Oude crestforumules axa - rendementen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Oude crestforumules axa - rendementen
De opbrengsten van de oude niet meer gecommercialiseerde Crestformules waren voor 2011 beneden alle peil.
B.v. winstdeelname voor Crest 30 : 0,4 % ( gegarandeerde intresten: 0%) . En dit was nog een van de beste.
Ik ben begin 2012 nog bij de Axa-makelaar geweest en die zei me dat hij bericht gekregen had van de hoofdzetel dat de portefeuille achter de Crest 30 inmiddels uitgezuiverd was en dat er in de toekomst meer ( enkel?) belegd zal worden in niet/minder risicovolle waarden zodat opnieuw een hogere winstdeling zou worden toegekend voor de oude Crest .
Weet iemand iets meer inzake deze evolutie want op de website van Axa vind ik daar niets van terug ( vermelden natuurlijk enkel de nieuwe crestformules).
bijkomende vraag:
Als men in november of december 2012 uit de Crest 30 stapt krijgt men dan voor 2012 geen winstdeling of toch een proportionele winstdeling ? dus dient men 2012 volledig "uit te zitten" om recht te hebben op een ( schamele) winstdeling?
B.v. winstdeelname voor Crest 30 : 0,4 % ( gegarandeerde intresten: 0%) . En dit was nog een van de beste.
Ik ben begin 2012 nog bij de Axa-makelaar geweest en die zei me dat hij bericht gekregen had van de hoofdzetel dat de portefeuille achter de Crest 30 inmiddels uitgezuiverd was en dat er in de toekomst meer ( enkel?) belegd zal worden in niet/minder risicovolle waarden zodat opnieuw een hogere winstdeling zou worden toegekend voor de oude Crest .
Weet iemand iets meer inzake deze evolutie want op de website van Axa vind ik daar niets van terug ( vermelden natuurlijk enkel de nieuwe crestformules).
bijkomende vraag:
Als men in november of december 2012 uit de Crest 30 stapt krijgt men dan voor 2012 geen winstdeling of toch een proportionele winstdeling ? dus dient men 2012 volledig "uit te zitten" om recht te hebben op een ( schamele) winstdeling?
-
koenciatko
- Full Member

- Berichten: 152
- Lid geworden op: 03 feb 2011
- Contacteer:
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Inderdaad, voor Crest 30 en Crest 40 wordt er enkel in obligaties belegd, m.a.w. gewaarborgde intrest. Afin, we zullen zien.....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Axa begint telkens als het slecht gaat met nieuwe formules en stoppen met de oude. Ik ben echt benieuwd wanneer terug een nieuw product komt na hun laatste product van dit jaar? Hoe gaan de makelaars van Axa dit nog kunnen verdedigen? ze zullen wel weer een uitleg klaar hebben. Veel plezier met AXa;-)
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Axa crest 10, Axa crest classic, Axa octylife secure. .... wat volgend jaar? ;-)
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Ik heb ook verleden maand contact opgenomen met AXA want mijn contract vervalt nà 8 jaar op 25/11/2012. Die dame vertelde mij doodleuk dat voor de intresten van 2012 te kunnen krijgen ik moet wachten om af te kopen tot de resultaten bekend zijn in 2013. Dit kan dus nog een maand duren vooraleer ik mijn contract kan afkopen. Dit is voor mij nu duidelijk dat ik zeker mijn oude Crest30 contract nà 8 jaar zal afkopen en bovendien zal ik nog 2 contracten volledig afkopen want het gaat om veel geld dat bijna niets opgeleverd heeft. Het spelletje heeft lang genoeg geduurd.
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Het rendement van 2012 voor de oude Crest 30 (2,50%) zou slechts voor één jaar zo hoog ( relatief dan) zijn. Volgens mijn Axa makelaar zou het vanaf 2013 terugvallen op 0,65% (nu reeds gekend ?!?).
Dacht dat Axa voor de beleggingen van de oude Crest-formules in 2011 de aandelen met minder of negatief rendement had verkocht en dus in de toekomst blijvend een betere vergoeding zou geven.
Blijkbaar is daar niets van aan en wordt de vergoeding vanaf 2013 nagenoeg niks.
De transparantie van dergelijke formules is dan ook mijns inziens ver te zoeken . En eens men in de boot zit weet Axa toch dat je ongeveer verplicht bent om de 8 jaar uit de doen om de roerende voorheffing ( meestal dan nog op een fictief niet verkregen rendement) te ontlopen.
En steeds worden er nieuwe producten gelanceerd die men dan na een paar jaar ook laat verkommeren. Binnen een paar jaar begint hun Oxy-Life waarschijnlijk ook te oxyderen.
Dacht dat Axa voor de beleggingen van de oude Crest-formules in 2011 de aandelen met minder of negatief rendement had verkocht en dus in de toekomst blijvend een betere vergoeding zou geven.
Blijkbaar is daar niets van aan en wordt de vergoeding vanaf 2013 nagenoeg niks.
De transparantie van dergelijke formules is dan ook mijns inziens ver te zoeken . En eens men in de boot zit weet Axa toch dat je ongeveer verplicht bent om de 8 jaar uit de doen om de roerende voorheffing ( meestal dan nog op een fictief niet verkregen rendement) te ontlopen.
En steeds worden er nieuwe producten gelanceerd die men dan na een paar jaar ook laat verkommeren. Binnen een paar jaar begint hun Oxy-Life waarschijnlijk ook te oxyderen.
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Je kan nooit veralgemenen: ik heb nog een contract Pro Invest Classic bij Axa en dat levert mij levenslang minimaal 4,75 % op. Ooit zelfs nog winstdeelname op gekregen, maar da's al even gedaan.
Ik koop dat zeker nog niet af.
Ik koop dat zeker nog niet af.
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Zou ik inderdaad ook niet afkopen;
Was inderdaad zo bij oudere contracten . Maar ondertussen waren ze bij Axa slimmer en sluwer geworden.
Bedoeling van mijn reactie was vooral te stellen dat de rendementen van de Crest blijkbaar weinig of niets te maken hebben met de rendementen van de beleggingen maar voornamelijk op marketingstrategie.
Was inderdaad zo bij oudere contracten . Maar ondertussen waren ze bij Axa slimmer en sluwer geworden.
Bedoeling van mijn reactie was vooral te stellen dat de rendementen van de Crest blijkbaar weinig of niets te maken hebben met de rendementen van de beleggingen maar voornamelijk op marketingstrategie.
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Het kan misschien zo lijken, maar volgens mij is het dat niet.
De meeste mensen bekijken Tak21 op veel te korte termijn en kijken zich ook blind op de garantie. Eens de rente weer gaat stijgen, gaat de winstdeelname weer erg belangrijk worden.
En aan al diegene die nu steeds maar afkopen: dat is hetgeen ze graag hebben. Telkens kassa kassa ( voor makelaar en maatschappij ).
De meeste mensen bekijken Tak21 op veel te korte termijn en kijken zich ook blind op de garantie. Eens de rente weer gaat stijgen, gaat de winstdeelname weer erg belangrijk worden.
En aan al diegene die nu steeds maar afkopen: dat is hetgeen ze graag hebben. Telkens kassa kassa ( voor makelaar en maatschappij ).
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Al Fonds schreef:Je kan nooit veralgemenen: ik heb nog een contract Pro Invest Classic bij Axa en dat levert mij levenslang minimaal 4,75 % op. Ooit zelfs nog winstdeelname op gekregen, maar da's al even gedaan.
Ik koop dat zeker nog niet af.
Als de rente op tak 21, 4.75 %, 4.25 %, 3.75 %, of zelfs 3.25 % was, heb ik steeds voor een verzekeringsmaatschappij gekozen, die deze rente levenslang garandeerde, Axa in die tijd, Ethias, Integrale. Daar pluk ik nu de vruchten van. Al mijn tak 21 rekeningen lopen tot mijn 99 jaar minimum.
Maar, toen de rente nog 3.25 % was, en ik stelde, kies voor een maatschappij die deze rente levenslang waarborgt, lachten velen op het forum mij uit. Wel, vandaag, lachen deze wel groen, mijn gemiddelde op al mijn tak 21 contracten is 4.12 %. Netto, he !
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
Volgens mij heeft Axa er geen belang mee in om de oude Crest formules nog op een of andere manier te belonen gelet op het feit dat ze niet meer gecommercialiseerd worden . Dus ook als d rente nog zal stijgen zal de opbrengst miniem zijn.Al Fonds schreef:Het kan misschien zo lijken, maar volgens mij is het dat niet.
De meeste mensen bekijken Tak21 op veel te korte termijn en kijken zich ook blind op de garantie. Eens de rente weer gaat stijgen, gaat de winstdeelname weer erg belangrijk worden.
En aan al diegene die nu steeds maar afkopen: dat is hetgeen ze graag hebben. Telkens kassa kassa ( voor makelaar en maatschappij ).
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
[
Wel steeds nakijken of de rente gegarandeerd is tot einde contract.
want bij sommige crest contracten was de opbrengst slechts gewaarborgd voor de eerste 8 jaar . Nadien ben je de speelbal van Axa.
[/quote]Als de rente op tak 21, 4.75 %, 4.25 %, 3.75 %, of zelfs 3.25 % was, heb ik steeds voor een verzekeringsmaatschappij gekozen, die deze rente levenslang garandeerde, Axa in die tijd, Ethias, Integrale. Daar pluk ik nu de vruchten van. Al mijn tak 21 rekeningen lopen tot mijn 99 jaar minimum.
Maar, toen de rente nog 3.25 % was, en ik stelde, kies voor een maatschappij die deze rente levenslang waarborgt, lachten velen op het forum mij uit. Wel, vandaag, lachen deze wel groen, mijn gemiddelde op al mijn tak 21 contracten is 4.12 %. Netto, he !
Wel steeds nakijken of de rente gegarandeerd is tot einde contract.
want bij sommige crest contracten was de opbrengst slechts gewaarborgd voor de eerste 8 jaar . Nadien ben je de speelbal van Axa.
Re: Oude crestforumules axa - rendementen
elewout schreef:Het rendement van 2012 voor de oude Crest 30 (2,50%) zou slechts voor één jaar zo hoog ( relatief dan) zijn. Volgens mijn Axa makelaar zou het vanaf 2013 terugvallen op 0,65% (nu reeds gekend ?!?).
Zijn er nog spaargidsers die via hun makelaar informeel hiervan op de hoogte werden gebracht?
