db fixed notes 6%
TIP
db fixed notes 6%
beste,
ben geinteresseerd in de DB fixed notes van 6% bruto!!
op de eerste schijf van 25000 EURO 1% instapkosten, daarboven 2%..
als je de RV eraftrekt kom je nog aan netto rendement van 4,9 (of 4,7 bij >25000 EURO)...obligatie loopt op 5 jaar...
renterico is nihil als je wacht tot op vervaldag...
maar het kredietrisico...emittent is Citygroup funding...dochter van grootste bank van USA...hebben AA- rating volgens SP...kans is nihil op faillissement zeggen ze bij DB...
is dit echt een theoretische kans...of kan ik ergens die ratings opvolgen...heeft hier iemand ervaring mee??
tx...suzy
ben geinteresseerd in de DB fixed notes van 6% bruto!!
op de eerste schijf van 25000 EURO 1% instapkosten, daarboven 2%..
als je de RV eraftrekt kom je nog aan netto rendement van 4,9 (of 4,7 bij >25000 EURO)...obligatie loopt op 5 jaar...
renterico is nihil als je wacht tot op vervaldag...
maar het kredietrisico...emittent is Citygroup funding...dochter van grootste bank van USA...hebben AA- rating volgens SP...kans is nihil op faillissement zeggen ze bij DB...
is dit echt een theoretische kans...of kan ik ergens die ratings opvolgen...heeft hier iemand ervaring mee??
tx...suzy
-
Kamiel Buffet
Re: db fixed notes 6%
De Renta Fix 6,50% van bkcp heeft een beter rendement : meer rendement en geen instapkosten. Ook de ratings van BNP en Dexia CL zijn beter.
De rating kan je meestal vinden op de websites van de respectievelijke banken of op de website van S&P. Maar opgelet: een rating is een momentopname en valt te vergelijken met een consult bij de dokter: als die vandaag zegt dat je gezond bent, is dat geen garantie dat je volgende week niet ziek zou kunnen worden. Een rating kan ook elk moment herzien worden.
De rating kan je meestal vinden op de websites van de respectievelijke banken of op de website van S&P. Maar opgelet: een rating is een momentopname en valt te vergelijken met een consult bij de dokter: als die vandaag zegt dat je gezond bent, is dat geen garantie dat je volgende week niet ziek zou kunnen worden. Een rating kan ook elk moment herzien worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is de Renta FIX geen totaal ander product? Ik denk dat bij de notes van DB citigroup funding failliet moet gaan en enkel dan kunnen notes niet uitbetaald worden. Bij de Renta FIX notes volstaat het dat dexia een akkoord heeft met 1 van zijn schuldeisers om de schuld te herschikken.Kamiel Buffet schreef: De Renta Fix 6,50% van bkcp heeft een beter rendement : meer rendement en geen instapkosten. Ook de ratings van BNP en Dexia CL zijn beter.
Ik kan mij vergissen wat betreft de notes van DB maar wat betreft de renta FIX ben ik zeker van mijn stuk: het is mogelijk dat DEXIA een mindere periode kent (en niet failliet gaat) en jij toch je geld niet meer terugziet. Iets wat zeer bedenkelijk is: je bent achtergesteld t.o.v. iedereen, inbegrepen de aandeelhouders.
Inderdaad, zie ook deze draadjes:ronnie schreef:
Ik kan mij vergissen wat betreft de notes van DB maar wat betreft de renta FIX ben ik zeker van mijn stuk: het is mogelijk dat DEXIA een mindere periode kent (en niet failliet gaat) en jij toch je geld niet meer terugziet. Iets wat zeer bedenkelijk is: je bent achtergesteld t.o.v. iedereen, inbegrepen de aandeelhouders.
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Dit hogere risco weerspiegelt zich ook in de hogere opbrengst. Traditioneel zijn obligaties met een hoger % ook meer risicovol.
-
Kamiel Buffet
Tot spijt van wie het benijdt, ( want Ronnie is zeker werkzaam bij DB ? ) is Renta Fix zeker en vast niet achtergesteld. En een creditevent en een faillissement liggen niet zover uit mekaar: een mindere periode is zeker geen creditevent. Als we over banken spreken met een mindere periode dan zal je zeker de Citigroep bovenin de lijst vinden.
Ik ben helemaal geen werkenemer bij DB (en ook niet bij een andere bank).Kamiel Buffet schreef: Tot spijt van wie het benijdt, ( want Ronnie is zeker werkzaam bij DB ? ) is Renta Fix zeker en vast niet achtergesteld. En een creditevent en een faillissement liggen niet zover uit mekaar: een mindere periode is zeker geen creditevent. Als we over banken spreken met een mindere periode dan zal je zeker de Citigroep bovenin de lijst vinden.
Ik blijf erbij dat deze 'note' alle eigenschappen heeft van een achtergestelde lening, en eigenlijk nog slechter is, want alle achtergestelde leningen hebben volgens mij voorrang op deze notes.
Uir de technische fiche (BKCP):
"Betaling van coupons en kapitaal en de terugbetaling van het kapitaal en zijn onderworpen aan een kredietrisico bij Dexia. De volgende gebeurtenissen vormen een kredietevenement:
...
- ... een wijziging van de kenmerken van de schuld die deze minder gunstig zou maken voor de betreffende schuldeiser."
M.a.w. van zodra Dexia een schuld niet terugbetaald zie je je geld niet terug.
Als een lening achtergesteld is wil dit zeggen dat deze een lagere rang heeft dan een andere schuld. M.a.w. dat eerst de andere schulden afbetaald worden en pas indien deze afbetaald kunnen worden worden de achtergestelde schulden betaald.
Wat deze notes betreft:
- Als dexia geld genoeg heeft om aan zijn gewone schulden te voldoen zullen de achtergestelde betaald worden
- Als dexia geld heeft om zijn achtergestelde schulden te betalen zullen de notes uitbetaald worden.
Ik denk helemaal niet dat Dexia zijn schulden niet zal kunnen betalen in de komende 5 jaar, maar vandaag is het normaal dat banken een premie betalen voor bepaalde types van produkten, hoewel 6.5% natuurlijk mooi is voor een beperkt risico is het aan iedereen om voor zichzelf uit te maken of hij dit risico wil lopen, of liever bvb. 5.75% heeft op een termijnrekening met waarborg van het garantiefonds.
En als een creditevent en een failissement niet zover iut elkaar liggen, waarom hebben ze het dan niet bij een failissement gehouden!
Ronnie, jij moet zeker niet intekenen op de Renta Fix van BKCP. Laat gerust die goeie belegging voor de anderen. Ofwel ken je van beleggingen niet al te veel ofwel getuigen AL je opmerkingen van kwaadsprekerij.
Een opsteker voor mij: Ook de Belegger van morgen ( voor de abonnees vanavond al op het internet ) stelt dat deze obligatie de beste keuze is omdat zowel BNP als dexia een goede rating hebben en als product de beste voorwaarden. U mag intekenen zegt de Belegger.
En aan al de anderen: geloven jullie zelf dat dexia in de problemen gaat komen ? De bank die het geld beheert van vele Belgen en van bijna alle Gemeentebesturen... Dat kan men zich in Belgie nooit permitteren !
Een opsteker voor mij: Ook de Belegger van morgen ( voor de abonnees vanavond al op het internet ) stelt dat deze obligatie de beste keuze is omdat zowel BNP als dexia een goede rating hebben en als product de beste voorwaarden. U mag intekenen zegt de Belegger.
En aan al de anderen: geloven jullie zelf dat dexia in de problemen gaat komen ? De bank die het geld beheert van vele Belgen en van bijna alle Gemeentebesturen... Dat kan men zich in Belgie nooit permitteren !
Het moet het eerste zijn! Want kwaadsprekerij was zeker mijn bedoeling niet, en ook niet van de website van BKCP denk ik.Be Legger schreef: Ronnie, .... Ofwel ken je van beleggingen niet al te veel ofwel getuigen AL je opmerkingen van kwaadsprekerij.
Een opsteker voor mij: Ook de Belegger van morgen ( voor de abonnees vanavond al op het internet ) stelt dat deze obligatie de beste keuze is ...
Ik was niet op de hoogte van de mening van de Belegger, als die het zeggen dan kan het alleen maar waar zijn!
- poldegrasmol
- Newbie

- Contacteer:
rating van Fixed 6% Note III is verlaagd van A3 naar Baa2
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Volgens brief DB ook DB AG SUBORDINATED CALLABLE 6% VAN RATING A3 NAAR Baa3? Is deze obligatie nog veilig of verkoop ik beter? Onpartijdig advies graag!!
gewoon bijhouden,
ik heb die fixed notes ook en kan gewoon niet geloven dat DB de imagoschade die niet nakomen van de betaling zou kunnen veroorzaken zou aandurven.
ratings van alle banken vallen als bakstenen, en banken die enkel overleven dankzij staatssteun scoren soms dan wel nog redelijk goed, terwijl vele landen zelf nauwelijks solvabel zijn , ze maken graag mensen bang.
Dan verkoop je je goede produkten om er slechtere mee te kopen, dat is heel de opzet.
geniet van uw hoge rente en besef dat er geen alternatieven zijn die veiliger zijn en toch geld opbrengen.
maar wie ben ik, ik ben geen expert
ik heb die fixed notes ook en kan gewoon niet geloven dat DB de imagoschade die niet nakomen van de betaling zou kunnen veroorzaken zou aandurven.
ratings van alle banken vallen als bakstenen, en banken die enkel overleven dankzij staatssteun scoren soms dan wel nog redelijk goed, terwijl vele landen zelf nauwelijks solvabel zijn , ze maken graag mensen bang.
Dan verkoop je je goede produkten om er slechtere mee te kopen, dat is heel de opzet.
geniet van uw hoge rente en besef dat er geen alternatieven zijn die veiliger zijn en toch geld opbrengen.
maar wie ben ik, ik ben geen expert