autoverzekeringen 0 euro franchise of niet?
autoverzekeringen 0 euro franchise of niet?
Ik heb bij mijn huidige verzekeraar 3 offertes laten maken met telkens full omnium. De duurste is deze met 0 euro vrijstelling en de "goedkoopste" deze met 980 euro vrijstelling.
Blijkbaar wat Ethias kan aanbieden (0 euro franchise) is blijkbaar eerder een uitzondering, want blijkbaar hanteren zo goed als andere maatschappijen een vrijstelling.
kies ik nu best toch ethias die me eentje kan geven van 0 euro vrijstelling? of kies ik een goedkopere formule maar dan met vrijstelling? ik doe geen woon - werkverkeer, gebruik de wagen dus uitsluitend voor vrije tijd en doe een kleine 11000 per jaar. ik heb tot nu toe nog nooit grote schade/ongeval gehad (rijbewijs sinds 1986)
Blijkbaar wat Ethias kan aanbieden (0 euro franchise) is blijkbaar eerder een uitzondering, want blijkbaar hanteren zo goed als andere maatschappijen een vrijstelling.
kies ik nu best toch ethias die me eentje kan geven van 0 euro vrijstelling? of kies ik een goedkopere formule maar dan met vrijstelling? ik doe geen woon - werkverkeer, gebruik de wagen dus uitsluitend voor vrije tijd en doe een kleine 11000 per jaar. ik heb tot nu toe nog nooit grote schade/ongeval gehad (rijbewijs sinds 1986)
Re: autoverzekeringen 0 euro franchise of niet?
Zoals je zelf aangeeft is het bedrag van de franchise omgekeerd evenredig met de premie die je betaald voor je verzekering. Je koopt als het ware dus een bepaalde franchise af in je verzekeringspremie.
Je moet zelf inschatten wat de schade is die je verwacht te rijden gedurende de looptijd van je omnium ... verwacht je geen grote schade te rijden dan kan je beter voor een franchise opteren.
Verzekeren is kansrekenen ...
Je moet zelf inschatten wat de schade is die je verwacht te rijden gedurende de looptijd van je omnium ... verwacht je geen grote schade te rijden dan kan je beter voor een franchise opteren.
Verzekeren is kansrekenen ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De meeste mmaatschappijen hebben wel een formule met een 0 vrijstelling. Zo speciaal is dat niet.
Klopt. Veel maatschappijen hanteren 0% vrijstelling indien de herstelling gebeurt bij een door de maatschappij erkende hersteller of garage, terwijl er dikwijls wel een kleine vrijstelling is (bv. nogal eens 2,5 %) indien de herstelling niet bij een erkende hersteller gebeurt. Bij nogal wat maatschappijen kan je varianten vinden met vrijstellingen van gaande 2,5 % tot 12,5 % of zelfs 15 %, waarbij er dan telkens 2,5 % afgaat indien de herstelling gebeurt bij een 'erkende' garage of hersteller...nuyttie schreef:De meeste mmaatschappijen hebben wel een formule met een 0 vrijstelling. Zo speciaal is dat niet.
Volgens de makelaar is dat toch eerder een uitzondering hetgeen erhias kan aanbieden, hij heeft me offertes laten zien van axa, generali en fidea allemaal met vrijstelling. Hij zegt dat wanneer ik ieder jaar schade zou krijgen aan de wagen ik beter af ben bij ethias, maar als ik maar 1 x in de 3jaar iets voorkrijg dat de andere mij 'en beter zijn
Bij Ethias heb je inderdaad de keuze om 0 euro franchise te nemen.
Hou er wel rekening mee dat het bedrag van de omnium met 10% verhoogd wordt bij een schadegeval wanneer je in fout bent.
Indien je dat volgend jaar niets aan de hand hebt gehad gaat je premie terug omlaag.
Hou er wel rekening mee dat het bedrag van de omnium met 10% verhoogd wordt bij een schadegeval wanneer je in fout bent.
Indien je dat volgend jaar niets aan de hand hebt gehad gaat je premie terug omlaag.
Maar stel dat ik toch een formule neem met een franchise en ik krijg schade aan de auto dat niet veroorzaakt werd door mijn eigen fout, zal ik dan ook de eerste paar 100 euro's zelf moeten betalen, of is dit enkel als de schade door mijn eigen fout er is gekomen?
De franchise is van toepassing bij een schadegeval waar je zelf in fout bent.
Indien de tegenpartij in fout is, heb jij geen franchise.
Bij vandalisme is er wel een franchise, ook al heb je hier zelf geen fout aan.
Indien de tegenpartij in fout is, heb jij geen franchise.
Bij vandalisme is er wel een franchise, ook al heb je hier zelf geen fout aan.
Op basis van de datum van je rijbewijs ... probeer Allianz eens.