Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan MoneYou
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Het lukte maar niet..., nu wel.

MoneYou geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten en diensten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
mr_louis
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2008
Contacteer:
Contacteer mr_louis
Verstuur privébericht

Het lukte maar niet..., nu wel.

  • Citeer

Bericht door mr_louis » 29 september 2012, 12:16

Een paar weken geleden heb ik netjes een gezamenlijke spaarrekening ge-opend bij ABN AMRO, de identiteitskaarten doorgemaild, 1 euro gestort. Ik krijg steeds maar semi geautomatiseerde meldingen terug van de helpdesk, dat de naam van mijn rekening alleen mijn eigen naam vermeld. Dat is inderdaad ook zo, aangezien deze bestond nog voor ik mijn echtgenote leerde kennen. In elk geval heeft ze een volmacht op mijn rekening, maar daar houdt men dus geen rekening mee.

Goed, dan maar een bedrag van 1 euro gestort van onze Deutsche Bank rekening, die eveneens op onze gezamenlijke naam staat. Och, maar dat is ook niet goed, want het moet om een Belgische Bank gaan! Ik snap er niets van, want onze rekening is een Belgische rekening in een kantoor in Brugge (toch ook in België dacht ik). En het moet in Euro zijn! Ik heb een rekeninguitreksel doorgestuurd van mijn 1 euro storting, en daar staat alleen maar Euro op. Ik zou niet weten hoe ik in Belgische frank of guldens zou werken....

Het enige goede is dat ze mijn 1 euro teruggestort hebben. Op mijn herhaaldelijke vraag wat ik nu moet doen, komt alleen het antwoord dat ik mijn identiteitskaarten moet doorsturen, wat ik reeds drie maal gedaan heb, en waarvoor men mij trouwens telkens bedankt.

Op deze site zie ik dus vele gelijkaardige verhalen. Deze bank kan op termijn toch niet rendabel zijn, met zo'n manier van werken.... Maar allez, laten we ze nog wat krediet geven.. Ik zal blijven proberen.
Laatst gewijzigd door mr_louis op 5 oktober 2012, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

vlo
Hero Member
Hero Member
Berichten: 781
Lid geworden op: 12 sep 2012

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door vlo » 30 september 2012, 02:47

Het probleem, mijn beste Mijnheer Louis, is wschl. dat U denkt dat een rekening op uw naam met volmacht voor uw echtgenote, identiek is aan een gezamenlijke rekening. Er is vanzelfsprekend een hemelsbreed verschil tussen beide. Ik vermoed overigens dat uw DB-rekening ook in hetzelfde bedje ziek ligt. Bijgevolg heeft U zichzelf vastgereden!
Anderzijds is de communicatie van Moneyou niet steeds verhelderend en reageren ze onvoldoende op de kern van het probleem.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
mr_louis
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2008
Contacteer:
Contacteer mr_louis
Verstuur privébericht

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door mr_louis » 30 september 2012, 17:37

Beste Vlo. Voor onze Fortis rekening heb u inderdaad gelijk. Maar onze DB is een gezamelijke rekening, met onze beide namen vermeld op de rekening. Dit zou moeten lukken, maar zoals u ook aangeeft: de communicatie met de helpdesk is zeker niet verhelderend om tot een oplossing te komen. Ik vermoed dat hun helpdesk hierdoor meer en meer achterstand krijgt, precies omdat hun semi automatische mails niet tot een oplossing leiden maar tot nog meer mails. Verder verwacht ik van een bank dat ze klanten proberen aan te trekken. Nu lijkt her erop dat ze klanten weren... Ik hoop op beterschap.
Omhoog

vlo
Hero Member
Hero Member
Berichten: 781
Lid geworden op: 12 sep 2012

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door vlo » 1 oktober 2012, 02:26

Beste Mijnheer Louis,
Uw initiele storting komt dus van Fortis, een rekening op uw naam alleen. Tot nader order van uwentwege, wordt deze rekening als tegenrekening beschouwd en is dus voor Moneyou (ABN-Amro) niet compatibel met uw nieuw te openen GEZAMENLIJKE rekening. Latere stortingen van andere -zelfs gezamenlijke- rekeningen veranderen daar niets aan. Zoals ik eerder opmerkte, heeft U zich vastgereden en omwille van de geautomatiseerde reacties van Moneyou blijft communicatie uiterst moeilijk.
Ik stel voor dat U even telefoneert en de zaken met hen doorpraat totdat U een voor U bevredigende oplossing vindt. Veel sterkte!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Omhoog

Gebruikersavatar
MoneYou
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 sep 2012
Contacteer:
Contacteer MoneYou
Verstuur privébericht Website

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door MoneYou » 1 oktober 2012, 09:52

Het is inderdaad belangrijk dat de zichtrekening op beide namen staat. Een volmacht geldt hier niet. Dit kan omslachtig lijken maar we laten dit niet toe omdat een volmacht ook weer heel eenvoudig kan worden ingetrokken. In dit geval zou een van de rekeninghouders geen geld meer kunnen afhalen van de MoneYou Spaarrekening.

Ik probeer voor u uit te zoeken waar het is misgelopen met uw zichtrekening bij Deutsche Bank.
Omhoog

mr_louis
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2008
Contacteer:
Contacteer mr_louis
Verstuur privébericht

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door mr_louis » 1 oktober 2012, 21:08

Dat we vastgereden waren, is klaar. Maar gelukkig is er nu de telefonische communicatie met MoneyYou geweest en weten we precies wat te doen. En dat is wat we nodig hadden...
Omhoog

vlo
Hero Member
Hero Member
Berichten: 781
Lid geworden op: 12 sep 2012

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door vlo » 3 oktober 2012, 04:16

Good for you, mijn beste Mijnheer Louis... Eind goed, al goed!
Toch nog een opmerking voor MONEYOU: Alle problemen met Internetrekeningen zouden m.i. toch via internet (o.a. Email) moeten kunnen geregeld worden. Telefonische contacten voor bvb klanten in het buitenland kunnen behoorlijk duur zijn. Als je problemen hebt met bvb Electrabel kan je rechtstreeks contact nemen via hun beveiligde chatsessies. Moneyou, think out of the box en wees innoverend binnen uw segment!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door Hago » 3 oktober 2012, 04:25

ben ik niet direct mee akkoord, niet iedereen is even bedreven met de PC en op het internet en meer en meer (oudere) nieuwe klanten vinden hun weg naar zo'n internetbankrekening en kan me goed voorstellen dat voor sommigen enkel telefonisch contact het beste is om problemen op te lossen.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
MoneYou
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 sep 2012
Contacteer:
Contacteer MoneYou
Verstuur privébericht Website

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door MoneYou » 3 oktober 2012, 13:12

Bij MoneYou is contact via e-mail, de Persoonlijke pagina en telefoon mogelijk. We denken dat het hier het beste is om verschillende mogelijkheden aan te bieden.
Een chat functie is een goede suggestie en zullen we bekijken voor de toekomst.
Omhoog

vlo
Hero Member
Hero Member
Berichten: 781
Lid geworden op: 12 sep 2012

Re: Het lukt maar niet...

  • Citeer

Bericht door vlo » 3 oktober 2012, 13:41

Hago schreef:ben ik niet direct mee akkoord, niet iedereen is even bedreven met de PC en op het internet en meer en meer (oudere) nieuwe klanten vinden hun weg naar zo'n internetbankrekening en kan me goed voorstellen dat voor sommigen enkel telefonisch contact het beste is om problemen op te lossen.
Hago, je spreekt jezelf toch wel enigszins tegen; <OUDERE> mensen die een internetrekening kunnen openen, zullen wel voldoende onderlegd zijn om ook te kunnen chatten. Onderschat toch onze senioren niet!
Bovendien heb ik nergens beweerd dat telefonisch contact niet zou moeten kunnen...
Ik hoop echt dat Moneyou een soort chatoptie kan inbouwen naar analogie van bvb Electrabel. In het buitenland verblijvende klanten zullen dit waarempel apprecieren.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Omhoog

mr_louis
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2008
Contacteer:
Contacteer mr_louis
Verstuur privébericht

Re: Het lukte maar niet..., nu wel.

  • Citeer

Bericht door mr_louis » 5 oktober 2012, 21:09

Zoals jullie zien heb ik de titel aangepast. Ik heb een bewijs van onze Fortis Bank doorgestuurd over de gezamenlijkheid van onze zichtrekening en meteen is onze Moneyou spaarrekening actief. Ik hoefde zelfs geen storting meer te doen. Voila, nu kunnen we sparen.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Vraag het aan MoneYou”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy