Fortuneo: authentificatie via SMS niet gratis
Fortuneo: authentificatie via SMS niet gratis
Opgelet bij gebruik van deze service in combinatie met een Aldi Talk SIM kaart!!!
Per ontvangen SMS wordt 0.25 EUR aangerekend door Aldi Talk omdat deze berichten worden verzonden vanuit een internationaal telefoonnummer.
In tegenstelling tot wat vermeld staat op de website van de gezinsbond, is deze service (in combinatie met Aldi Talk) allesbehalve gratis.
Per ontvangen SMS wordt 0.25 EUR aangerekend door Aldi Talk omdat deze berichten worden verzonden vanuit een internationaal telefoonnummer.
In tegenstelling tot wat vermeld staat op de website van de gezinsbond, is deze service (in combinatie met Aldi Talk) allesbehalve gratis.
-
webmaster
Re: Fortuneo: authentificatie via SMS niet gratis
bericht verplaatst naar 'vraag het aan fortuneo rubriek' zodat Fortuneo ook kan reageren
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dan zou ik toch eens naar Aldi bellen, want dit is niet normaal. Voor elke ontvangen SMS in Belgie zijn er normaal geen kosten verbonden. Natuurlijk wel als je je niet in Belgie zou bevinden.
Tarieven kan je terugvinden op volgende link :
http://www.medionmobile.be/nl/talk/tari ... nationaal/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarieven kan je terugvinden op volgende link :
http://www.medionmobile.be/nl/talk/tari ... nationaal/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had reeds contact opgenomen met Aldi (Medion Mobile) vóór ik dit bericht plaatste op het forum. Hun reactie (inclusief typefouten):
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben een reactie ontvangen met betrekking tot de sms berichten.
De sms beridchten worden verzaonden vanuit een internationaal telefoonnummer en deze moeten betaald worden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medion Mobile
Mevr. N. Kranen
Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 19.00 uur op telefoonnummer: 02 200 62 00 en via de fax op 02 200 62 01.
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben een reactie ontvangen met betrekking tot de sms berichten.
De sms beridchten worden verzaonden vanuit een internationaal telefoonnummer en deze moeten betaald worden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medion Mobile
Mevr. N. Kranen
Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 19.00 uur op telefoonnummer: 02 200 62 00 en via de fax op 02 200 62 01.
Heb juist op de website nogmaals gekeken en daar staat duidelijk dat een SMS ontvangen in het buitenland gratis is.
Een SMS versturen naar buitenland kost 0,25 €, maar ontvangen zou gratis moeten zijn. Ik zou het hier niet bij laten en teruggaan naar Aldi TALK.
Een SMS versturen naar buitenland kost 0,25 €, maar ontvangen zou gratis moeten zijn. Ik zou het hier niet bij laten en teruggaan naar Aldi TALK.
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
Een SMS ontvangen is altijd gratis, tenzij je je expliciet ingeschreven hebt op zo'n nummer. Dat is logisch want in tegenstelling tot oproepen kan je bij een SMS niet kiezen of je die al dan niet ontvangt.
Ik heb de proef op de som genomen en inderdaad vastgesteld dat er 0.25 euro aangerekend wordt voor een authenticatie SMS van Fortuneo bij Aldi Talk.
Is er hier iemand die kan bevestigen dat er bij andere providers niets aangerekend wordt ?
Blijkbaar is dit wel een premium sms die standaard geblokkeerd is bij o.m. Colruyt Mobile.
Premium SMS zijn betaalde SMS-diensten van derden. Dus ik veronderstel dat die kost aangerekend wordt door Fortuneo.
Heeft Fortuneo hier ooit al eens vermeld dat die sms gratis is ? In hun tarieven vind ik daarover niets terug.
Is er hier iemand die kan bevestigen dat er bij andere providers niets aangerekend wordt ?
Blijkbaar is dit wel een premium sms die standaard geblokkeerd is bij o.m. Colruyt Mobile.
Premium SMS zijn betaalde SMS-diensten van derden. Dus ik veronderstel dat die kost aangerekend wordt door Fortuneo.
Heeft Fortuneo hier ooit al eens vermeld dat die sms gratis is ? In hun tarieven vind ik daarover niets terug.
Carrefour Mobile Prepaid rekent niets aan.Bartd schreef:Is er hier iemand die kan bevestigen dat er bij andere providers niets aangerekend wordt ?
In een eerder ontvangen mail van Fortuneo helpdesk wordt uitdrukkelijk vermeld dat voor deze SMS service geen kosten worden aangerekend:
Beste Klant,
Wij hebben uw mail goed ontvangen waarvoor dank.
Onze berichtjes zijn gratis.Ze hebben uw 0,25 euro afgetrokken voor een andere berichtje of anders met uw operator zien waarom dat zij uw kosten hebben berekent.
Gelieve niet te antwoorden op deze mail. Om ons een nieuw bericht te sturen gaat u naar de site http://www.fortuneo.be" onclick="window.open(this.href);return false; naar de rubriek "Ons contacteren".
Met vriendelijke groeten,
Beste Klant,
Wij hebben uw mail goed ontvangen waarvoor dank.
Onze berichtjes zijn gratis.Ze hebben uw 0,25 euro afgetrokken voor een andere berichtje of anders met uw operator zien waarom dat zij uw kosten hebben berekent.
Gelieve niet te antwoorden op deze mail. Om ons een nieuw bericht te sturen gaat u naar de site http://www.fortuneo.be" onclick="window.open(this.href);return false; naar de rubriek "Ons contacteren".
Met vriendelijke groeten,
Geen kosten bij Simyo (Base)
Ik heb ook dat probleem en heb Fortuneo via mail gecontacteerd en ze sturen mij een digipass.
Ik heb Aldi Talk gecontacteerd en ze hebben het bedrag van de sms (2x) terug bij mijn beltegoed gestort.
Vanaf morgen 27/02/2013 zou er geen kost meer aangerekend worden voor de sms. We zullen het in de gaten houden.
Vanaf morgen 27/02/2013 zou er geen kost meer aangerekend worden voor de sms. We zullen het in de gaten houden.
-
gast9876
Colruyt Mobile werkt nog niet voor premium SMS
https://www.facebook.com/colruytmobile
"Onze mogelijkheden breiden weer uit: je kan voortaan ook premium-sms’en versturen bij Colruyt Mobile. Deelnemen aan een wedstrijd, een busticket kopen of je parkingticket betalen per sms … het kan allemaal."
Bij Fortuneo lukte dit nog altijd niet....
Hun antwoord:
Colruyt Mobile Beste *****, het klopt inderdaad dat de SMS'en van Fortuneo op dit moment nog niet doorgaan bij Colruyt Mobile. Dit zal eind september opgelost zijn. Mvg
https://www.facebook.com/colruytmobile
"Onze mogelijkheden breiden weer uit: je kan voortaan ook premium-sms’en versturen bij Colruyt Mobile. Deelnemen aan een wedstrijd, een busticket kopen of je parkingticket betalen per sms … het kan allemaal."
Bij Fortuneo lukte dit nog altijd niet....
Hun antwoord:
Colruyt Mobile Beste *****, het klopt inderdaad dat de SMS'en van Fortuneo op dit moment nog niet doorgaan bij Colruyt Mobile. Dit zal eind september opgelost zijn. Mvg
-
gast9876
Heb zonet eens proberen in te loggen via SMS en colruyt Mobile en het werkt!