Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen?
Re: Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen
Soms is het verstandiger op bepaalde redeneringen niet verder in te gaan.
I rest my case!
I rest my case!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Hoe zit het eigenlijk met RV op Belgische spaarprodukten wanneer je in Thailand gedomicilieerd bent ?
Als je uitgeschreven bent uit Belgie, betaal je daar geen rv meer op je spaarprodukten.
Maar hiermee hebben we nog altijd geen concrete suggesties. Graag ook links naar fora etc.
Voor (hyper)inflatie kan ik wel al een eenvoudige oplossing aanbieden: goud & zilver. Waarom denk je ook dat in Azïe goud zo gegeerd is. Traditie ? Cfr. vraag aan Bernanke: 'why do central banks hold gold'.... Berbanke: eeuuhhhh... tradition?" LOL
Voor (hyper)inflatie kan ik wel al een eenvoudige oplossing aanbieden: goud & zilver. Waarom denk je ook dat in Azïe goud zo gegeerd is. Traditie ? Cfr. vraag aan Bernanke: 'why do central banks hold gold'.... Berbanke: eeuuhhhh... tradition?" LOL
Napoleon,
Het is me absoluut niet duidelijk op wie of wat je nu eigenlijk reageert...
Het is me absoluut niet duidelijk op wie of wat je nu eigenlijk reageert...
Je stelt dat je de levenstandaard kan verhogen door naar het buitenland te trekken. Mijn doel is echter niet de levenstandaard te verhogen maar het Europees verval vermijden. Bovendien willen de politici nog meer Europa en ons nog meer regels, belastingen door de strot gaan duwen. Ik verwacht een redelijk doemscenario, met veel meer werkloosheid en alle gevolgen van dien (stijging criminaliteit etc...). De welvaart is zich gewoon aan het verplaatsen van west naar oost.
Ik heb echter het geschikte paradijs nog niet gevonden... Ik sta open voor suggesties... . Azië lijkt me wel interessant, maar de gezondheidszorg daar kan je moeilijk vergelijken met hier.
Nieuw - Zeeland schijnt niet slecht te zijn. Kaaimaneilanden is het ook kostelijk wonen en leven.
Ik heb echter het geschikte paradijs nog niet gevonden... Ik sta open voor suggesties... . Azië lijkt me wel interessant, maar de gezondheidszorg daar kan je moeilijk vergelijken met hier.
Nieuw - Zeeland schijnt niet slecht te zijn. Kaaimaneilanden is het ook kostelijk wonen en leven.
Als het je er inderdaad niet om te doen is meer materiele zaken te kunnen <kopen> met hetzelfde inkomen en je tezelfdertijd <denkt> dat SEA-landen een niet te vergelijken gezondheidszorg zouden hebben (waar je overigens totaal fout zit voor bvb Thailand), dan lijkt een land zoals bvb Nieuw-Zeeland een valabele optie. Zelf heb ik het mijn echtgenote al enkele keren gesuggereerd maar die zweert bij Australie (wschl omdat ze daar 6 jaar gestudeerd heeft). Ik denk dat de wijde omgeving van bvb Melbourne een aangename plaats om te leven is, met voldoende westerse inslag en een groot aantal Thaise, Vietnamese en andere SEA restaurants die goedkoop, lekker, gezond en voedzaam zijn. Bovendien heerst er een klimaat dat min of meer vergelijkbaar is met kust- West_Europa, zodat je je Vlaamse winterjas niet moet weggooien.
Ik kan me voorstellen dat de temperatuur in Thailand op hogere leeftijd een probleem kan zijn/worden, niet iedereen kan er tegen. Toch, enkele jaren geleden nog meegemaakt dat het in Phetchaburi 's nachts 10 graden was, stel je voor!
Ik vind Thailand nog steeds goedkoop. Als je wat uitkijkt reis je het land één maand door met minder dan 800 euro, niet als een prins maar toch zeker niet als een armoedzaaier. De euro aan 55THB? http://www.xe.com/currencycharts/?from= ... B&view=10Y" onclick="window.open(this.href);return false;
52 THB voor een euro heb ik wel geweten, maar dat was maar even.
Melbourne (en omgeving) is inderdaad een schitterende stad, heb er mooie herinneringen aan, het lijkt alsof ze er het beste van Europa hebben overgenomen.

Ik vind Thailand nog steeds goedkoop. Als je wat uitkijkt reis je het land één maand door met minder dan 800 euro, niet als een prins maar toch zeker niet als een armoedzaaier. De euro aan 55THB? http://www.xe.com/currencycharts/?from= ... B&view=10Y" onclick="window.open(this.href);return false;
52 THB voor een euro heb ik wel geweten, maar dat was maar even.
Melbourne (en omgeving) is inderdaad een schitterende stad, heb er mooie herinneringen aan, het lijkt alsof ze er het beste van Europa hebben overgenomen.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ook de vastgoedprijzen.Spaarplan schreef:Melbourne (en omgeving) is inderdaad een schitterende stad, heb er mooie herinneringen aan, het lijkt alsof ze er het beste van Europa hebben overgenomen.

Sorry Spaarplan , ik krijg uw link niet open .Ziet nu in Vietnam , hier marcheert internet iets trager ( kan ook aan mijn goedkope laptop liggen ). Een vriend die gaat al 35 jaar naar Thailand en dikwijls 2x per jaar .Hij was ooit getrouwd met een Thaise .Zijn ex en zijn dochter wonen in Thailand.Hij spreekt over meer dan dertig jaar geleden dat de Euro nog 55 baht stond , maar toen was er nog geen sprake van Euro'sSpaarplan schreef: 52 THB voor een euro heb ik wel geweten, maar dat was maar even.

Nu ben ik toch voor even een miljonair .De Vietnamese Dong tegenover de Euro ....ik loop nu met een paar miljoen Dong in de portemonee . Ik had me ook Dollars aangeschaft , maar dat willen ze niet overal aannnemen ,of ze rekenen te weinig voor een Dollar .Het is wel een prachtig land !Allez ...de groeten in Belgie

@Spruitekop Ze zijn gedaald met 7% op twee jaar.
@Coike Veel reisplezier, Vietnam is een prachtig land!
Een sfeerbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=t9Ckq6Ax-UI" onclick="window.open(this.href);return false;
@Coike Veel reisplezier, Vietnam is een prachtig land!
Een sfeerbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=t9Ckq6Ax-UI" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Ik snap de bedoeling van dit item niet.Is zowat hetzelfde als : "Hoe word ik rijk zonder te werken?"
Het antwoord is altijd hetzelfde ; Hopen dat ge de Lotto wint."
Het antwoord is altijd hetzelfde ; Hopen dat ge de Lotto wint."
Indien je de moeite zou doen om het onderwerp van in het begin even door te nemen, zou je misschien tot het besef komen waarover dit item eigenlijk gaat.
Maar ja, zo gaat het hier dikwijls; " ik snap het niet, toch nog even een platitude serveren en weer wegwezen".
Maar ja, zo gaat het hier dikwijls; " ik snap het niet, toch nog even een platitude serveren en weer wegwezen".
Re: Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen?
Emigreren is geen vies woord, zelfs geen emigratie om economische redenen. Ik zou zeker niet vies zijn om te emigreren naar Canada of Australië, waar er in mijn ogen meer "schwung" in de economie zit dan hier (vooral Australië is geweldig met zijn BBQ cultuur). Veel goedkoper is het leven daar wel niet.vlo schreef: ↑8 november 2012, 03:54 Voorafgaandelijk: mijn suggestie is voor velen niet haalbaar omdat ze "met handen en voeten" gebonden zijn aan Vlaanderen (Belgie bij uitbreiding ) door hun job of andere "vrijheidsbeperkende" faktoren.
Voor bvb gepensioneerden openen zich wel wat opportuniteiten. Een ervan is EMIGREREN!
... Maar niet naar om het even waar natuurlijk. Het komt er op aan een nieuwe heimat uit te zoeken waar voldoende Westerlingen resideren zodat je nieuwe omgeving en dan vooral de comfortbepalende elementen voldoende "niveau" halen maar waar tezelfdertijd de gangbare prijzen voor die zaken die de potentiele emigrant belangrijk vindt, stukken lager liggen dan in Vlaanderen.
Maar emigreren naar een land om daar tussen een bende vrekken te gaan leven, dat is iets wat ik niet meteen zie zitten. Zelfs al doe je dat omwille van de lagere levenskost, dan denk ik dat je beter de enige vrek bent tussen een hele hoop "normale" autochtonen, dan valt de bekrompenheid wat minder op.