Mobistar aandelen kopen?
TIP
Re: Mobistar aandelen kopen?
Ik vrees er eerlijk gezegd voor. Op korte termijn is het een dode vis voor de kat. Belgacom wordt vandaag ook kort geschoren terwijl de cijfers pas vrijdag bekend worden gemaakt.
Nog wat nuttige info: http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/124944.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog wat nuttige info: http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/124944.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Mobistar aandelen kopen?
Het lijkt me nu wel het moment waarop iedereen die weg wou van zijn Mobistar aandelen er ook daadwerkelijk uit is.
Noteren wel erg goedkoop, als ze terug met het minste dividend zouden gaan beginnen gaat het snel een toprendement geven aan de huidige koersen.
Een andere mogelijkheid is een overnemer natuurlijk.
Noteren wel erg goedkoop, als ze terug met het minste dividend zouden gaan beginnen gaat het snel een toprendement geven aan de huidige koersen.
Een andere mogelijkheid is een overnemer natuurlijk.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Re: Mobistar aandelen kopen?
@Maarten : het waren profetische woorden !1 tip, begin er niet aan, ik voel al aan mijn kleine teen dat jij flink verlies gaat maken
Re: Mobistar aandelen kopen?
insider schreef:@Maarten : het waren profetische woorden !1 tip, begin er niet aan, ik voel al aan mijn kleine teen dat jij flink verlies gaat maken
Re: Mobistar aandelen kopen?
Of Mobistar nu een koopje is, is maar de vraag.
Feit is wel dat hoe lager de koers van Mobistar is, hoe groter de kans wordt dat moeder Orange/France Telecom actie onderneemt (lees: een bod uitbrengt). Ik zou wachten, de koers blijft maar dalen en dalen, never catch a falling knife!
Feit is wel dat hoe lager de koers van Mobistar is, hoe groter de kans wordt dat moeder Orange/France Telecom actie onderneemt (lees: een bod uitbrengt). Ik zou wachten, de koers blijft maar dalen en dalen, never catch a falling knife!
Re: Mobistar aandelen kopen?
ik heb mij ook lelijk mispakt aan Mobistar. Gelukkig stond er geen geld klaar om aandelen te kopen of ik had nog een ramp in mijn portefeuille.
Sowieso blijf ik er voorstander voor. Er zijn maar een beperkt aantal licenties beschikbaar in een groeiende markt. En als de kabel opengegooid wordt, zijn ze toch een groot nadeel kwijt.
maar met vallende messen oprapen heb ik ook al mijn les geleerd. Ik heb bijna geen vingers meer
Sowieso blijf ik er voorstander voor. Er zijn maar een beperkt aantal licenties beschikbaar in een groeiende markt. En als de kabel opengegooid wordt, zijn ze toch een groot nadeel kwijt.
maar met vallende messen oprapen heb ik ook al mijn les geleerd. Ik heb bijna geen vingers meer
Re: Mobistar aandelen kopen?
De teloorgang van Mobistar van voor mij van jaren ver te zien. Packs die niet aansloegen, roaming, digitale TV die een ware flop was enz.
De mensen die mij kennen van andere forums zoals Evita, Fientje, Brugse Leeuw, Marcheyrman, ReteilP, Mouche, Maarten... kunnen dit enkel en alleen maar bevestigen.
Persoonlijk heb ik mijn Mobistars verkocht aan 50,77 euro. Ik geloofde nooit dat iemand een telecombedrijf zou overnemen in een totaal verzadigde markt. Diverse malen zo verkocht boven de 50 euro. Mobistar was vroeger het aandeel waar ik meest op trade. Sinds verkocht aan 50,77 euro heb ik er wijzelijk afgebleven en dat bleek ook de enige juiste strategie te zijn.
De mensen die mij kennen van andere forums zoals Evita, Fientje, Brugse Leeuw, Marcheyrman, ReteilP, Mouche, Maarten... kunnen dit enkel en alleen maar bevestigen.
Persoonlijk heb ik mijn Mobistars verkocht aan 50,77 euro. Ik geloofde nooit dat iemand een telecombedrijf zou overnemen in een totaal verzadigde markt. Diverse malen zo verkocht boven de 50 euro. Mobistar was vroeger het aandeel waar ik meest op trade. Sinds verkocht aan 50,77 euro heb ik er wijzelijk afgebleven en dat bleek ook de enige juiste strategie te zijn.
Re: Mobistar aandelen kopen?
Maarten schreef:Of Mobistar nu een koopje is, is maar de vraag.
Feit is wel dat hoe lager de koers van Mobistar is, hoe groter de kans wordt dat moeder Orange/France Telecom actie onderneemt (lees: een bod uitbrengt). Ik zou wachten, de koers blijft maar dalen en dalen, never catch a falling knife!
had na de daling van 30% een (korte) stijging verwacht maar ze blijven maar dalen. Blijf er ver van weg.
Wie gaat een bod uitbrengen ? Iemand die de problemen kan oplossen. Had France Telecom het gekund hadden ze het al gedaan, Telenet misschien als het nog wat goedkoper wordt met een aandelenruil ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Re: Mobistar aandelen kopen?
Grote investeerders (fondsen) zeiden begin dit jaar de volgende aandelen te vermijden :
- telecomaandelen omdat de winstmarges door toenemende concurrentie en politieke inmenging alsmaar verkleinen;
- mijnaandelen omdat de prijzen van grondstoffen te volatiel zijn;
- bankaandelen omdat die hun boekhouding ondoorzichtig is en ze nog altijd verrassingen kunnen inhouden.
Op die 7 maanden tijd kan ik ze geen ongelijk geven...
- telecomaandelen omdat de winstmarges door toenemende concurrentie en politieke inmenging alsmaar verkleinen;
- mijnaandelen omdat de prijzen van grondstoffen te volatiel zijn;
- bankaandelen omdat die hun boekhouding ondoorzichtig is en ze nog altijd verrassingen kunnen inhouden.
Op die 7 maanden tijd kan ik ze geen ongelijk geven...
Re: Mobistar aandelen kopen?
Wie een gokje wil wagen, Mobistar is met de huidige koers toch wel een kanshebber..
Re: Mobistar aandelen kopen?
Pardon my french, maar aan alle zotten die Mobistar zouden willen kopen. Mijn mening: NIET DOEN !!!
Maak eens de vergelijking met Telenet en Belgacom en M is momenteel meer een zombiebedrijf dan wat anders. Ze hebben hun dividend niet geschrapt omdat ze dat zo per sé wilden maar omdat ze geen nagel aan hun gat hebben.
Maak eens de vergelijking met Telenet en Belgacom en M is momenteel meer een zombiebedrijf dan wat anders. Ze hebben hun dividend niet geschrapt omdat ze dat zo per sé wilden maar omdat ze geen nagel aan hun gat hebben.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
-
anonymous
Re: Mobistar aandelen kopen?
Allereerst: Ik spreek me niet uit over het wel/niet aankopen van aandelen.
Nu is het wel frappant dat Telenet de aanval inzet op Mobistar. Telenet heeft zelf geen gsm netwerk, maar is een virtuele operator op het Mobistar netwerk. Dus (stel) dat Mobistar kopje ondergaat, valt Telenet ook weg en blijft enkel Proximus over (zoveel stelt Base niet voor).
Zelfs VOO (Waalse kabelaar) gaat nu Telenet-like paketten aanbieden met gsm via Mobistar netwerk.
Nu is het wel frappant dat Telenet de aanval inzet op Mobistar. Telenet heeft zelf geen gsm netwerk, maar is een virtuele operator op het Mobistar netwerk. Dus (stel) dat Mobistar kopje ondergaat, valt Telenet ook weg en blijft enkel Proximus over (zoveel stelt Base niet voor).
Zelfs VOO (Waalse kabelaar) gaat nu Telenet-like paketten aanbieden met gsm via Mobistar netwerk.
Re: Mobistar aandelen kopen?
Zo'n vaart zal het wel niet lopen zeker, maar soit.anonymous schreef:Nu is het wel frappant dat Telenet de aanval inzet op Mobistar. Telenet heeft zelf geen gsm netwerk, maar is een virtuele operator op het Mobistar netwerk. Dus (stel) dat Mobistar kopje ondergaat, valt Telenet ook weg en blijft enkel Proximus over (zoveel stelt Base niet voor).
Concurrentie is duidelijk wel verhoogd, waarbij Mobistar de zware verliezer is en Telenet & Belgacom de grote overwinnaars zijn.
Die concurrentie-slag zal wat mij betreft alleen nog toenemen in de komende jaren.
Voor aandeelhouders van telecomwaarden zie ik dus persoonlijk nog weinig potentieel in het verschiet.
Re: Mobistar aandelen kopen?
Als de kabel opengegooid wordt (wat er ooit wel zal van komen), waarom zou Mobistar dan niet kunnen wat Telenet en Belgacom kan ?
Re: Mobistar aandelen kopen?
Mobistar moet het geld hebben om een eigen kabelnetwerk uit te bouwen. Base werkt nu ook met het netwerk van Belgacom maar uiteindelijk zijn dit in mijn ogen vooral inkomsten voor Belgacom. En daarnaast is het netwerk van M veel zwakker dan dat van B.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 



