Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Oude crestforumules axa - rendementen

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
elewout
Full Member
Full Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jun 2007
Contacteer:
Contacteer elewout
Verstuur privébericht

Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door elewout » 1 november 2012, 12:48

De opbrengsten van de oude niet meer gecommercialiseerde Crestformules waren voor 2011 beneden alle peil.
B.v. winstdeelname voor Crest 30 : 0,4 % ( gegarandeerde intresten: 0%) . En dit was nog een van de beste.

Ik ben begin 2012 nog bij de Axa-makelaar geweest en die zei me dat hij bericht gekregen had van de hoofdzetel dat de portefeuille achter de Crest 30 inmiddels uitgezuiverd was en dat er in de toekomst meer ( enkel?) belegd zal worden in niet/minder risicovolle waarden zodat opnieuw een hogere winstdeling zou worden toegekend voor de oude Crest .

Weet iemand iets meer inzake deze evolutie want op de website van Axa vind ik daar niets van terug ( vermelden natuurlijk enkel de nieuwe crestformules).

bijkomende vraag:

Als men in november of december 2012 uit de Crest 30 stapt krijgt men dan voor 2012 geen winstdeling of toch een proportionele winstdeling ? dus dient men 2012 volledig "uit te zitten" om recht te hebben op een ( schamele) winstdeling?
Omhoog

koenciatko
Full Member
Full Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 feb 2011
Contacteer:
Contacteer koenciatko
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door koenciatko » 1 november 2012, 13:40

Inderdaad, voor Crest 30 en Crest 40 wordt er enkel in obligaties belegd, m.a.w. gewaarborgde intrest. Afin, we zullen zien.....
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
jv1
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 339
Lid geworden op: 09 jul 2008
Contacteer:
Contacteer jv1
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door jv1 » 8 januari 2013, 17:32

Axa begint telkens als het slecht gaat met nieuwe formules en stoppen met de oude. Ik ben echt benieuwd wanneer terug een nieuw product komt na hun laatste product van dit jaar? Hoe gaan de makelaars van Axa dit nog kunnen verdedigen? ze zullen wel weer een uitleg klaar hebben. Veel plezier met AXa;-)
Omhoog

jv1
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 339
Lid geworden op: 09 jul 2008
Contacteer:
Contacteer jv1
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door jv1 » 8 januari 2013, 17:36

Axa crest 10, Axa crest classic, Axa octylife secure. .... wat volgend jaar? ;-)
Omhoog

luc1961
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 jan 2011
Contacteer:
Contacteer luc1961
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door luc1961 » 8 januari 2013, 17:39

Ik heb ook verleden maand contact opgenomen met AXA want mijn contract vervalt nà 8 jaar op 25/11/2012. Die dame vertelde mij doodleuk dat voor de intresten van 2012 te kunnen krijgen ik moet wachten om af te kopen tot de resultaten bekend zijn in 2013. Dit kan dus nog een maand duren vooraleer ik mijn contract kan afkopen. Dit is voor mij nu duidelijk dat ik zeker mijn oude Crest30 contract nà 8 jaar zal afkopen en bovendien zal ik nog 2 contracten volledig afkopen want het gaat om veel geld dat bijna niets opgeleverd heeft. Het spelletje heeft lang genoeg geduurd.
Omhoog

elewout
Full Member
Full Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jun 2007
Contacteer:
Contacteer elewout
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door elewout » 1 maart 2013, 23:33

Het rendement van 2012 voor de oude Crest 30 (2,50%) zou slechts voor één jaar zo hoog ( relatief dan) zijn. Volgens mijn Axa makelaar zou het vanaf 2013 terugvallen op 0,65% (nu reeds gekend ?!?).

Dacht dat Axa voor de beleggingen van de oude Crest-formules in 2011 de aandelen met minder of negatief rendement had verkocht en dus in de toekomst blijvend een betere vergoeding zou geven.

Blijkbaar is daar niets van aan en wordt de vergoeding vanaf 2013 nagenoeg niks.

De transparantie van dergelijke formules is dan ook mijns inziens ver te zoeken . En eens men in de boot zit weet Axa toch dat je ongeveer verplicht bent om de 8 jaar uit de doen om de roerende voorheffing ( meestal dan nog op een fictief niet verkregen rendement) te ontlopen.

En steeds worden er nieuwe producten gelanceerd die men dan na een paar jaar ook laat verkommeren. Binnen een paar jaar begint hun Oxy-Life waarschijnlijk ook te oxyderen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Al Fonds
VIP member
VIP member
Berichten: 1523
Lid geworden op: 06 sep 2008
Contacteer:
Contacteer Al Fonds
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door Al Fonds » 2 maart 2013, 10:04

Je kan nooit veralgemenen: ik heb nog een contract Pro Invest Classic bij Axa en dat levert mij levenslang minimaal 4,75 % op. Ooit zelfs nog winstdeelname op gekregen, maar da's al even gedaan.
Ik koop dat zeker nog niet af.
Omhoog

elewout
Full Member
Full Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jun 2007
Contacteer:
Contacteer elewout
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door elewout » 2 maart 2013, 11:08

Zou ik inderdaad ook niet afkopen;

Was inderdaad zo bij oudere contracten . Maar ondertussen waren ze bij Axa slimmer en sluwer geworden.


Bedoeling van mijn reactie was vooral te stellen dat de rendementen van de Crest blijkbaar weinig of niets te maken hebben met de rendementen van de beleggingen maar voornamelijk op marketingstrategie.
Omhoog

Gebruikersavatar
Al Fonds
VIP member
VIP member
Berichten: 1523
Lid geworden op: 06 sep 2008
Contacteer:
Contacteer Al Fonds
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door Al Fonds » 2 maart 2013, 16:50

Het kan misschien zo lijken, maar volgens mij is het dat niet.
De meeste mensen bekijken Tak21 op veel te korte termijn en kijken zich ook blind op de garantie. Eens de rente weer gaat stijgen, gaat de winstdeelname weer erg belangrijk worden.
En aan al diegene die nu steeds maar afkopen: dat is hetgeen ze graag hebben. Telkens kassa kassa ( voor makelaar en maatschappij ).
Omhoog

patrick1
VIP member
VIP member
Berichten: 2581
Lid geworden op: 04 feb 2011
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door patrick1 » 2 maart 2013, 20:53

Al Fonds schreef:Je kan nooit veralgemenen: ik heb nog een contract Pro Invest Classic bij Axa en dat levert mij levenslang minimaal 4,75 % op. Ooit zelfs nog winstdeelname op gekregen, maar da's al even gedaan.
Ik koop dat zeker nog niet af.

Als de rente op tak 21, 4.75 %, 4.25 %, 3.75 %, of zelfs 3.25 % was, heb ik steeds voor een verzekeringsmaatschappij gekozen, die deze rente levenslang garandeerde, Axa in die tijd, Ethias, Integrale. Daar pluk ik nu de vruchten van. Al mijn tak 21 rekeningen lopen tot mijn 99 jaar minimum.
Maar, toen de rente nog 3.25 % was, en ik stelde, kies voor een maatschappij die deze rente levenslang waarborgt, lachten velen op het forum mij uit. Wel, vandaag, lachen deze wel groen, mijn gemiddelde op al mijn tak 21 contracten is 4.12 %. Netto, he !
Omhoog

elewout
Full Member
Full Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jun 2007
Contacteer:
Contacteer elewout
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door elewout » 2 maart 2013, 23:44

Al Fonds schreef:Het kan misschien zo lijken, maar volgens mij is het dat niet.
De meeste mensen bekijken Tak21 op veel te korte termijn en kijken zich ook blind op de garantie. Eens de rente weer gaat stijgen, gaat de winstdeelname weer erg belangrijk worden.
En aan al diegene die nu steeds maar afkopen: dat is hetgeen ze graag hebben. Telkens kassa kassa ( voor makelaar en maatschappij ).
Volgens mij heeft Axa er geen belang mee in om de oude Crest formules nog op een of andere manier te belonen gelet op het feit dat ze niet meer gecommercialiseerd worden . Dus ook als d rente nog zal stijgen zal de opbrengst miniem zijn.
Omhoog

elewout
Full Member
Full Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jun 2007
Contacteer:
Contacteer elewout
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door elewout » 2 maart 2013, 23:50

[
Als de rente op tak 21, 4.75 %, 4.25 %, 3.75 %, of zelfs 3.25 % was, heb ik steeds voor een verzekeringsmaatschappij gekozen, die deze rente levenslang garandeerde, Axa in die tijd, Ethias, Integrale. Daar pluk ik nu de vruchten van. Al mijn tak 21 rekeningen lopen tot mijn 99 jaar minimum.
Maar, toen de rente nog 3.25 % was, en ik stelde, kies voor een maatschappij die deze rente levenslang waarborgt, lachten velen op het forum mij uit. Wel, vandaag, lachen deze wel groen, mijn gemiddelde op al mijn tak 21 contracten is 4.12 %. Netto, he !
[/quote]

Wel steeds nakijken of de rente gegarandeerd is tot einde contract.

want bij sommige crest contracten was de opbrengst slechts gewaarborgd voor de eerste 8 jaar . Nadien ben je de speelbal van Axa.
Omhoog

elewout
Full Member
Full Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jun 2007
Contacteer:
Contacteer elewout
Verstuur privébericht

Re: Oude crestforumules axa - rendementen

  • Citeer

Bericht door elewout » 3 maart 2013, 10:11

elewout schreef:Het rendement van 2012 voor de oude Crest 30 (2,50%) zou slechts voor één jaar zo hoog ( relatief dan) zijn. Volgens mijn Axa makelaar zou het vanaf 2013 terugvallen op 0,65% (nu reeds gekend ?!?).

Zijn er nog spaargidsers die via hun makelaar informeel hiervan op de hoogte werden gebracht?
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy