Experimenteren met aandelen
TIP
Experimenteren met aandelen
Vorige week heb ik in een impulsieve bui aandelen gekocht. Ik wil wat experimenteren op de beurs, maar wil mijn spaargeld ook niet allemaal in het gedrang brengen.
Voor mijn werk kom ik op heel wat verschillende bedrijven. Als ik aandelen koop, koop ik er bij voorkeur van deze bedrijven. Hoewel ik de koers zeker niet mee kan bepalen, geeft het toch een persoonlijke toets.
Daarom heb ik voor ongeveer 100 euro aandelen gekocht. Direct erna merkte ik dat dit mss niet zo slim was aangezien het makelaarsloon van 20 euro die erbij komt.
Zijn er manieren om dit anders aan te pakken, en toch met een vrij klein bedrag op de beurs te starten. Mijn idee was om de winst steeds te herinvesteren, en zo niet aan mijn andere spaargeld te raken. Gaat het dan mis op de beurs, dan verlies ik maar de initiële 100 euro.
Rijk zal ik zo niet worden, dat besef ik, maar dat is ook de bedoeling niet.
Zijn er mensen die mij praktisch op weg kunnen zetten.
Voor mijn werk kom ik op heel wat verschillende bedrijven. Als ik aandelen koop, koop ik er bij voorkeur van deze bedrijven. Hoewel ik de koers zeker niet mee kan bepalen, geeft het toch een persoonlijke toets.
Daarom heb ik voor ongeveer 100 euro aandelen gekocht. Direct erna merkte ik dat dit mss niet zo slim was aangezien het makelaarsloon van 20 euro die erbij komt.
Zijn er manieren om dit anders aan te pakken, en toch met een vrij klein bedrag op de beurs te starten. Mijn idee was om de winst steeds te herinvesteren, en zo niet aan mijn andere spaargeld te raken. Gaat het dan mis op de beurs, dan verlies ik maar de initiële 100 euro.
Rijk zal ik zo niet worden, dat besef ik, maar dat is ook de bedoeling niet.
Zijn er mensen die mij praktisch op weg kunnen zetten.
Re: Experimenteren met aandelen
Als je met echt heel kleine bedragen wil starten is het sowieso moeilijker om te spreiden (zowel qua aankoop- en verkoopmomenten als qua spreiding regionaal en per sector)
Ik denk dat je het beste bent met een account bij Bink bank na een referral.
Dan heb je €100 gratis transactietegoed als ik mij niet vergis.
Dan blijft er enkel beurstaks over per transactie.
Zou aanraden om trackers te kopen, market vectors en dergelijke.
Ik denk dat je het beste bent met een account bij Bink bank na een referral.
Dan heb je €100 gratis transactietegoed als ik mij niet vergis.
Dan blijft er enkel beurstaks over per transactie.
Zou aanraden om trackers te kopen, market vectors en dergelijke.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je maar 100 euro wil kopen moet je fondsen kopen. Bij rabobank of medirect kan men vanaf 100 euro kopen zonder instapkosten.
Met 100 euro beleggen is echt je geld weggooien door relatief grote transactiekosten, dat staat hier al in diverse topics te lezen. Kan je niet genoeg geld vrijmaken, hoe het dan (wat de beurs betreft) best op beursspellen.
Mijn gedacht is minimum 1000 euro per aandeel waar je positie in wil nemen. Alles eronder vind ik de moeite niet waard.
Herinvesteren is geen slecht gedacht natuurlijk. Steeds extra kapitaal in je portefeuille pompen is niet aan te raden... Tenzij je een multimiljonair bent natuurlijk..
Als je echt wil beginnen kan je best starten met een virtuele portefeuille met aandelen en kijken wat deze doet.. Veel info en verslagen lezen over de bedrijven waar je wil in investeren (enkel aandelen kopen van bedrijven waarvan je genoeg info hebt) en een watchlist maken (kan ook met een virtuele portefeuille).
Koersdoelen en koopadviezen mogen nooit DE grootste reden zijn waarom je investeert in een aandeel, zorg ervoor dat je weet waarom je dat aandeel koopt en niet het andere.
Herinvesteren is geen slecht gedacht natuurlijk. Steeds extra kapitaal in je portefeuille pompen is niet aan te raden... Tenzij je een multimiljonair bent natuurlijk..
Als je echt wil beginnen kan je best starten met een virtuele portefeuille met aandelen en kijken wat deze doet.. Veel info en verslagen lezen over de bedrijven waar je wil in investeren (enkel aandelen kopen van bedrijven waarvan je genoeg info hebt) en een watchlist maken (kan ook met een virtuele portefeuille).
Koersdoelen en koopadviezen mogen nooit DE grootste reden zijn waarom je investeert in een aandeel, zorg ervoor dat je weet waarom je dat aandeel koopt en niet het andere.