Quid Arcopar/Arcofin als je Belfius rekening stopzet
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Quid Arcopar/Arcofin als je Belfius rekening stopzet
Ik overweeg sterk om een Belfius rekening stop te zetten, maar bezit ook nog Arcopar/arcofin aandelen.
Deze zijn momenteel niets waard, maar je weet maar nooit of er vanuit politieke/juridische hoek toch nog iets uit de brand gesleept kan worden.
Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is om je Belfius rekening stop te zetten, maar tegelijkertijd je Arcopar/Arcofin aandelen te behouden?
Dank bij voorbaat voor je hulp
Deze zijn momenteel niets waard, maar je weet maar nooit of er vanuit politieke/juridische hoek toch nog iets uit de brand gesleept kan worden.
Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is om je Belfius rekening stop te zetten, maar tegelijkertijd je Arcopar/Arcofin aandelen te behouden?
Dank bij voorbaat voor je hulp
Re: Quid Arcopar/Arcofin als je Belfius rekening stopzet
Zie ik dat verkeerd als je Arcopar-aandelen, net zoals alle andere aandelen, gewoon kan laten overdragen naar een andere effectenrekening ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat zijn cooperatieve aandelen dus dat lukt niet... CERA aandelen kan je ook niet overdragen naar een andere bank
Dat zijn geen aandelen maar deelbewijzen van een spaarboekje waarvan de waarde gedekt is door een KB dat tot op heden nog niet is vernietigd.
Ik heb die vraag recentelijk aan dexia gesteld.
ik kreeg van hen het volgende antwoord
ik kreeg van hen het volgende antwoord
Geachte heer ****
De aandelen van Arco, dienen niet bewaard te worden in een effectenrekening. Indien Belfius kennis heeft van deze belegging op naam, blijft deze genoteerd onder uw persoonlijke cliëntenfiche.
Bij de gegevens van Arco, staat uw huidige zichtrekening nog vermeld als financiële rekening.
Op het moment dat u de zichtrekening annuleert bij Belfius, kan u aan de medewerker vragen om uw KBC rekening op te geven in de informatieve fiche van Arco.
Dit is wel noodzakelijk, zoniet kan de zichtrekening niet gestopt worden, cfr. heeft nog een rol t.o.v. Arco. ( zie fiche )
Met vriendelijke groeten
xxx
Medewerker Belfius Contact
ik heb al jaren geen zicht - noch spaarrekening bij Belfius, ex - bacob, ex - dexia. Ik heb wel deelbewijzen van arcopar via een erfenis van mijn ouders. Die blijven daar staan op ergens op een rekening genoteerd. Bij het erven van deze deelbewijzen was ik er al geen klant meer.
Bij mij staat in het Belfius-overzicht (met effectenrekening, spaarrekening, tak 21 enz) sinds 30 juni steeds 'ARCO-positie op 30 juni' met een vaste tegenwaarde. Voorheen schommelde die waarde en was de datum niet vast. Slecht voorteken, vrees ik. 
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Mensen actie aub, de politiekers gaan het voor u niet zomaar oplossen.
Om de acties van Arcoparactie.be in werking te zetten zijn we op 6/11/2013 van start gegaan met een provinciale werking, andere provincies volgen.
Wij roepen alle Arcopar-gedupeerden (of hun vertegenwoordigers) van regio Limburg en omstreken op om op woensdag 11/12/2013 aanwezig te zijn op onze 2de ARCO-avond-Limburg om 19uur.
Waar: zaal The South,
ST TRUIDERSTEENWEG 466 3500 HASSELT -ST LAMBRECHTS HERK.
We hebben iedereen z'n steun nodig. Probeer aanwezig te zijn... spreek erover met je vrienden, familie en andere ARCO-gedupeerden.
Zie : http://www.arcoparactie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook-groep:
ARCOPAR: geef ons beloofde geld terug
Schrijf massaal in bij Deminor: https://www.mydeminor.com/register.cfm?type=individual" onclick="window.open(this.href);return false;
Om de acties van Arcoparactie.be in werking te zetten zijn we op 6/11/2013 van start gegaan met een provinciale werking, andere provincies volgen.
Wij roepen alle Arcopar-gedupeerden (of hun vertegenwoordigers) van regio Limburg en omstreken op om op woensdag 11/12/2013 aanwezig te zijn op onze 2de ARCO-avond-Limburg om 19uur.
Waar: zaal The South,
ST TRUIDERSTEENWEG 466 3500 HASSELT -ST LAMBRECHTS HERK.
We hebben iedereen z'n steun nodig. Probeer aanwezig te zijn... spreek erover met je vrienden, familie en andere ARCO-gedupeerden.
Zie : http://www.arcoparactie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook-groep:
ARCOPAR: geef ons beloofde geld terug
Schrijf massaal in bij Deminor: https://www.mydeminor.com/register.cfm?type=individual" onclick="window.open(this.href);return false;
-
anonymous6
En wat wordt uw verdediging?
"Ik heb de papieren niet goed gelezen en had moeten weten wat de risico's waren, maar nu wil ik dat de maatschappij opdraait voor mijn fouten. "
Of bent u eerder een" ik wist het wel maar uit plat opportunisme probeer ik er het maximum uit te halen "-persoon?
"Ik heb de papieren niet goed gelezen en had moeten weten wat de risico's waren, maar nu wil ik dat de maatschappij opdraait voor mijn fouten. "
Of bent u eerder een" ik wist het wel maar uit plat opportunisme probeer ik er het maximum uit te halen "-persoon?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Over de belastingsvrije dividenden (oeps, ja, dividenden dus toch aandelen?) en het extra procentje op hun rekening en andere kortingen die ze genoten gedurende jaren, zwijgen ze zedig!
Wat ik voor mijn echtgenoot zou kunnen gebruiken:
Ze heeft geen handtekening gezet onder de papieren.
Ik heb ze opgevraagd en bingo: geen handtekening te vinden.
Verkocht op basis van leugens.
Ze heeft geen handtekening gezet onder de papieren.
Ik heb ze opgevraagd en bingo: geen handtekening te vinden.
Verkocht op basis van leugens.
-
Raoul van Buffelen
- Jr. Member

- Contacteer:
Misschien was er 1 exemplaar voor de bank (met alle handtekeningen) en 1 exemplaar voor de begunstigde (handtekening zelf nog te zetten).
Nieuwste bepaling van een coöperatief aandeel.
Het is een deelbewijs van een spaarboekje met kapitaalsgarantie.
Die garantie komt hopelijk toch niet van het geld op mijn spaarboekje. Of toch?
Mijn vader zaliger, zou nu 91 zijn, maar ik hoor het hem nog zeggen, tegen zijn buur, 40 jaar geleden, het is wel een aandeel, er is steeds een zeker risico!!
Toch in de testen over financiële producten 10/10 halen. Raar, raar, raar.
Het is een deelbewijs van een spaarboekje met kapitaalsgarantie.
Die garantie komt hopelijk toch niet van het geld op mijn spaarboekje. Of toch?
Mijn vader zaliger, zou nu 91 zijn, maar ik hoor het hem nog zeggen, tegen zijn buur, 40 jaar geleden, het is wel een aandeel, er is steeds een zeker risico!!
Toch in de testen over financiële producten 10/10 halen. Raar, raar, raar.