneyou blijft communicatie uiterst moeilijk.
Ik stel voor dat U even telefoneert en de zaken met hen doorpraat totdat U een voor U bevredigende oplossing vindt. Veel sterkte!
Uw initiele storting komt dus van Fortis, een rekening op uw naam alleen. Tot nader order van uwentwege, wordt deze rekening als tegenrekening beschouwd en is dus voor Moneyou (ABN-Amro) niet compatibel met uw nieuw te openen GEZAMENLIJKE rekening. Latere stortingen van andere -zelfs gezamenlijke- rekeningen veranderen daar niets aan. Zoals ik eerder opmerkte, heeft U zich vastgereden en omwille van de geautomatiseerde reacties van Moneyou blijft communicatie uiterst moeilijk.
Ik stel voor dat U even telefoneert en de zaken met hen doorpraat totdat U een voor U bevredigende oplossing vindt. Veel sterkte!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: Het lukt maar niet...
Het is inderdaad belangrijk dat de zichtrekening op beide namen staat. Een volmacht geldt hier niet. Dit kan omslachtig lijken maar we laten dit niet toe omdat een volmacht ook weer heel eenvoudig kan worden ingetrokken. In dit geval zou een van de rekeninghouders geen geld meer kunnen afhalen van de MoneYou Spaarrekening.
Ik probeer voor u uit te zoeken waar het is misgelopen met uw zichtrekening bij Deutsche Bank.
Ik probeer voor u uit te zoeken waar het is misgelopen met uw zichtrekening bij Deutsche Bank.
Re: Het lukt maar niet...
Dat we vastgereden waren, is klaar. Maar gelukkig is er nu de telefonische communicatie met MoneyYou geweest en weten we precies wat te doen. En dat is wat we nodig hadden...
Re: Het lukt maar niet...
Good for you, mijn beste Mijnheer Louis... Eind goed, al goed!
Toch nog een opmerking voor MONEYOU: Alle problemen met Internetrekeningen zouden m.i. toch via internet (o.a. Email) moeten kunnen geregeld worden. Telefonische contacten voor bvb klanten in het buitenland kunnen behoorlijk duur zijn. Als je problemen hebt met bvb Electrabel kan je rechtstreeks contact nemen via hun beveiligde chatsessies. Moneyou, think out of the box en wees innoverend binnen uw segment!
Toch nog een opmerking voor MONEYOU: Alle problemen met Internetrekeningen zouden m.i. toch via internet (o.a. Email) moeten kunnen geregeld worden. Telefonische contacten voor bvb klanten in het buitenland kunnen behoorlijk duur zijn. Als je problemen hebt met bvb Electrabel kan je rechtstreeks contact nemen via hun beveiligde chatsessies. Moneyou, think out of the box en wees innoverend binnen uw segment!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: Het lukt maar niet...
ben ik niet direct mee akkoord, niet iedereen is even bedreven met de PC en op het internet en meer en meer (oudere) nieuwe klanten vinden hun weg naar zo'n internetbankrekening en kan me goed voorstellen dat voor sommigen enkel telefonisch contact het beste is om problemen op te lossen.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Re: Het lukt maar niet...
Bij MoneYou is contact via e-mail, de Persoonlijke pagina en telefoon mogelijk. We denken dat het hier het beste is om verschillende mogelijkheden aan te bieden.
Een chat functie is een goede suggestie en zullen we bekijken voor de toekomst.
Een chat functie is een goede suggestie en zullen we bekijken voor de toekomst.
Re: Het lukt maar niet...
Hago, je spreekt jezelf toch wel enigszins tegen; <OUDERE> mensen die een internetrekening kunnen openen, zullen wel voldoende onderlegd zijn om ook te kunnen chatten. Onderschat toch onze senioren niet!Hago schreef:ben ik niet direct mee akkoord, niet iedereen is even bedreven met de PC en op het internet en meer en meer (oudere) nieuwe klanten vinden hun weg naar zo'n internetbankrekening en kan me goed voorstellen dat voor sommigen enkel telefonisch contact het beste is om problemen op te lossen.
Bovendien heb ik nergens beweerd dat telefonisch contact niet zou moeten kunnen...
Ik hoop echt dat Moneyou een soort chatoptie kan inbouwen naar analogie van bvb Electrabel. In het buitenland verblijvende klanten zullen dit waarempel apprecieren.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: Het lukte maar niet..., nu wel.
Zoals jullie zien heb ik de titel aangepast. Ik heb een bewijs van onze Fortis Bank doorgestuurd over de gezamenlijkheid van onze zichtrekening en meteen is onze Moneyou spaarrekening actief. Ik hoefde zelfs geen storting meer te doen. Voila, nu kunnen we sparen.