dual sim gsm helpt voor te besparen
dual sim gsm helpt voor te besparen
nog een tip voor wie wil besparen: koop een dual sim gsm
met die dual sim gsm kan je data en bellen opsplitsen, en dan kan je voor data en bellen het interessantste aanbod kiezen los van elkaar
hoe ik het doe:
SIM1: bellen : ik heb een mobile vikings sim voor te bellen, ik laad het maximale op (60 euro) en dan bel ik aan 5 cent per minuut gedurende 6 maanden. Na elke herlaadbeurt heb ik ook gedurende 1 maand gratis data op dezelfde sim.
SIM 2 :data: na 1 maand valt die gratis data op SIM 1 weg, dus dan schakel ik mijn dataverbruik over naar de tweede sim.
de tweede sim is ook een mobile vikings, die laad ik op met 10 euro (= 500 megabyte), dat is voldoende voor mij voor een maand, de maand daarop herlaad ik terug met 5 euro enzovoort
Na 6 maanden kan ik de belwaarde van sim 2 voor 50% recupereren, via zo'n inbelnummer, dus heeft die 500 mega per maand eigenlijk maar 5 euro gekost
Voordeel: of ik nu veel bel of weinig, ik heb steeds het tarief van 5 cent per minuut gedurende 6 maanden. En ook surfen doe ik supergoedkoop via de sim 2.
Ik vermoed dat er niet veel mensen zijn nog goedkoper kunnen bellen dan mij. Bovendien heb ik geen verplichting naar maandelijkse bijdrage, geen belverbruik is geen kost.
Ben benieuwd wat julie hiervan vinden
met die dual sim gsm kan je data en bellen opsplitsen, en dan kan je voor data en bellen het interessantste aanbod kiezen los van elkaar
hoe ik het doe:
SIM1: bellen : ik heb een mobile vikings sim voor te bellen, ik laad het maximale op (60 euro) en dan bel ik aan 5 cent per minuut gedurende 6 maanden. Na elke herlaadbeurt heb ik ook gedurende 1 maand gratis data op dezelfde sim.
SIM 2 :data: na 1 maand valt die gratis data op SIM 1 weg, dus dan schakel ik mijn dataverbruik over naar de tweede sim.
de tweede sim is ook een mobile vikings, die laad ik op met 10 euro (= 500 megabyte), dat is voldoende voor mij voor een maand, de maand daarop herlaad ik terug met 5 euro enzovoort
Na 6 maanden kan ik de belwaarde van sim 2 voor 50% recupereren, via zo'n inbelnummer, dus heeft die 500 mega per maand eigenlijk maar 5 euro gekost
Voordeel: of ik nu veel bel of weinig, ik heb steeds het tarief van 5 cent per minuut gedurende 6 maanden. En ook surfen doe ik supergoedkoop via de sim 2.
Ik vermoed dat er niet veel mensen zijn nog goedkoper kunnen bellen dan mij. Bovendien heb ik geen verplichting naar maandelijkse bijdrage, geen belverbruik is geen kost.
Laatst gewijzigd door gerd op 12 november 2013, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: dual sim gsm helpt voor te besparen
Ik dacht dat er hier ook spaargidsers zijn die Mobile Viking zijn en na hun maand, sms'en sturen naar betaallijn.be of zoiets.
Die sms'en kosten 2 euro dacht ik en dan stort die betaallijn een groot deel terug op je bankrekening.
Ikzelf moet het ook nog eens uitpluizen.
Die sms'en kosten 2 euro dacht ik en dan stort die betaallijn een groot deel terug op je bankrekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is het minimum herlaad bedrag bij MV niet 10 Euro i.p.v. 5 Euro?gerd schreef:
de tweede sim is ook een mobile vikings, die laad ik op met 5 euro (= 500 megabyte), dat is voldoende voor mij voor een maand, de maand daarop herlaad ik terug met 5 euro enzovoort
Na 6 maanden kan ik de belwaarde van sim 2 voor 50% recupereren, via zo'n inbelnummer, dus heeft die 500 mega per maand eigenlijk maar 2,5 euro gekost
juist, heb mn oorspronkelijk bericht aangepastwaterboy schreef: Is het minimum herlaad bedrag bij MV niet 10 Euro i.p.v. 5 Euro?
dat kan je ook doen, maar... als je dat maandelijks doet, om telkens opnieuw data te hebben, dan wordt je bellen wel veel duurder omdat je de belwaarde maar helft terugkrijgt, terwijl je met een overschot aan data zit elke maandBrugse Leeuw schreef: Ik dacht dat er hier ook spaargidsers zijn die Mobile Viking zijn en na hun maand, sms'en sturen naar betaallijn.be of zoiets.
beter is om met een dual sim de belwaarde volledig op te bellen, en ondertussen het minimum te herladen met de tweede sim
@Gerd: Wat gebeurt er als ik op een GSM met 1 SIM 60 euro oplaad (voor het 5 cent beltarief) en daarna voor 500MB data gedurende 5 maanden. Gebruik ik na de eerste maand dan eerst nog de resterende beltijd van mijn 60 euro op aan 5 cent/min of valt alles dan ineens op 33 cent/minuut.
Ik bel gemiddeld een kleine 2 uur per maand, met die 60 euro heb ik 20 uur, ik zou dus zo'n 35 euro opbellen, ofwel 25 euro overhouden. Hierbij geteld de 50 euro van mijn 5 maanden 10 euro data geeft mij een saldo van 110 (60+(5x10) - 37 (75 euro à 50% naar betaallijn). Zou me dus 73 euro per 6 maand kosten ofwel iets meer dan 12 euro per maand.
Of vergis ik mij ergens ?
Intussen even gemaild met MV en inderdaad, na 1 maand zou ik met een bijlading van 10 euro voor het ganse beltegoed op 33 cent/min terecht komen.
Ik bel gemiddeld een kleine 2 uur per maand, met die 60 euro heb ik 20 uur, ik zou dus zo'n 35 euro opbellen, ofwel 25 euro overhouden. Hierbij geteld de 50 euro van mijn 5 maanden 10 euro data geeft mij een saldo van 110 (60+(5x10) - 37 (75 euro à 50% naar betaallijn). Zou me dus 73 euro per 6 maand kosten ofwel iets meer dan 12 euro per maand.
Of vergis ik mij ergens ?
Intussen even gemaild met MV en inderdaad, na 1 maand zou ik met een bijlading van 10 euro voor het ganse beltegoed op 33 cent/min terecht komen.