DEXIA Obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
DEXIA Obligatie
Ik bezit een Dexia Bankobligatie uitgegeven door DFN (Dexia Funding Netherlands) OBL DFN_11- ISIN :XS0601602286 (looptijd 3,5 jr aan 3,75%bruto - vervaldag 01-10-2014).
Vermits ik het DEXIA boeltje niet vertrouw, vraag ik me af of ik deze obligatie zou bijhouden tot vervaldag of die zou verkopen.
Elke mening/commentaar is welkom !
Vermits ik het DEXIA boeltje niet vertrouw, vraag ik me af of ik deze obligatie zou bijhouden tot vervaldag of die zou verkopen.
Elke mening/commentaar is welkom !
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: DEXIA Obligatie
Vraag je nu om informatie over de obligatie of heb je voor jezelf de beslissing al genomen en vraag je nu om je te overtuigen?
Ik denk dat in het Dexia-dossier weinig geweten is door de buitenwereld, het speelt zich allemaal af achter de schermen, het is als een maîtresse.
Ik denk dat in het Dexia-dossier weinig geweten is door de buitenwereld, het speelt zich allemaal af achter de schermen, het is als een maîtresse.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb nog geen beslissing in het hoofd en heb nog niets ondernomen.Daarom is het meer een vraag over de obligatie zelf. Ik veronderstel dat deze niet onder het garantiefonds valt ...? en dus bij een faiilliet verloren is ? Ik vind trouwens weinig of niet over deze ISIN referentie.Spruitekop schreef:Vraag je nu om informatie over de obligatie of heb je voor jezelf de beslissing al genomen en vraag je nu om je te overtuigen?
Houden.
DFN is ondertussen BFN.
Nederlandse tak van de bank die obligaties uitgeeft. Staat los van de bad-bank DEXIA.
De naam voor oude producten noemt nog steeds DFN papier, nieuwe uitgiften krijgen de stempel BFN.
DFN is ondertussen BFN.
Nederlandse tak van de bank die obligaties uitgeeft. Staat los van de bad-bank DEXIA.
De naam voor oude producten noemt nog steeds DFN papier, nieuwe uitgiften krijgen de stempel BFN.
Wist ik niets van ...waarvoor staat BFN ?
BFN = Belfius Funding Netherland.
Is ook afgesplitst in 2011 van de bad bank.
Als je kijk naar huidige uitgiftes zie je ook overal Belfius Funding (NL) staan.
vb: https://www.belfius.be/common/nl/iwscom ... -2019.aspx
op de productfiche:
Emittent: Belfius Funding NV, een vennootschap opgericht naar Nederlands Recht en een 100 %-filiaal van Belfius Bank NV.
Als je kijk naar huidige uitgiftes zie je ook overal Belfius Funding (NL) staan.
op de productfiche:
Emittent: Belfius Funding NV, een vennootschap opgericht naar Nederlands Recht en een 100 %-filiaal van Belfius Bank NV.
Bedankt voor deze verduidelijkingen. Inderdaad, de Belgische staat heeft Dexia België uit de DEXIA groep gelicht (gekocht) in oktober 2011. Alle obligaties werden toen uitgegeven onder DFN (Dexia Funding Netherlands). Ondertussen leerde ik omdat er geen enkele link meer is met Dexia (en dus ook niet met de badbank) worden de obligaties door Belfius (100% staatsbank) uitgegeven onder de naam BFN (Belfius Funding Netherlands).Rockaway schreef:BFN = Belfius Funding Netherland.
op de productfiche:
Dus, die oude DFN uitgifte van maart 2011 heeft nog steeds emittent "D"exia maar valt nu onder "garantie" bij "B"elfius ?
Wel inderdaad,
Uw obligatie (die nog de naam DFN - papier krijgt) valt onder Belfius Funding Netherland.
Het enige dat je moet weten dat dit niet onder de staatswaarborg van 100.000 EUR / Per persoon / Per bank valt (obligaties vallen hier nooit onder).
Maar het valt onder de Good Bank en zijn gevolg die afgesplitst is en niet onder DEXIA - bad bank.
Trouwens, je krijgt een mooie coupon op een vastrentend product en het loopt nog 1,5 jaar. Houden die handel veel beter vind je nu niet hoor
Uw obligatie (die nog de naam DFN - papier krijgt) valt onder Belfius Funding Netherland.
Het enige dat je moet weten dat dit niet onder de staatswaarborg van 100.000 EUR / Per persoon / Per bank valt (obligaties vallen hier nooit onder).
Maar het valt onder de Good Bank en zijn gevolg die afgesplitst is en niet onder DEXIA - bad bank.
Trouwens, je krijgt een mooie coupon op een vastrentend product en het loopt nog 1,5 jaar. Houden die handel veel beter vind je nu niet hoor

Welbdankt aan idereen voor de verklaringen en verduidelijkingen; heb weer bijgeleerd en ben gerusttgesteld. Hopelijk hebben andere lezers "aan dit draadje" hier ook wat aan gehad.Rockaway schreef:Wel inderdaad,