roerende voorheffing vanwege onverdeeldheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
roerende voorheffing vanwege onverdeeldheid
Onze bank heeft (2de jaar) roerende voorheffing afgehouden van onze gezamelijke spaarrekening. Dit omdat wij feitelijk samenwonen en ergens op basis van onverdeeldheid er blijkbaar vanaf de eerste cent RV wordt afgenomen... tenzij er een attest is ingevuld. Ik las op dit forum mensen met hetzelfde probleem maar ik las niet of iemand het met terugwerkende kracht heeft teruggekregen? Het gaatatuurlijk niet om echt hoge bedragen.
effe schetsen:
Kantoorhouder X (in nieuwe woonplaats) waarbij de spaarrekening geopend werd zei vorig jaar dat het in orde ging komen
Na een vraag via online banking die beantwoord werd door kantoorhouder Y (oude woonplaats) waar we oorspronkelijk klant zijn geworden kwam dan dit jaar met het antwoord van die onverdeeldheid. Kantoorhouder X heeft over die onverdeeldheid of dat attest zowel vorig jaar (na de opmerking dat er RV was afgehouden) als bij de opening niets gezegd.
effe schetsen:
Kantoorhouder X (in nieuwe woonplaats) waarbij de spaarrekening geopend werd zei vorig jaar dat het in orde ging komen
Na een vraag via online banking die beantwoord werd door kantoorhouder Y (oude woonplaats) waar we oorspronkelijk klant zijn geworden kwam dan dit jaar met het antwoord van die onverdeeldheid. Kantoorhouder X heeft over die onverdeeldheid of dat attest zowel vorig jaar (na de opmerking dat er RV was afgehouden) als bij de opening niets gezegd.
Re: roerende voorheffing vanwege onverdeeldheid
Het is soms allemaal een beetje bizar.
Ik heb samen met mijn zussen ook enkele spaarrekeningen in onverdeeldheid.
De ene bank rekent vanaf de eerste cent intrest RV aan, de andere dan weer niet, is mijn ervaring.
We hebben dan maar een transfer gedaan van het overgrote deel naar een andere bank.
Ik heb samen met mijn zussen ook enkele spaarrekeningen in onverdeeldheid.
De ene bank rekent vanaf de eerste cent intrest RV aan, de andere dan weer niet, is mijn ervaring.
We hebben dan maar een transfer gedaan van het overgrote deel naar een andere bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.