Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan NIBC
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
chico
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2013
Contacteer:
Contacteer chico
Verstuur privébericht

Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door chico » 11 januari 2013, 06:33

Op 27 december doe ik een aanvraag voor het openen van een spaarrekening bij NIBC Direct.
Onmiddellijk daarop krijg ik een beleefd antwoord dat men het nodige zou doen binnen de 48 h.
De dag daarop opnieuw een mail met de verontschuldiging dat men nog niet heeft bevestigd, maar dat men er mee bezig is, aannemelijk gezien de eindejaarsperiode.
Op 3 januari nog steeds geen antwoord, dus opnieuw een mail gestuurd met de vraag of er iets is misgelopen (wacht nog steeds op een antwoord)
Op 9 januari nog altijd wachtend op een antwoord, dus weer een mail gestuurd.
Meteen een antwoord dat men binnen de 48 h zou antwoorden.
Op 11 januari weer een mail met de verontschuldiging en dat men er mee bezig is.
Dit is nu al 2 weken dat ik wacht, zonder nog maar één enkel antwoord op mijn mails te krijgen.
Heeft er iemand dezelfde ervaring gehad.
Omhoog

anonymous

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door anonymous » 11 januari 2013, 07:23

Nee, bij mij ging het allemaal zeer vlot. Het is ook al een hele tijd geleden.
Ik neem aan dat er laatste weken een grote instroom van nieuwe klanten kan zijn.
(niet 100% een excuus, maar ...)
Ik zou de helpdesk eens telefonisch contacteren.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Roedie
Full Member
Full Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 12 nov 2012
Contacteer:
Contacteer Roedie
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Roedie » 11 januari 2013, 11:00

Zelfde probleem zoals chico.
Mail, nog een mail,we doen het nodige....,wacht nog even, enkele dagen wachten ,...
Het succes van hun reclamecampagne (beste bank...) is schijnbaar te ver boven hun mogelijkheden gestegen.
Copy van paspoort werd verstuurd, aanvraag gedaan,aanvraag aanvaard .... dus wachten maar.
Overigens heeft Moneyou hetzelfde probleem.
Hopeloze dienstverlening.Het openen van een bankrekening neemt geen minuten in beslag. Er zit meer achter dit grote succes.
Omhoog

Gebruikersavatar
realisticview
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 14 apr 2012
Contacteer:
Contacteer realisticview
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door realisticview » 11 januari 2013, 12:40

was bij mij op 7 dagen (02/1-09/1)geklonken ... had zelfs een sporadisch telefonisch contactje met de vriendelijke dame vs zwoele stem dat mijn dossier behandelde.
indien men als "nieuwe klant" alle te nemen stappen correct heeft doorgelopen ...
zou de snelheid van afhandeling niet liggen aan de aard van de persoon dat je dossier behandelt ???
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door ludo » 11 januari 2013, 12:47

Met alle respekt voor diegene die er wel baat bij hebben, maar vindt ik persoonlijk een " onlinbank " waaraan geen kantoordiensten aan verbonden zijn toch maar een gedoe als het toch eens zou fout lopen.. Bellen en mailen etc. Als er een kantoor is loop je binnen, en je wordt daar dan meer persoonlijk verder geholpen.
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Hago » 11 januari 2013, 13:09

klopt Ludo, maar zo'n netwerk van kantoren kost handenvol geld en dat gaat natuurlijk ten kosten van de rente ...
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door ludo » 11 januari 2013, 13:24

inderdaad, een kantoor uitbaten kost natuurlijk wel geld.. maar de rente's hebben nog nooit zo laag gestaan,ondanks er minder kantoren zijn.. Het tegenovergestelde zou meer logischer zijn. Nu wordt het grote werk door de klanten zelf gedaan, en de banken incasseren de grote winsten die ze niet verdelen onder hun klanten.
Omhoog

Henkie1984
VIP member
VIP member
Berichten: 1003
Lid geworden op: 06 jun 2012
Contacteer:
Contacteer Henkie1984
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Henkie1984 » 11 januari 2013, 13:25

ludo schreef:Met alle respekt voor diegene die er wel baat bij hebben, maar vindt ik persoonlijk een " onlinbank " waaraan geen kantoordiensten aan verbonden zijn toch maar een gedoe als het toch eens zou fout lopen.. Bellen en mailen etc. Als er een kantoor is loop je binnen, en je wordt daar dan meer persoonlijk verder geholpen.
Met het risico dat je naar buiten loopt met een product dat je is aangesmeerd en helemaal niet interessant is als je nog eens objectief kijkt ;)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door ludo » 11 januari 2013, 13:31

@Henkie, Aansmeren zoals je zegt, heb je wel zelf in de hand. Niemand verplicht je om direkt in te gaan op een aanbod. Als je verstandig bent, neem je de info brochure mee naar huis, om het rustig na te lezen en je besluit eruit te maken. Bij een eventuele volgende telefonische afspraak welke men dan wil maken, kan je dan alsnog zeggen,dat het produkt je niet interesseerd,en ze je in de toekomst je daar niet meer voor moeten uitnodigen,maar de brochure of info eventueel op je mail kunnen plaatsen, bij interese zal je dan zelf wel kontakt opnemen.... Bij mij werkt dat perfekt,en ben klant bij toch wel wat banken.
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Hago » 11 januari 2013, 13:48

ludo schreef:inderdaad, een kantoor uitbaten kost natuurlijk wel geld.. maar de rente's hebben nog nooit zo laag gestaan,ondanks er minder kantoren zijn.. Het tegenovergestelde zou meer logischer zijn. Nu wordt het grote werk door de klanten zelf gedaan, en de banken incasseren de grote winsten die ze niet verdelen onder hun klanten.
Verkeerde vergelijking, de rente bij inernetbanken zijn nog altijd hoger dan die bij de grootbanken en de rente staat overal laag, heeft iets te maken met een Europese rentevoet die nooit zo laag heeft gestaan.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Levine
Full Member
Full Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 nov 2011
Contacteer:
Contacteer Levine
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Levine » 11 januari 2013, 15:57

Stel je deze vraag eigenlijk niet beter in de 'vraag het aan NIBC Direct' subtopic?

@realisticview amaai, een vriendelijke dame met een zwoele stem, zeker dat je naar de klantendienst van NIBC Direct aan het bellen was? ::)
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4669
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 11 januari 2013, 18:13

Levine schreef:Stel je deze vraag eigenlijk niet beter in de 'vraag het aan NIBC Direct' subtopic?
Ik had het nog niet door, bij deze is dit gedaan. :)
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door NIBC Direct » 12 januari 2013, 10:16

Normaal gezien mikken wij op een doorlooptijd van 24 uur (na ontvangst van de copy id). Door de zeer grote drukte lukt dat momenteel niet en zitten we eerder op 72 uur. Alles wat langer is zou echter echt niet mogen en kan erop wijzen dat er ergens iets is misgelopen met de aanvraag of de toegestuurde papieren. In dat geval is het zeker aa,gewezen even te bellen om te zien wat er aan de hand is.
Omhoog

chico
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2013
Contacteer:
Contacteer chico
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door chico » 12 januari 2013, 19:21

NIBC Direct, alvast bedankt voor uw antwoord, maar ik vind het niet kunnen dat ik als mogelijke klant zelf achter de feiten moet achter lopen.
Ik heb de vraag gesteld of er iets mis was.
Tot op heden heb ik nog niet het minste reactie gekregen op 3 mails (dit vind ik beneden alle peil)
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.
Het minste dat men kan doen, is de mensen inlichten indien er iets aan de hand is.
Mijn eerder besluit blijft, indien ik op 15 januari geen antwoord krijg, ik af zie van de rekening.
In de hoop dat er een deftig antwoord komt op mijn meerdere mails.
Alvast bedankt.
CDR uit Ranst
Omhoog

Montagna
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jan 2013
Contacteer:
Contacteer Montagna
Verstuur privébericht

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Montagna » 12 januari 2013, 19:37

Net hetzelfde probleem hier. Meer dan een week geleden een mail verstuurd met daarin een foto van mijn ID, maar nog steeds geen mail teruggekregen. Gisteren dan een mail gestuurd om te vragen hoe het zit, ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan NIBC”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy