Ethna-AKTIV E-T
TIP
Ethna-AKTIV E-T
Ik ben van plan om in te stappen in dit fonds.
Ik weet dat je dit zelf moet aangeven in je belastingaangifte. Nu is dit geen probleem eigenlijk.
Maar ik heb eens een simulatie gemaakt voor 2012.
Het fonds behaalde in 2012 een rendement van 9,96%.
Per eenheid moet je in totaal 9,77 euro aangeven in je belastingen waarop je 25% belast wordt (zonder gemeentebelastingen). Dit is 2,44 euro. Aan de huidige koers is dit ongeveer 2% minder rendement.
Als je na verloop van tijd uitstapt moet je nog eens 25% meerwaardetaks betalen op de meerwaarde van het niet-aandelen gedeelte.
Klopt die redenering ? Naar mijn gevoel gaat er precies zoveel naar de belastingen !
Ik weet dat je dit zelf moet aangeven in je belastingaangifte. Nu is dit geen probleem eigenlijk.
Maar ik heb eens een simulatie gemaakt voor 2012.
Het fonds behaalde in 2012 een rendement van 9,96%.
Per eenheid moet je in totaal 9,77 euro aangeven in je belastingen waarop je 25% belast wordt (zonder gemeentebelastingen). Dit is 2,44 euro. Aan de huidige koers is dit ongeveer 2% minder rendement.
Als je na verloop van tijd uitstapt moet je nog eens 25% meerwaardetaks betalen op de meerwaarde van het niet-aandelen gedeelte.
Klopt die redenering ? Naar mijn gevoel gaat er precies zoveel naar de belastingen !
Re: Ethna-AKTIV E-T
Volgens mij klopt er iets niet want als je hetzelfde invult voor 2011 heb je maar 0,1789 euro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.