wie behoort een bankrekeningnummer toe?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
de stucker
- Jr. Member

- Contacteer:
wie behoort een bankrekeningnummer toe?
ik heb geld overgeschreven op een bankrekeningnummer omdat ik een betaling diende uit te voeren.
De betrokken persoon heeft dat geld nooit ontvangen, bij controle had ik een verkeerd nummer gebruikt.
Het is wel degelijk overgeschreven maar een verkeerd nummer gebruikt.
Hoe kom ik te weten aan wie dit nummer toebehoort en hoe kan ik me geld recuperen?
De betrokken persoon heeft dat geld nooit ontvangen, bij controle had ik een verkeerd nummer gebruikt.
Het is wel degelijk overgeschreven maar een verkeerd nummer gebruikt.
Hoe kom ik te weten aan wie dit nummer toebehoort en hoe kan ik me geld recuperen?
Re: wie behoort een bankrekeningnummer toe?
Dat zul je nooit te weten komen, dat is bankgeheim. Ga naar je bank en leg de zaak uit, hopelijk kunnen zij nog iets doen.
Maar als het een Belgisch bankrekeningnummer was dan moet je al twee cijfers verkeerd hebben ingegeven. Er zit namelijk een rekenkundige controle op.
Maar als het een Belgisch bankrekeningnummer was dan moet je al twee cijfers verkeerd hebben ingegeven. Er zit namelijk een rekenkundige controle op.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Laatst gewijzigd door TNTim op 2 augustus 2013, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Deze pagina is enkel toegankelijk voor 'De Tijd Digitaal' of 'De Tijd Compleet' abonnees.
Juist, net de tekst er ook deels bijgezet.Yaris schreef:Deze pagina is enkel toegankelijk voor 'De Tijd Digitaal' of 'De Tijd Compleet' abonnees.
Oeps, als dat maar geen schending van het copyright is waarvoor de Webmaster zo bang is. Zelfs met citaten moet je hier al oppassen.
Op het gevaar af van té offtopic te gaan: delete de quote indien nodig. Alle credits van quote gaan naar de link erboven!
(Wtf is dat eig met die krant, helft van de keren opent het volledige artikel en andere helft moet je abonnee zijn om het te lezen...)
Ik probeer enkel de TS te helpen en op die link vond ik het het duidelijkst.
(Wtf is dat eig met die krant, helft van de keren opent het volledige artikel en andere helft moet je abonnee zijn om het te lezen...)
Ik probeer enkel de TS te helpen en op die link vond ik het het duidelijkst.
Stuur de topicstarter een kopie van het artikel via PM.
Will do.Yaris schreef:Stuur de topicstarter een kopie van het artikel via PM.
Probeer anders het venster te open in een incognitovenster, lukt normaal ook als je gratis bij de tijd bent ingeschreven,dan kan je gratis 8 artikels lezen per maand, de rest in incognito maar als je dit te véél doet gaat die truc ook niet meer!
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ik weet niet of je iemand kan verplichten geld dat per ongeluk overgeschreven is, terug te storten. Alhoewel als ik per ongeluk te veel loon krijg moet ik dat ook teruggeven anders pakken ze het gewoon af van de volgende maand plus "dervingskosten" 
Ja, daarvoor geldt het principe van onverschuldigde betaling. (Of ook zelfs ongerechtvaardigde verrijking als ik het me nog goed herinner uit schooltijdSebastiaan1985 schreef:Ik weet niet of je iemand kan verplichten geld dat per ongeluk overgeschreven is, terug te storten. Alhoewel als ik per ongeluk te veel loon krijg moet ik dat ook teruggeven anders pakken ze het gewoon af van de volgende maand plus "dervingskosten"
Je kan het gewoon terugeisen voor de rechtbank als ze het niet vrijwillig doen als je erom vraagt. Als ze door de rechtbank verplicht worden het terug te geven en het na dit vonnis nog steeds weigeren, kan je gerechtsdeurwaarder inschakelen etc.
Op basis van art 1235 van het burgerlijk wetboek kan men dit terugvorderen
Art.1235
Iedere betaling onderstelt een schuld : hetgeen betaald is zonderverschuldigd tezijn, kan worden teruggevorderd.
Geen terugvordering kan plaatshebben ten opzichte van natuurlijkeverbintenissen die menvrijwillig voldaan heeft.
Art.1235
Iedere betaling onderstelt een schuld : hetgeen betaald is zonderverschuldigd tezijn, kan worden teruggevorderd.
Geen terugvordering kan plaatshebben ten opzichte van natuurlijkeverbintenissen die menvrijwillig voldaan heeft.