Belfius Invest 05-2021 Top funds
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Belfius Invest 05-2021 Top funds
OK, dat 'gemiddelde van de laatste 12 driemaandelijkse observaties' maakt dit product sowieso oninteressant.
Ik ging ervan uit dat deze 4 fondsen in een Tak23 kopen me nochtans de volgende voordelen zou opleveren:
-probleem van aangeven Carmignac opgelost
-besparing op jaarlijkse RV (voor distrib.fondsen) (is het niet zo dat institutionelen zoals hier dit Belfius-dakfonds sowieso grotendeels of volledig aan de RV ontsnappen?).
Bon, de andere kosten wegen wellicht niet op tegen dit mogelijk voordeel, maar als er iemand met kennis mijn vraag zou kunnen beantwoorden ben ik ook weeral wat slimmer.
Ik ging ervan uit dat deze 4 fondsen in een Tak23 kopen me nochtans de volgende voordelen zou opleveren:
-probleem van aangeven Carmignac opgelost
-besparing op jaarlijkse RV (voor distrib.fondsen) (is het niet zo dat institutionelen zoals hier dit Belfius-dakfonds sowieso grotendeels of volledig aan de RV ontsnappen?).
Bon, de andere kosten wegen wellicht niet op tegen dit mogelijk voordeel, maar als er iemand met kennis mijn vraag zou kunnen beantwoorden ben ik ook weeral wat slimmer.
1.20 % per jaar beheerskosten x 8 jaar = 9.60 % voor uw bankier + de instapkosten voor het verkopende bankfiliaal.
U bent een 'gouden' klant, aan u kan de bank goed verdienen.
U bent een 'gouden' klant, aan u kan de bank goed verdienen.
Ik vrees van niet, want heb sinds ik me gaan moeien ben (account van m'n gepensioneerde ouders) daar zowat alles verkocht en naar de online makelaars gebracht.patrick1 schreef:U bent een 'gouden' klant, aan u kan de bank goed verdienen.
Maar goed, misschien was mijn vraag voor een meer algemene discussie: haalt zo'n institutioneel beleggingsvehikel een hoger rendement omdat het kan besparen op RV?
Men pretendeert kapitaalsgarantie te geven maar geeft die eigenlijk niet, men belooft eigenlijk dat u slechts een bepaald verlies kan leiden. U krijgt namelijk uw geld terug min de kosten en de inflatie. Echte kapitaalsgarantie zou zijn dat u uw geld terugkrijgt verrekend met de verlopen inflatie. M.a.w. dat de terugbetaalde som nog precies dezelfde waarde heeft als toen u instapte in het product.Rockaway schreef:
Ik wou enkel maar rechtzetten dat dit (zolang de emmitent niet failliet gaat) een product is met kapitaalsgarantie - iets wat veel mensen wensen.