Rekeningnummerbehoud bij andere zichtrek. zelfde bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Rekeningnummerbehoud bij andere zichtrek. zelfde bank
Wie kan miij vertellen of je het rekeningnummer kunt behouden als je voor een ander type zichtrekening gaat die goedkoperder is (of overweegt) bij dezelfde bank in dezelfde gemeente/stad ? Ter info: heb zichtrekening bij Citibank.
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Re: Rekeningnummerbehoud bij andere zichtrek. zelfde bank
Het rekeningnummerbehoud an sich is momenteel niet mogelijk. Men is er al jaren over bezig maar ik vermoed dat (vooral) grootbanken tegen zijn. Het zou dan nog makkelijker worden om van bank te verhuizen want de klant hoeft niets meer aan te passen. Geen doorgeven meer van het nieuwe rekeningnummer naar je werkgever, geen aanpassingen van domiciliëringen of van automatische betalingen,...
Voor de klant zie ik niets anders dan voordelen!
Ik ben pro.
Voor de klant zie ik niets anders dan voordelen!
Ik ben pro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het gaat hem hier toch niet over een nummerbehoud voor een zichtrekening bij een andere bank maar bij dezelfde bank. Gewoon 'n andere type als ik het goed begrijp.
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Interbancair of intrabancair blijft toch gelijk. Stel ik heb een gewone zichtrekening bij ING en wil deze afsluiten en vervangen door een online zichtrekening die me niets kost en meer rente oplevert. Gemakshalve wil ik ook het rekeningnummer overdragen naar mijn nieuwe rekening. Wel, dit gaat niet. Zomin dat het nummer overgaat van een zichtrekening van ING naar één van KBC.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Volgens mij moet je bij Belfius niet van rekeningnummer veranderen als je van 'n blue-rekening naar 'n red-rekening gaat (of omgekeerd), enkel de voorwaarden veranderen (kosten) en ook de mogelijkheden. 
Interbancair is het momenteel niet mogelijk een rekeningnummer te behouden voor een zichtrekening (alsook niet voor spaarrekeningen).
Intra-bancair is dit mogelijk als de zichtrekening van hetzelfde type is; indien ander type zichtrekening kan het zijn dat dit niet momenteel niet kan.
Voorbeeld 1: nummerbehoud mogelijk
je hebt een zichtrekening met een bepaald kostenpakket en je wenst een ander kostenpakket van toepassing op die zichtrekening (het voorbeeld Belfius aangehaald door Spruitekop; ook van toepassing bij andere banken zoals KBC, BNPPF, ...)
Voorbeeld 2: nummerbehoud nog niet mogelijk
een zichtrekening welke je wil omschakelen naar een online zichtrekening is momenteel bij sommige banken niet mogelijk (voorbeeld ING aangehaald door opelzafira) en bij sommige banken misschien wel of zal mogelijk worden (en je zal wellicht als klant de keuze zelf maken en in dat geval eventuele andere modaliteiten aanvaarden)
Het zijn de banken zelf die intra-bancair hun keuzes maken welke wijzigingen van zichtrekeningen (of spaarrekeningen) met nummerbehoud mogelijk zijn/worden of niet. Dit kan dus in de toekomst veranderen al naargelang de bank. Het is aan de klanten dan om op basis van verstrekte info hun keuze te maken.
Intra-bancair is dit mogelijk als de zichtrekening van hetzelfde type is; indien ander type zichtrekening kan het zijn dat dit niet momenteel niet kan.
Voorbeeld 1: nummerbehoud mogelijk
je hebt een zichtrekening met een bepaald kostenpakket en je wenst een ander kostenpakket van toepassing op die zichtrekening (het voorbeeld Belfius aangehaald door Spruitekop; ook van toepassing bij andere banken zoals KBC, BNPPF, ...)
Voorbeeld 2: nummerbehoud nog niet mogelijk
een zichtrekening welke je wil omschakelen naar een online zichtrekening is momenteel bij sommige banken niet mogelijk (voorbeeld ING aangehaald door opelzafira) en bij sommige banken misschien wel of zal mogelijk worden (en je zal wellicht als klant de keuze zelf maken en in dat geval eventuele andere modaliteiten aanvaarden)
Het zijn de banken zelf die intra-bancair hun keuzes maken welke wijzigingen van zichtrekeningen (of spaarrekeningen) met nummerbehoud mogelijk zijn/worden of niet. Dit kan dus in de toekomst veranderen al naargelang de bank. Het is aan de klanten dan om op basis van verstrekte info hun keuze te maken.
Sedert men in de GSM markt de mogelijkheid heeft van nummerbehoud, bij verandering van operator, is de GSM markt veel goedkoper en transparanter geworden.
Deze liberalisering moet er ook in de banksector komen, door eenvoudig nummerbehoud van zichtrekening bij veranderen bank, zoals in de telecommarkt.
Maar, de 'dure' grootbanken houden dit al jaren tegen, met succes, de consument is de dupe.
Deze liberalisering moet er ook in de banksector komen, door eenvoudig nummerbehoud van zichtrekening bij veranderen bank, zoals in de telecommarkt.
Maar, de 'dure' grootbanken houden dit al jaren tegen, met succes, de consument is de dupe.
@patrick 1
De vraagsteller heeft het over intra-bancaire nummerbehoud. Het zou u sieren een ander topic te starten voor interbancaire situatie. Op die manier kan een goede discussie opgestart worden.
Bij deze: veranderen-van-bank-en-nummerbehoud-t13950.html#p136868
De vraagsteller heeft het over intra-bancaire nummerbehoud. Het zou u sieren een ander topic te starten voor interbancaire situatie. Op die manier kan een goede discussie opgestart worden.
Bij deze: veranderen-van-bank-en-nummerbehoud-t13950.html#p136868