Fidelity Funds - Indonesia Fund A
TIP
Fidelity Funds - Indonesia Fund A
Algemeen wordt aangenomen dat het niet verstandig is een fonds te kopen dat het laatste jaar als winnaar uit de bus kwam.
Maar is het verstandig een winnaar op 10 jaar te kopen ?
Fidelity Funds - Indonesia Fund A is er zo eentje...
Een jaarlijks rendement van 26% op 10 jaar.
Maar is het verstandig een winnaar op 10 jaar te kopen ?
Fidelity Funds - Indonesia Fund A is er zo eentje...
Een jaarlijks rendement van 26% op 10 jaar.
Re: Fidelity Funds - Indonesia Fund A
Een studie die je dan zeker dient te maken:
Is die meerwaarde ontstaan door er elk jaar een stukje aan te breien of is die winst op één , twee , drie ontstaan tijdens het laatste jaar ( jaren ) ?
Volgens mij is één land altijd gevaarlijk.
Is die meerwaarde ontstaan door er elk jaar een stukje aan te breien of is die winst op één , twee , drie ontstaan tijdens het laatste jaar ( jaren ) ?
Volgens mij is één land altijd gevaarlijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je kijkt naar de laatste 2 jaar, ga je dit jaar 5% behalen. Die 26% op 10 jaar is gemanipuleerd door een stijging van meer dan 100% op 1 jaar.
Gemanipuleerd zou ik nu niet durven zeggen. Het is in elk geval een fonds dat fraaie meerwaarden optekent.
Heb eens bekeken wat dat fonds op een periode van 5 jaar oplevert ( gerekend in EUR ! ) en heb daarvoor 218 periodes berekend:
Het gemiddelde rendement per jaar was 16,63 % met een uitschieter tot 36,33 % of tot - 11,39 % ( altijd jaarrendementen ).
In een actief beheerde portefeuille past zo'n fonds wel. Maximum 5 à 10 % van het totaal.
Heb eens bekeken wat dat fonds op een periode van 5 jaar oplevert ( gerekend in EUR ! ) en heb daarvoor 218 periodes berekend:
Het gemiddelde rendement per jaar was 16,63 % met een uitschieter tot 36,33 % of tot - 11,39 % ( altijd jaarrendementen ).
In een actief beheerde portefeuille past zo'n fonds wel. Maximum 5 à 10 % van het totaal.