kosten overstappen variabele naar vaste
TIP
kosten overstappen variabele naar vaste
hoi,
wij hebben momenteel een variabele lening 3/3/3 , binnenkort zal het onze eerste herziening zijn
daar de vaste rente momenteel een pak lager staat als 3 jaar terug overweeg ik over te schakelen
kan iemand mij vertellen welke kosten dit met zich meebrengt om over te schakelen van een variabele naar een vaste???
alvast bedankt
wij hebben momenteel een variabele lening 3/3/3 , binnenkort zal het onze eerste herziening zijn
daar de vaste rente momenteel een pak lager staat als 3 jaar terug overweeg ik over te schakelen
kan iemand mij vertellen welke kosten dit met zich meebrengt om over te schakelen van een variabele naar een vaste???
alvast bedankt
Re: kosten overstappen variabele naar vaste
kijk is in de rubriek " lenen " hier op de site
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
daar kan ik helaas niets vinden , alleen leningen vergelijken ed
je cursor op " lenen " zetten,( niet klikken ) en dan zie je bij " TOOLS " herziening hypothecaire lening
hey,
thx denk dat ik het gevonden heb!
volgens mij zijn het dan de kosten voor wederbelegging + dossierkosten , kan iemand mij dit bevestigen?
dacht altijd dat wederbeleggingsvergoeding alleen was als je vervroegd geheel of gedeeltelijk terugbetaald
thx denk dat ik het gevonden heb!

volgens mij zijn het dan de kosten voor wederbelegging + dossierkosten , kan iemand mij dit bevestigen?
dacht altijd dat wederbeleggingsvergoeding alleen was als je vervroegd geheel of gedeeltelijk terugbetaald

Eigenlijk betaal je ook vervroegd terug. Je betaalt je variabele terug, en neemt een nieuwe lening voor hetzelfde bedrag maar dan met vaste rentevoet.dacht altijd dat wederbeleggingsvergoeding alleen was als je vervroegd geheel of gedeeltelijk terugbetaald
de wederbeleggingsvergoeding/vervroegde afbetaling zit volgens mij niet in deze tool berekend. Je zal dit moeten onderhandelen met de bank,omdat elke bank andere tarieven toepast, 0,25 tot 0,50 op het bedrag.
Ook zou je eens je oor te luisteren kunnen leggen bij de immotheker bij jou in de buurt.
Ook zou je eens je oor te luisteren kunnen leggen bij de immotheker bij jou in de buurt.
nog effe een klein vraagske
ik heb nu een 3/3/3 met een maximale stijging van 2%
kan deze na elke 3j 2% stijgen of is dat een maximalestijging gerekend op de rente die je van in het begin betaald?
ik heb nu een 3/3/3 met een maximale stijging van 2%
kan deze na elke 3j 2% stijgen of is dat een maximalestijging gerekend op de rente die je van in het begin betaald?
Maximaal 2 % over de volledige looptijd.
Ik zou nu zeker die variabele aanhouden hoor.
Die gaat veel meer zakken dan je nu vast zal krijgen.
Daarbij, zelfs als dan binnen 3 jaar alles terug zou stijgen, dan valt dat wel nog mee, aangezien je dan al 6 jaar intresten en kapitaal ah afbetalen bent en die stijging dan enkel berekend wordt op het openstaande kapitaal.
Oefening die je zeker eens moet maken
Ik zou nu zeker die variabele aanhouden hoor.
Die gaat veel meer zakken dan je nu vast zal krijgen.
Daarbij, zelfs als dan binnen 3 jaar alles terug zou stijgen, dan valt dat wel nog mee, aangezien je dan al 6 jaar intresten en kapitaal ah afbetalen bent en die stijging dan enkel berekend wordt op het openstaande kapitaal.
Oefening die je zeker eens moet maken

die oefening kan je maken via onze aflossingstabel simulator
https://www.spaargids.be/sparen/simulat ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
daar kan je zelf invoeren hoe de variatie evolueert in de loop der tijd
https://www.spaargids.be/sparen/simulat ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
daar kan je zelf invoeren hoe de variatie evolueert in de loop der tijd
mja ik heb nog 17jaar af te betalen , nu dat de referte-index zo gedaald is kan ik natuurlijk wel inkorten in tijd wat natuurlijk het interessantste zou zijn. Is mijn vraag kan ik zelf bepalen hoeveel tijd ik inkort , want hoe meer ik mijn tijd inkort hoe interssanter het wordt of staat er een limiet op het inkorten van de tijd?
3/3/3 CAP +2% ... KBC?
Zit je daar zou ik zeker mijn adviseur contacteren, je kan wsl 4 jaar verlengen/inkorten bij de herziening.
Ik ga ervan uit dat de nieuwe rente zeer laag zal liggen, dicht bij 0%.
Mocht dit zo zijn zou ik persoonlijk verlengen met 4 jaar.
Mocht binnen 3 jaar de intrest zeer hoog staan, kan je altijd snel een bijkomende afbetaling doen net voor de herziening. Je zal een wederbeleggingsvergoeding betalen van 3 maanden rente (extreem lage rente indien dit net voor het eind van de 3 jaarlijkse periode gedaan wordt).
Zit je daar zou ik zeker mijn adviseur contacteren, je kan wsl 4 jaar verlengen/inkorten bij de herziening.
Ik ga ervan uit dat de nieuwe rente zeer laag zal liggen, dicht bij 0%.
Mocht dit zo zijn zou ik persoonlijk verlengen met 4 jaar.
Mocht binnen 3 jaar de intrest zeer hoog staan, kan je altijd snel een bijkomende afbetaling doen net voor de herziening. Je zal een wederbeleggingsvergoeding betalen van 3 maanden rente (extreem lage rente indien dit net voor het eind van de 3 jaarlijkse periode gedaan wordt).
maar als je verlengt heb je op het einde van de rit toch meer betaalt aan interesten???? 

ja idd 3/3/3 CAP 2% bij KBC , rente 3,26%
3.26% nu, maar hoeveel na de herziening, 2% (ik zeg zomaar iets)?
Door te verlengen betaal je idd meer aan intresten, maar als je ook rekening houdt met de intresten die je krijgt op het geld dat je minder afbetaald, zal het al snel +/- een nul-operatie worden. Weet ook dat je na 3 jaar terug kan inkorten, of eender wanneer een bijkomende afbetaling doen (mits 3 maand intresten als wederbeleggingsvergoeding).
Bekijk het ook zo, de kosten van je lening (=intrestvoet) dalen, en je gaat die dan toch niet sneller afbetalen? Wat ga je doen mocht de intrestvoet stijgen, verlengen? Je bankier zal dit graag hebben.
Door te verlengen betaal je idd meer aan intresten, maar als je ook rekening houdt met de intresten die je krijgt op het geld dat je minder afbetaald, zal het al snel +/- een nul-operatie worden. Weet ook dat je na 3 jaar terug kan inkorten, of eender wanneer een bijkomende afbetaling doen (mits 3 maand intresten als wederbeleggingsvergoeding).
Bekijk het ook zo, de kosten van je lening (=intrestvoet) dalen, en je gaat die dan toch niet sneller afbetalen? Wat ga je doen mocht de intrestvoet stijgen, verlengen? Je bankier zal dit graag hebben.