Ethias en opzeg van een 'brand'-polis ! Opgepast !
Re: Ethias en opzeg van een 'brand'-polis ! Opgepast !
Fout: Familiale verzekert jouw burgerlijke aansprakelijkheid tav derden.
Rechtsbijstand is dan weer iets anders.
Rechtsbijstand is dan weer iets anders.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: Ethias en opzeg van een 'brand'-polis ! Opgepast !
concreet voobeeld. Iemand koopt een iphone via internet van iemand van Nederland. Er wordt betaald, maar de Iphone volgt niet. Dossier ingediend bij DAS. DAS heeft een aangetekende brief gestuurd naar adres in Nederland en dan kwam uit dat het adres niet juist was > dossier zonder gevolg want geen beginnen aan om die Nederlanders te vinden.
vb2 iemand laat terras aanleggen en na 1 jaar komen de tegels terug los. Aannemer reageert niet op de klachten van de klant. Dossier wordt bij DAS ingediend. Die stuurt ook een brief naar de aannemer. De aannemer maakt een afspraak bij de klant maar komt niet. DAS wordt kwaad neemt het heft helemaal in handen, stelt een expert aan. Die expert gaat kijken en de oorzaak wordt bepaald op de samenstelling van de stabilisé (veel te veel zand, te weinig cement). Daarnaast bepaalt DAS de schadeclaim (hoeveel kost het om terras te herstellen en goed aan te leggen). DAS dagvaardt de aannemer. Aannemer betaalt 10 dagen na dagvaarding de schadesom (geen rechtbank moeten tussenkomen).
Deze twee voorbeelden geven 2 dingen aan :
1. het is geen wondermiddel. Als er geen doen aan is, sta je ook in de kou.
2. als je zo'n verzekering hebt kan je hard en snel doorgaan (moet dan ook een maatschappij zijn als DAS die dat ook doe in tegenstelling tot bvb Euromex).
vb2 iemand laat terras aanleggen en na 1 jaar komen de tegels terug los. Aannemer reageert niet op de klachten van de klant. Dossier wordt bij DAS ingediend. Die stuurt ook een brief naar de aannemer. De aannemer maakt een afspraak bij de klant maar komt niet. DAS wordt kwaad neemt het heft helemaal in handen, stelt een expert aan. Die expert gaat kijken en de oorzaak wordt bepaald op de samenstelling van de stabilisé (veel te veel zand, te weinig cement). Daarnaast bepaalt DAS de schadeclaim (hoeveel kost het om terras te herstellen en goed aan te leggen). DAS dagvaardt de aannemer. Aannemer betaalt 10 dagen na dagvaarding de schadesom (geen rechtbank moeten tussenkomen).
Deze twee voorbeelden geven 2 dingen aan :
1. het is geen wondermiddel. Als er geen doen aan is, sta je ook in de kou.
2. als je zo'n verzekering hebt kan je hard en snel doorgaan (moet dan ook een maatschappij zijn als DAS die dat ook doe in tegenstelling tot bvb Euromex).
Re: Ethias en opzeg van een 'brand'-polis ! Opgepast !
Met mijn Ethias woning- en gezins-verzekering had ik (gelukkig) tot voor kort nog geen ervaring.
Na vele jaren, heb ik er vrij recent voor de eerste keer beroep op moeten doen, en ik ben zeer tevreden over hun tussenkomst.
't Is te zeggen : ik wist niet eens of ik hiervoor wel bij hen moest zijn, maar ik had hen gewoon raad gevraagd ivm een natte muur, waarvan wij geen idee hadden waar het vandaan kwam.
Ethias heeft binnen de paar dagen een expert gestuurd, die vaststelde dat de oorzaak niet bij ons lag, maar van een lek in de waterleiding bij de aanpalende geburen kwam.
Ethias heeft direct alles in het werk gesteld om tot een bemiddeling met de buren te komen, zonder dat wij zelf nog iets moesten doen.
Er werd overeengekomen dat wij mochten kiezen tussen :
-het laten herstellen van onze muur en de facturen binnensturen;
-ofwel zelf een schatting maken van onze kosten en een forfaitair bedrag voorstellen.
Het is de familiale verzekering van onze buren die onze schade moet betalen, maar de buren moeten zelf hun franchise betalen.De waterschade die de buren in hun eigen woning hebben, is voor hun woningverzekering.
Maar het is onze woningverzekering Ethias die binnen de week ons volledig schade-bedrag naar ons overschreef.
De rest wordt tussen de verzekeringen onderling afgehandeld.
Na vele jaren, heb ik er vrij recent voor de eerste keer beroep op moeten doen, en ik ben zeer tevreden over hun tussenkomst.
't Is te zeggen : ik wist niet eens of ik hiervoor wel bij hen moest zijn, maar ik had hen gewoon raad gevraagd ivm een natte muur, waarvan wij geen idee hadden waar het vandaan kwam.
Ethias heeft binnen de paar dagen een expert gestuurd, die vaststelde dat de oorzaak niet bij ons lag, maar van een lek in de waterleiding bij de aanpalende geburen kwam.
Ethias heeft direct alles in het werk gesteld om tot een bemiddeling met de buren te komen, zonder dat wij zelf nog iets moesten doen.
Er werd overeengekomen dat wij mochten kiezen tussen :
-het laten herstellen van onze muur en de facturen binnensturen;
-ofwel zelf een schatting maken van onze kosten en een forfaitair bedrag voorstellen.
Het is de familiale verzekering van onze buren die onze schade moet betalen, maar de buren moeten zelf hun franchise betalen.De waterschade die de buren in hun eigen woning hebben, is voor hun woningverzekering.
Maar het is onze woningverzekering Ethias die binnen de week ons volledig schade-bedrag naar ons overschreef.
De rest wordt tussen de verzekeringen onderling afgehandeld.
Re: Ethias en opzeg van een 'brand'-polis ! Opgepast !
Ik denk dat de grootste pluim mag gestoken worden op de hoed van de verzekering van je buren
Re: Ethias en opzeg van een 'brand'-polis ! Opgepast !
@nuyttie,
Als mijn verzekeraar Ethias er zijn inspecteur niet zou op afgestuurd hebben, hadden wij nog helemaal niks gekregen.
Wij hadden hier bij ons zelfs geen idee dat het van bij de buren kwam.
We hadden ook geen inspectie aangevraagd, maar raad gevraagd over de mogelijke oorzaak en/of tussenkomst voor een natte muur.
De buren waren zich nog van niets bewust, want bij hen was het in een onbewoonde bovenruimte.
Als mijn verzekeraar Ethias er zijn inspecteur niet zou op afgestuurd hebben, hadden wij nog helemaal niks gekregen.
Wij hadden hier bij ons zelfs geen idee dat het van bij de buren kwam.
We hadden ook geen inspectie aangevraagd, maar raad gevraagd over de mogelijke oorzaak en/of tussenkomst voor een natte muur.
De buren waren zich nog van niets bewust, want bij hen was het in een onbewoonde bovenruimte.
