Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
12 berichten • Pagina 1 van 1
siegie
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 dec 2011
Contacteer:
Contacteer siegie
Verstuur privébericht

Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door siegie » 28 mei 2013, 19:43

Hey,

Ik vind de procedure die rabobank handteerd voor de vervanging van de digipas bij platte batterij onnodig ingewikkeld.
Waarom niet gewoon een simpel form in de online beveiligde omgeving? Bij de meeste mensen werkt de pas toch nog even.

Nu moet je een blad afprinten, invullen, inscannen en samen met een copy van de identiteitskaart opsturen naar rabobank.
Redelijk snel krijg je dan een antwoord, dat de nieuwe digipas wordt opgestuurd.

Maar in de mail staat, dat even de rekeningen geblokkeerd worden voor de veiligheid.
Indien ik mijn digipas kwijt was zou ik dit kunnen aannemen, maar de oude digipas is nog in mijn bezit en werkt nog...

Waarom blokkeren ze dan voor een week mijn toegang? In mijn opzicht heeft dit niets met veiligheid te maken maar met een tekortkoming in het systeem.

Kortom ik ben altijd tevreden geweest van rabobank maar dit vind ik toch voor verbetering vatbaar.
Omhoog

Gebruikersavatar
mouche
VIP member
VIP member
Berichten: 1245
Lid geworden op: 15 okt 2007
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door mouche » 28 mei 2013, 19:58

Ik heb geen blad moeten invullen en een copie van mijn identiteitskaart moeten opsturen. Vorige donderdag aanvraag ingediend,gisteren de nieuwe digipass ontvangen en vermoedelijk morgen de nieuwe code...Wanneer je dit aanvraagt wordt je wel degelijk verwittigd dat je acoount tijdelijk onbereikbaar is. Dus hou daar dan rekening mee.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
siegie
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 dec 2011
Contacteer:
Contacteer siegie
Verstuur privébericht

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door siegie » 28 mei 2013, 20:14

Nogthans is dit de procedure die ze bij vraag en antwoord aangeven.
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ncode.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Bodenstandig
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2012

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door Bodenstandig » 28 mei 2013, 20:35

Bijkomende opmerking aan Rabobank:

Het formulier dat men moet invullen bij een lege batterij vermeldt twee mogelijkheden: (i) digipas is geblokkeerd of (ii) digipas is zoek of stuk.

Een optie (iii) de batterij van de digipas is leeg, ontbreekt.
Omhoog

Gebruikersavatar
Spruitekop
VIP member
VIP member
Berichten: 5977
Lid geworden op: 07 apr 2008
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door Spruitekop » 28 mei 2013, 20:51

Dan zal ze stuk zijn zeker? ;D
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door ludo » 28 mei 2013, 23:21

in al de drie gevallen ( stuk - kwijt - lege batterij -) kun je niet meer inloggen. Maakt dan al ni uit welke reden je opgeeft, je zal sowiezo een andere digipass moeten krijgen. Soms kan je wel de batterij zelf vervangen, bij de digipass van ING is dat standaard zo. Bij andere wordt dan weer de digipass geblokkeerd als je de batterij vervangt. Hangt van het type digipass af. Als je technisch beetje onderlegd bent, kan je mits overbrugging als je digipass " BATTERY LOW " aangeeft, of een cijfer, zelfs dan nog de battery vervangen. Maar waarom zou je dat doen, als je er gratis een nieuwe toegestuurd krijgt. Geen problemen zoeken als het niet nodig is. Misschien kan je hem ook zelf afhalen in het kantoor in Berchem????
Omhoog

Gebruikersavatar
mouche
VIP member
VIP member
Berichten: 1245
Lid geworden op: 15 okt 2007
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door mouche » 29 mei 2013, 09:39

In mijn specifiek geval was de batterij nog niet leeg, maar het het was al de tweede keer dat Rabobank me zelf mailde of het , gezien ik lang klant ben, niet best zou zijn een nieuwe digipass aan te vragen. Nu, na de tweede aanmaning, heb ik dat dan ook gedaan, goed wetende dat ik enkele dagen niet zou kunnen inloggen. Ik moest enkel online in de gebruikersgegevens de aanvraag plaatsen. Van zodra de pincode er is ( ik vermoed vandaag) kan ik via e-mail de rekeningen terug laten deblokkeren wanneer ik de ontvangst gemeld heb.
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door Rabobank.be » 29 mei 2013, 14:58

Wanneer u een digipass gratis wenst te laten vervangen omdat de batterij bijna leeg is, dan is het invullen, ondertekenen en per post opsturen van een formulier niet nodig. U kan dan immers nog steeds met uw oude digipass inloggen in de beveiligde website en ons via die weg een beveiligd bericht versturen met uw vraag om een nieuwe digipass te ontvangen.
Wanneer de batterij van de digipass echter volledig leeg is en u de digipass niet meer kan aanzetten, dan is inloggen uiteraard niet meer mogelijk en is het invullen, ondertekenen en versturen van het aanvraagformulier voor een nieuwe digipass wèl noodzakelijk. In dat geval duidt u op het formulier gewoon aan dat de digipass stuk is.

De opmerking met de vraag waarom uw oude, nog werkende digipass een aantal dagen wordt geblokkeerd bij het opsturen van een nieuwe digipass is zeker terecht. Het zou handiger zijn als u de oude digipass zou kunnen blijven gebruiken tot uw nieuwe digipass per post is toegekomen om hier zo weinig mogelijk hinder van te ondervinden.
Helaas laten onze systemen dat momenteel nog niet toe. Wij kunnen pas een nieuwe digipass koppelen aan uw rekeningen van zodra de oude digipass van uw rekeningen werd losgekoppeld. U kan dan effectief enkele dagen niet inloggen. Daarom waarschuwen we ook dat u een digipass waarvan de batterij bijna leeg is best kan laten vervangen in een periode waarin u enkele dagen zonder toegang tot uw rekeningen kan.

Omwille van het feit dat de nieuwe digipass vervolgens per post naar u wordt opgestuurd blokkeren wij voor uw veiligheid ook altijd tijdelijk de rekeningen. We zouden immers niet willen dat als de opgestuurde digipass door iemand met verkeerde intenties onderschept wordt, deze daadwerkelijk gebruikt kan worden om transacties uit te voeren op uw rekeningen.

We zijn ons uiteraard bewust van de ongemakken die hierbij komen kijken en we zijn bezig met de uitwerking van gebruiksvriendelijkere oplossingen die het u in de toekomst ongetwijfeld gemakkelijker zullen maken.
Omhoog

MadameSoleil
Full Member
Full Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 jul 2012
Contacteer:
Contacteer MadameSoleil
Verstuur privébericht

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door MadameSoleil » 29 mei 2013, 15:13

Ik ben nog bezig met mijn eerste digipass, krijg je op scherm een melding vanaf dat batterij bijna leeg is of krijg je gewoon mindere zichtbaarheid van de cijfertjes waardoor je kan afleiden dat hij bijna leeg is?
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door Rabobank.be » 29 mei 2013, 15:58

Een digipass van Rabobank.be heeft bij normaal gebruik een levensduur van 5 tot 7 jaar. Na verloop van tijd kan de batterij van de digipass leeg raken. Uw digipass toont dan de melding 'BATT' gevolgd door een nummer. Bij de melding 'BATT-5' heeft u nog ruim de tijd om uw digipass te laten vervangen. 'BATT-0' geeft aan dat de batterij volledig is opgebruikt en dat uw digipass op elk ogenblik kan uitvallen. Krijgt u de code LOCK DISABLE 2 te zien, dan is uw digipass volledig leeg.
In bovenstaande gevallen vraagt u bij ons zo snel als mogelijk gratis een nieuwe digipass aan.

Uw digipass is uitgerust met een speciale batterij, die u niet zelf kunt vervangen. Met het oude toestel kunt u terecht bij inzamelpunten voor batterijen. Gooi een onbruikbare digipass nooit bij het gewone afval.
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door ludo » 29 mei 2013, 19:48

.
Omhoog

siegie
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 dec 2011
Contacteer:
Contacteer siegie
Verstuur privébericht

Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij

  • Citeer

Bericht door siegie » 29 mei 2013, 23:26

Rabobank.be schreef:Wanneer u een digipass gratis wenst te laten vervangen omdat de batterij bijna leeg is, dan is het invullen, ondertekenen en per post opsturen van een formulier niet nodig. U kan dan immers nog steeds met uw oude digipass inloggen in de beveiligde website en ons via die weg een beveiligd bericht versturen met uw vraag om een nieuwe digipass te ontvangen.
Dit lijkt me nuttige informatie, kan dit opgenomen worden in de faq's waar ik eerder naar verwees?
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ncode.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; onder wat als de batterij van van mijn digipass leeg is

Ook dat de rekeningen zullen geblokkeerd worden staat nergens op de faq vermeld en ook niet op het invulformulier. Het lijkt me toch belangrijk dat de klant hiervan op de hoogte. Alvorens het proces te starten.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

12 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy