Speelt grote eigen inbreng nog een rol?
TIP
-
beginner
Speelt grote eigen inbreng nog een rol?
Ik verduidelijk even de situatie:
Grond en woning kosten samen +/- 600.000euro.
Ik heb een eigen inbreng van +/- 350.000euro
Volgens verschillende banken maakt dit vandaag de dag nog weinig uit.
Klopt dit of kan dit toch nog uitgespeeld worden?
Verder nog een vraag waarmee ik worstel:
In een eerste fase dien ik de grond aan te kopen (+/- 250.000euro). Kort daarna zet ik een nieuwbouw (+/- 350.000euro die in schijven wordt betaald). Wat is nu strategisch het beste:
1) Het volledige hypothecaire krediet (+/- 250.000euro) in 1 keer gaan gebruiken voor de aankoop van de grond?
2) De grond eerst verwerven met de eigen middelen en pas nadien een hypothecaire lening aangaan voor de nieuwbouw?
Bedankt voor jullie advies!!
Grond en woning kosten samen +/- 600.000euro.
Ik heb een eigen inbreng van +/- 350.000euro
Volgens verschillende banken maakt dit vandaag de dag nog weinig uit.
Klopt dit of kan dit toch nog uitgespeeld worden?
Verder nog een vraag waarmee ik worstel:
In een eerste fase dien ik de grond aan te kopen (+/- 250.000euro). Kort daarna zet ik een nieuwbouw (+/- 350.000euro die in schijven wordt betaald). Wat is nu strategisch het beste:
1) Het volledige hypothecaire krediet (+/- 250.000euro) in 1 keer gaan gebruiken voor de aankoop van de grond?
2) De grond eerst verwerven met de eigen middelen en pas nadien een hypothecaire lening aangaan voor de nieuwbouw?
Bedankt voor jullie advies!!
Re: Speelt grote eigen inbreng nog een rol?
veel info vind u bij,
http://www.immotheker.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.defa.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.immotheker.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.defa.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
quotiteit (verhouding te lenen bedrag / aankoopprijs) speelt wel degelijk een rol. Met een quotiteit van 100% bv krijg je tegenwoordig nog maar moeilijk een lening (groot risico voor de bank). Hoe lager de quotiteit, dus hoe meer eigen inbreng, hoe lager het risico voor de bank dus hoe makkelijker je een lening kan krijgen.
Ik kan mij vergissen maar volgens mij is het voordeliger om niet te lenen voor de grond:
- Anders dien je al veel sneller rente te betalen.
- Hypothecair krediet voor grond is volgens mij niet aftrekbaar. Maar zoals al meermaals gesteld. Wat gaat 2014 - 2015 brengen?
Ik denk dat het ook gemakkelijker onderhandelen is bij de bank als je kan zeggen dat de grond van eigen middelen zal betaald worden.
- Anders dien je al veel sneller rente te betalen.
- Hypothecair krediet voor grond is volgens mij niet aftrekbaar. Maar zoals al meermaals gesteld. Wat gaat 2014 - 2015 brengen?
Ik denk dat het ook gemakkelijker onderhandelen is bij de bank als je kan zeggen dat de grond van eigen middelen zal betaald worden.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad Nightwolf. Een quotiteit van 80% is 'n kantelpunt voor de banken. Leningen met een quotiteit van minder dan 80% hebben slechts 'n weging van 50% op de risicogewogen bezittingen van de bank (Basel-normen), leningen die hoger zijn worden voor de volle 100% als risicovol kapitaal beschouwd. Het is dus wel degelijk van belang of je onder de 80% blijft of er boven. Mogelijk maakt het voor een bank minder uit of je aan een quotiteit van 35% of van 30% gaat lenen. Daar gaan ze er al vanuit dat het risico quasi nihil is en maakt het ook geen verschil voor het behalen van hun normen.
Het belang van quotiteit
Het belang van quotiteit
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
beginner
Bedankt voor de reacties!
Ik drukte me misschien verkeerd uit.
De aankoop van de grond omvat reeds een woning. Deze woning zal echter worden afgebroken en er komt een nieuwbouw in de plaats.
Dus dan vraag ik me af of je best eerst de grond met eigen middelen aankoopt of pas de nieuwbouw.
Ik drukte me misschien verkeerd uit.
De aankoop van de grond omvat reeds een woning. Deze woning zal echter worden afgebroken en er komt een nieuwbouw in de plaats.
Dus dan vraag ik me af of je best eerst de grond met eigen middelen aankoopt of pas de nieuwbouw.