obligatiefonds uitstappen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
obligatiefonds uitstappen
Ik heb mijn spaargeld bij één bank en wenst te spreiden naar spaarrekeningen over enkele banken.
Ik wens een obligatiefonds te beëindigen en stel me de vraag hoe dit het best wordt aangepast. Bij een eerste informatie blijkt dat ik ze te koop moet aanbieden. Blijkbaar zou dit via PC banking kunnen en moet te koop aangeboden worden voor de eerste maandag van de maand. Pas op het moment van de verkoop zou ik de waarde die geboden is kennen. Maar dan is er geen terug meer. Op voorhand zou de bank mij geen informatie kunnen geven over de waarde die ik er nog voor krijg.
heeft iemand hier ervaring mee? beste groeten.
Ik wens een obligatiefonds te beëindigen en stel me de vraag hoe dit het best wordt aangepast. Bij een eerste informatie blijkt dat ik ze te koop moet aanbieden. Blijkbaar zou dit via PC banking kunnen en moet te koop aangeboden worden voor de eerste maandag van de maand. Pas op het moment van de verkoop zou ik de waarde die geboden is kennen. Maar dan is er geen terug meer. Op voorhand zou de bank mij geen informatie kunnen geven over de waarde die ik er nog voor krijg.
heeft iemand hier ervaring mee? beste groeten.
Re: obligatiefonds uitstappen
Het klopt dat de waarde van een fonds slechts gekend is op het ogenblik van verkoop/aankoop.
Je kan wel enig idee krijgen indien je de vorige koers van het fonds opzoekt. Bvb. op www.morningstar.be
Hou er wel rekening mee dat in de huidige omstandigheden de waarde sterk kan schommelen en dus toch sterk kan afwijken van de vorige koers, bvb. indien je fonds obligaties uit de financiele sector bevat.
Je kan wel enig idee krijgen indien je de vorige koers van het fonds opzoekt. Bvb. op www.morningstar.be
Hou er wel rekening mee dat in de huidige omstandigheden de waarde sterk kan schommelen en dus toch sterk kan afwijken van de vorige koers, bvb. indien je fonds obligaties uit de financiele sector bevat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb aan de bank gevraagd of ze mij een indicatie kunnen geven van afwijking op de huidige koers gezien het hier inderdaad gekoppeld is aan de TEC 1O index van Franse staatsleningen. Hopelijk lukt dit.
Betreffende de uistapkosten staat in de infobrochure van dit Fonds 1% "ten guste van het compartiment" en tax (TOB) van 0.5%.
Wat betekend hier "compartiment"? Is dit dus een uitstapkost van 1,5% op de huidige waarde van het fonds?
Betreffende de uistapkosten staat in de infobrochure van dit Fonds 1% "ten guste van het compartiment" en tax (TOB) van 0.5%.
Wat betekend hier "compartiment"? Is dit dus een uitstapkost van 1,5% op de huidige waarde van het fonds?
Wat is de naam van het fonds? Dan kunnen we het wellicht wel terugvinden op de site van de Tijd. Daar staan heel wat fondsen op om zo een koersverloop te zien.
naam van het fonds is B Fix Bond plus 20. Via de eerder doorgegeven site van morningstar was het niet te vinden.
Ik ben overtuigd om dit te verkopen maar vrees onrealistisch weinig te krijgen.
Ik ban niet gekend met de procedure van deze verkoop. Blijft de waarde in de buurt van de laatste inventariswaarde of kan dit zonder dat ik het in de hand heb verkocht worden met enorm verlies?
Ik ben overtuigd om dit te verkopen maar vrees onrealistisch weinig te krijgen.
Ik ban niet gekend met de procedure van deze verkoop. Blijft de waarde in de buurt van de laatste inventariswaarde of kan dit zonder dat ik het in de hand heb verkocht worden met enorm verlies?
afhankelijk van de aandelen waarin het belegd is kan het gevoelig zakken of stijgen. bv als één van de aandelen die in de portefeuille van het fonds zit failliet gaat en dus op 0,00 komt kan het fonds redelijk zakken. Hangt wel af van de weging die dat aandeel heeft dan natuurlijk.
1 156,81 op 15/09/08
http://tijd.fundscreener.nl/Pages/Funds ... d=60186925
er is wel geen detail beschikbaar van aandelen die in het fonds zitten.
Ook bij Fortis zelf is er niet veel over te vinden
Link op fortis site
1 156,81 op 15/09/08
http://tijd.fundscreener.nl/Pages/Funds ... d=60186925
er is wel geen detail beschikbaar van aandelen die in het fonds zitten.
Ook bij Fortis zelf is er niet veel over te vinden
Link op fortis site
Kan ik deze obligatie aan een andere bank kunnen verkopen waar ik dan hiermee een spaarrekening open?
Dit fonds belegt in franse overheidsobligaties en lijkt niet erg volatiel. De koers bij verkoop zal wellicht niet al te sterk afwijken (max 3% tot 4%).GJG schreef:
Je betaalt natuurlijk ook de uitstapkost.
Indien je dit aangekocht hebt bij de lancering, dan heb je incl. in- en uitstapkosten een jaarrendement van ca. 2,6% gerealiseerd. Zelfs al houd je het fonds bij to einddatum, zal je waarschijnlijk nooit meer dan het minimumrendement van 3,66% halen.
Typisch een van de honderden fondsen waarmee Fortis hun klanten in het zak zet.
Goed dat je dit verkoopt ! Indien je dit kan via PC banking, gewoon doen.
Laatst gewijzigd door robokat op 2 oktober 2008, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Robakat, van herte dank voor deze heldere toelichting.